"Ilm – insonni yuksaklikka olib boradigan yoʻldir." — Alisher Navoiy

Axborot texnologiyalari va sun’iy intellekt kafedrasi

Axborot texnologiyalari va sun’iy intellekt kafedrasi

Toshkent viloyati Chirchik davlat pedagogika instituti (Hozirgi Chirchik davlat pedagogika universiteti) О‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 27 iyuldagi “Toshkent viloyati Chirchik davlat pedagogika institutini tashkil etish tugrisidagi” PQ -3152-sonli karoriga asosan tashkil etilgan, xamda institutning “Anik va tabiiy fanlar” fakultetining “Aniq fanlar” kafedrasi tarkibida “Informatika o’qitish metodikasi” yо‘nalishida о‘z faoliyatini boshlagan. Kafedra sobiq Toshkent viloyati Chirchik davlat pedagogika instituti kengashining 2021 yil 28 avgutdagi 1-sonli majlisi qarori asosida Matematika va informatika fakultetida tarkibida “Informatika va axborot texnologiyalari” nomi bilan tashkil etildi. 2025 yil “Informatika о‘qitish metodikasi” va “Informatika va axborot texnologiyalari” tarkibida “Axborot texnologiyalari va sun’iy intellekt” kafedrasi tashkil etildi. Kafedrada asosan “Matematika va informatika”, “Axborot tizimlari va texnologiyalari”, Matemateka, Amliy matematika va Sun’iy intellekt yо‘nalishlaridagi mutaxasislik fanlari bо‘yicha talabalarga ta’lim berilmoqda. Kafedrasida hozirda 12.75 shtat birligida professor-о‘qituvchilar faoliyat kо‘rsatmokdalar. Jumladan 5 nafar fan nomzodi, 4 ta katta ukituvchi, 2 ta assistentlar faoliyat olib bormoqda.

Manzil: Chirchiq shahar, Amir Temur ko'chasi, 104-uy
Telefon: +998991098071
Email: informatikaaxborot@gmail.com

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2025-yil 22-avustdagi “Oliy ta’lim tashkilotlari talabalari uchun tayyorlangan o‘quv adabiyotlarini ekspertizadan o‘tkazish bo‘yicha davlat xizmatini ko‘rsatishning ma’muriy reglamentini tasdiqlash to‘g‘risida” 530-son qarori bilan oliy ta’lim muassasalari uchun tayyorlangan o‘quv adabiyotlarini ekspertizadan o‘tkazish bo‘yicha davlat xizmatidan foydalanish.
 

“Axborot texnologiyalari va sun’iy intellekt” kafedrasi professor-o‘qituvchilarining Xoja Ahmet Yasaviy nomidagi xalqaro qozoq-turk universitetiga ilmiy-amaliy safarlari

Chirchiq davlat pedagogika universiteti Aniq fanlar fakulteti “Axborot texnologiyalari va sun’iy intellekt” kafedrasi professor-o‘qituvchilari Xoja Ahmet Yasaviy nomidagi xalqaro qozoq-turk universitetiga (Turkiston shahri, Qozog‘iston) akademik mobillak dasturi, ilmiy-amaliy hamkorlikni rivojlantirish, ilg‘or tajribalarni o‘rganish hamda raqamli ta’lim texnologiyalari sohasida o‘zaro tajriba almashish maqsadida xizmat safarida bo‘lishdi.

Safar davomida professor-o‘qituvchilar universitetning Axborot texnologiyalari, Sun’iy intellekt, hamda Raqamli ta’lim yo‘nalishlari bo‘yicha faoliyat yuritayotgan kafedralar bilan uchrashuvlar o‘tkazdilar. Shuningdek, ta’lim jarayoniga ilg‘or raqamli yechimlarni joriy etish, qo‘shma ilmiy loyihalar ishlab chiqish va o‘qituvchilar malakasini oshirish masalalari muhokama qilindi.

Safar davomida professor-o’qituvchilar Tabiiy fanlar fakultetida “Robotatexnika fani” bo’yicha laboratoriya xonasi bilan yaqindan tanishib,  u erdagi texnik jihojsar va ishlanmalar bilan tanishdi.

 

Tashrif yakunida ikki oliy ta’lim muassasasi o‘rtasida o‘zaro tajriba almashish dasturlarini amlalga oshirish va qo‘shma ilmiy konferensiyalar o‘tkazish bo‘yicha kelishuvga erishildi.

Mazkur safar universitetlar o‘rtasidagi ilmiy hamkorlikni mustahkamlash, ta’lim sifati va professor-o‘qituvchilar salohiyatini yanada oshirishga xizmat qiladi.

 

 

“AXBOROT TEXNOLOGIYALRI VA SUN’IY INTELLEKT” KAFEDRASIDA

XALQARO HAMKORLIK

Penza davlat texnologiyalar universiteti bilan hamkorlikda "Talabalarda informatika fizika va matematika fanlariga  boʻlgan qiziqishlarini uygʻotishda fizik va matematik hamda iformatikaga doir  tajribalarning ahamiyati  "mavzusida seminar tashkil etildi.

Seminarda Penza davlat universiteti  A.V. Moiseev matematika va fizika kafedrasi mudiri va professor-oʻqituvchilari  dotsent K.A. Aleksanrovich, K.E. Vladimirovichlar ishtirok etishdi.

 


Yangi bosqich, yangi marralar: CHDPUda birinchi kurs talabalari uchun o‘quv yili boshlandi

Bugun, 3-sentyabr kuni Chirchiq davlat pedagogika universitetida birinchi bosqich talabalari uchun yangi o‘quv yili boshlandi. Shu munosabat bilan “Birinchi kurs maktabi” dasturi doirasida tantanali tadbir o‘tkazildi. 

O‘zbekiston Respublikasi Davlat madhiyasining yangrashi bilan boshlangan tantanali tadbirda universitet rahbariyati, professor-o‘qituvchilar, birinchi bosqichga qabul qilingan talabalar hamda ularning ota-onalari ishtirok etdi. 

Tadbir ishtirokchilari yangi o‘quv yilida ilk qadam qo‘yayotgan talabalarga 4 yil davomida samarali va muvaffaqiyatli ta’lim olishlari, yangidan yangi marralarni zabt etishlari hamda o‘z ustida muntazam ishlash orqali mustaqil fikrlaydigan, raqobatbardosh mutaxassislar bo‘lib yetishishlarini tiladilar.


Umumxalq xayriya hashari

О‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi joriy yilning 22-23 avgust kunlari “Obod va fayzli mahalla - yurt kо‘rki” shiori ostida umumxalq xayriya hasharini о‘tkazish tо‘g‘risida farmoyish asosida Aniq fanlar fakulteti “Axborot texnologiyalari va suniy intelekt” kafedrasi professor-о‘qituvchilari tomonidan hashar tashkil etildi. Hasharda yangi о‘quv yiliga o’quv xonalarni va fakultet bog‘ida tozalash ishlari olib borildi.

 

“Sun’iy intellekt” bakalavriat yo‘nalishi ochildi.

Bugungi kunda raqamli texnologiyalar va intellektual tizimlarga bo‘lgan ehtiyoj kundan-kunga ortib bormoqda. Shu munosabat bilan, kafedramiz qoshida zamonaviy talablarga javob beruvchi “Sun’iy intellekt” bakalavriat yo‘nalishi ochildi.

Mazkur yangi ta’lim yo‘nalishi yoshlarimizga:

  • sun’iy intellekt asoslari, mashinaviy o‘qitish va chuqur o‘rganish texnologiyalari,

  • katta ma’lumotlarni qayta ishlash, neyron tarmoqlarni yaratish,

  • robototexnika va intellektual dasturiy ta’minotlarni ishlab chiqish,

  • amaliy loyihalarda sun’iy intellekt yechimlaridan foydalanish

bo‘yicha chuqur bilim va ko‘nikmalarni egallash imkonini beradi.

Yangi yo‘nalishda darslar ilg‘or mutaxassislar, tajribali professor-o‘qituvchilar hamda IT sohasi vakillari tomonidan olib boriladi. Shuningdek, talabalarga zamonaviy laboratoriyalar, amaliyot dasturlari va xalqaro hamkorlik loyihalarida ishtirok etish imkoniyatlari yaratiladi.

Ushbu yo‘nalish ochilishi nafaqat ta’lim jarayonida yangi bosqichni boshlab beradi, balki mamlakatimizda sun’iy intellekt sohasining rivojiga ham munosib hissa qo‘shadi. 

"Sun’iy intellekt" yo'nalishi bitiruvchisi kompyuter uskunalari, kompyuter tizimlari va tarmoqlari, dasturiy ta’minot ishlab chiqaruvchi va ishlaydigan korxona va tashkilotlarda ishlashi mumkin; dizayn, tadqiqot va ta’lim tashkilotlarida faoliyat olib borishi mumkin.

 

 

“Dolzarb 90 kun” loyihasi universietda.

   Informatika va axborot texnologiyalari kefedrasida “Dolzarb 90 kun” loyihasi doirasida yozgi taʼtil davrida oliy va kasbiy taʼlim muassasalari, akademik litseylar talaba va oʻquvchilarining boʻsh vaqtlarini mazmunli tashkil etishga qaratilgan ChORA-TADBIRLAR DASTURI bo’yichaOliy taʼlim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2025-yil “ 16 ”-maydagi -son yigʻilish bayoni 1-ilovasi, 12 bandi asosoda  Informatika va axborot texnologiyalari kefedrasida mavjud fanlar asosida talaba va oʻquvchilar uchun grafik dizayn, foto va video tahrirlash va web dizayn mavzularida onlayn mahorat darslari va treninglar tashkil etildi. Ushbu mashg’ulotlarga universitet talabalari, Chirchiq davlat pedagogika universiteti akademik litseyi o’quvchilari va Chirchiq davlat pedagogika universiteti huzuridagi toshkent tumani xizmat ko`rsatish va servis texnikumi talabalari jalb etildi. Onlayn mahorat darslari va treninglarni kafedra professor-o’qituvchilari O.Rajbov (grafik dizayn), D.Ibodullayev (foto va video tahrirlash) va J.Abduraimov (web dizayn) zoom platformasida tashkil etishdi. Shuningdek tashkil etilgan mavzular bo’yicha ma’lumotlar kafedra ijtimoiy tarmoqlardagi (@Infor_indBot telegram kanali, www.youtube.com/@chdpuinformatikavaaxborot youtube kanali) sahifalariga joylashtirilib havolalari ishtrokchilarga taqdim etildi. 

 

“Dolzarb 90 kun” loyihasi universietda.

   O‘zbekiston Respublikasi prezidenti tashabbusi bilan “Dolzarb 90 kun” loyihasi yo‘lga qo‘yildi. Loyiha doirasida 1-iyundan 30-avgustgacha maktab o‘quvchilari va uyushmagan yoshlarning bo‘sh vaqtini mazmunli o‘tkazish, ularni sog‘lomlashtirish va har tomonlama rivojlantirish bo‘yicha keng ko‘lamli ishlar olib boriladi. Bu borada universitet tgishli buyrug'i ishlab chiqilib amaliy sihlsr olib borilmoqda. OTFIV ning 2025-yil 16-maydagi 36-son bayoni bilan tasdiqlangan “Dolzarb 90 kun” loyihasi doirasida yozgi ta’til davrida oliy va kasbiy ta’lim muassasalari, akademik litseylar talaba va о‘quvchilarining bо‘sh vaqtlarini mazmunli tashkil etishga qaratilgan chora-tadbirlar dasturining 12-bandi ijrosi yuzasidan Chirchiq davlat pedagogika universitetida amalga oshiriladigan chora-tadbirlarning tasdiqlangan rejasi asosida. Matematika va informatika fakulteti “Informatika va AT ” kafedrasi tomonidan “Kadr orqasidagi sehr”  nomli Dasturi ishlab chiqildi. Ushbu dastur asosida talabalarga amaliy topshiriqlar berildi va dastlabki natijalar qabul qilinib eng faol talabalarni kyingi bosqichga yuborildi.

“Dolzarb 90 kunlik” dastur doirasida Chirchiq shahridagi maktablarda tadbirlar tashkil etildi.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan yoz faslida yoshlarning bo‘sh vaqtini mazmunli o‘tkazish borasida o‘tkazilgan videoselektordagi topshiriqlari ijrosi yuzasidan Chirchiq davlat pedagogika universiteti Chirchiq shaharidagi biriktirilgan maktablarda qator chora-tadbirlarni amalga oshirib kelmoqda. umladan, joriy yilning 01-iyul kuni universitetning Matematika va informatika fakulteti “Informatika va axborot texnologiyalari” kafedrasi o‘qituvchilari Chirchiq shahrida joylashgan 21-son va 25-son umumiy o‘rta ta’lim maktabida “Dolzarb 90 kun” dasturi doirasida yo‘lga qo‘yilgan ta’lim dasturlari, kasbiy o‘quv kurslari va sport tadbirlarining olib borilishi bo‘yicha ushbu makatablarning o‘quvchilari o‘rtasida FIFA 25 hamda DOTA2 kibersport turlari bo‘yicha musobaqalar tashkil qilindi va g‘oliblar aniqlanib sertifikat va sovg‘alar bilan taqdirlandi.



 

Kafedra tarixi

Toshkent viloyati Chirchik davlat pedagogika instituti (Hozirgi Chirchik davlat pedagogika universiteti) О‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 27 iyuldagi “Toshkent viloyati Chirchik davlat pedagogika institutini tashkil etish tugrisidagi” PQ -3152-sonli karoriga asosan tashkil etilgan, xamda institutning “Anik va tabiiy fanlar” fakultetining “Aniq fanlar” kafedrasi tarkibida “Informatika o’qitish metodikasi” yо‘nalishida о‘z faoliyatini boshlagan. Kafedra sobiq Toshkent viloyati Chirchik davlat pedagogika instituti kengashining 2021 yil 28 avgutdagi 1-sonli majlisi qarori asosida Matematika va informatika fakultetida tarkibida “Informatika va axborot texnologiyalari” nomi bilan tashkil etildi. 2025 yil “Informatika о‘qitish metodikasi” va “Informatika va axborot texnologiyalari” tarkibida “Axborot texnologiyalari va sun’iy intellekt” kafedrasi tashkil etildi. Kafedrada asosan “Matematika va informatika”, “Axborot tizimlari va texnologiyalari”, Matemateka, Amliy matematika va Sun’iy intellekt yо‘nalishlaridagi mutaxasislik fanlari bо‘yicha talabalarga ta’lim berilmoqda. Kafedrasida hozirda 12.75 shtat birligida professor-о‘qituvchilar faoliyat kо‘rsatmokdalar. Jumladan 5 nafar fan nomzodi, 4 ta katta ukituvchi, 3 ta assistentlar faoliyat olib bormoqda.

Ilmiy salohiyat dinamikasi

Maqsad va Vazifalar

"Axborot texnologiyalari va sun’iy intellekt" kafedrasi Aniq fanlar fakultetining muhim tarkibiy bo‘linmasi hisoblanadi. Kafedra quyidagi asosiy yo‘nalishlarda faoliyat yuritadi:

Ta'lim jarayoni: Matematika, Amaliy matematika, Axborot tizimlari va texnologiyalari, Matematika va informatika, sun’iy intellekt yo‘nalishlari bo‘yicha bakalavrlar, shuningdek, Ta'limda axborot texnologiyalari mutaxassisligi bo‘yicha magistrlar tayyorlanadi. Ushbu ta’lim yo‘nalishlarida o‘qitiladigan mutaxassislik fanlari bo‘yicha o‘quv, uslubiy va ilmiy-uslubiy ishlar amalga oshiriladi.

Ilmiy-tadqiqot faoliyati: Kafedraning ilmiy tadqiqot mavzusi "Ta’lim klasteri doirasida individual ta’lim dasturi ta’minoti" deb nomlanib, bu borada professor-o‘qituvchilar faol ilmiy ish olib borishmoqda. Shuningdek, talabalarning ilmiy-ijodiy faoliyatini tizimli asosda tashkil etish, iqtidorli talabalarni aniqlash va ularni ilmiy tadqiqotlarga jalb etish, ilmiy-tadqiqot ishlarini individual va jamoa bo‘lib bajarishga o‘rgatish, ularning ilmiy-ijodiy faoliyatini ro‘yobga chiqarish uchun zarur tashkiliy, uslubiy va moddiy-texnikaviy shart-sharoitlar yaratilmoqda.

Ilmiy va ilmiy-pedagogik kadrlar tayyorlash: Kelajak avlod uchun yuqori malakali mutaxassislar va pedagoglar tayyorlash kafedraning ustuvor vazifalaridan biridir.

Ma’naviy-ma’rifiy va tarbiyaviy ishlar: Talabalarning har tomonlama yetuk shaxs bo‘lib kamol topishlari uchun ma'naviy-ma'rifiy va tarbiyaviy ishlar ham muntazam olib boriladi.

Ijtimoiy tarmoqlarda

https://t.me/Infat_cspu
https://www.facebook.com/informatikavaAT

 

https://www.youtube.com/@chdpuinformatikavaaxborot

Xaritada

Boymurodov Adham Xushimqulovich

Boymurodov Adham Xushimqulovich

Informatika va axborot texnologiyalari kafedrasi mudiri

Kuralov Yuldash Abdullayevich

Pedagogika fanlari falsafa doktori (PhD)

Rizayeva Sanobar

Rizayeva Sanobar

Kafedra katta o‘qituvchisi

Pedagogika fanlari falsafa doktori (PhD)

Yuldasheva Gulshad Tileuovna

Yuldasheva Gulshad Tileuovna

Informatika o‘qitish metodikasi Kafedra mudiri

Pedagogika fanlari bo'iycha falsafa doktori (PhD)

TA’LIM FAOLIYATI 

Axborot texnologiyalari va sun’iy intellekt kafedrasining ta’lim faoliyati zamonaviy raqamli pedagogik talablariga mos, innovatsion yondashuvlarga asoslangan o‘quv jarayonini tashkil etishga qaratilgan. O‘quv jarayonini tashkil etish 

• Dasturlash tillari, ma’lumotlar bazalari, kompyuter tarmoqlari, sun’iy intellekt, mashinaviy o‘qitish, va robototexnika fanlar bo’yicha ma’ruzalar va amaliy mashg‘ulotlar o’tkazilmaqda.

 • Raqamli ta’lim, elektron dasrlik, vedio darslar, onlayn platformalar va zamonaviy o‘qitish texnologiyalaridan keng foydalaniladi. 

• O‘quv reja, fan dasturi (silabus), amaliy ishlari va mustaqil ta’lim topshiriqlarini ishlab chiqilib va muntazam yangilab borilmoqda.

 Amaliy ko‘nikmalarni shakllantirish

 • Python, C++, JavaScript, HTML/CSS, SQL, Django, FastAPI va boshqa texnologiyalar bo‘yicha amaliy darslarni tashkil etish.

 • AI tizimlari, kompyuter ko‘rish, tabiiy tilni qayta ishlash, neyron tarmoqlar, big data, IoT va bulut texnologiyalari bo‘yicha laboratoriyalar.

 • Talabalarni startap, hackathon, texnologik loyihalar va innovatsion tanlovlarga tayyorlash. Bilim va ko‘nikmalarni baholash 

• Joriy, oraliq va yakuniy nazoratlar, testlar, amaliy topshiriqlar orqali baholanadi.

 • Keys yechimlari, loyiha ishi, kod yozish va AI modellarini yaratish orqali kompetensiyalarni baholanadi. 

Baholash me’zonlari: •

 5 “a’lo”-− fanga oid berilgan topshiriqlar bo’yicha xulosa va qaror qabul qilish;

 ijodiy fikrlay olish; mustaqil mushohada yuritish; amalda qullay olish; • mohiyatini tushunish; bilish, aytib berish; tasavurga ega bo’lish.

 • 4 “yaxshi”− fan haqida, unga oid tushunchalarni farqlay olish, berilgan topshiriqlar haqida mustaqil mushohada yuritish; amalda qullay olish; mohiyatini • tushunish; bilish, aytib berish; tasavurga ega bo’lish. 

• 3 “qoniqarli” − berigan topshiriqlarni farqlay olish, topshiriqqa oid tushunchalar mohiyatini tushunish; bilish, aytib berish; tasavurga ega bo’lish.

 • 2 “qoniqarsiz” − fan haqida, berilgan topshiriq mohiyatini tushunmaslik, topshiriqni aytib berish haqida aniq tasavvurga ega emaslik, bilmaslik. Ilmiy-tadqiqotga yo‘naltirilgan ta’lim • Talabalarni ilmiy loyihalarga jalb qilish: sun’iy intellekt, ma’lumotlarni tahlil qilish, robototexnika, raqamli xavfsizlik.

 • Ilmiy to‘garaklar, seminarlar, master-klasslar va ilmiy maktablarni tashkil etish. 

• Professor-o‘qituvchilar birgalikda ilmiy maqolalar, patеntlar va startap loyihalar ustida ishlash. Amaliyot va bitiruv ishlariga rahbarlik

 • IT korxonalari, texnoparklar, inkubatorlar bilan hamkorlikda amaliyotlar tashkil etish.

 • Bitiruv malakaviy ishlari va magistrlik dissertatsiyalariga rahbarlik qilish, IT bozoriga yo‘naltirilgan mavzular tavsiya qilish.

 • Amaliy loyihaga asoslangan BMI va portfolioga yo‘naltirilgan yondashuvni joriy etish. Ta’lim sifatini oshirish 

• Zamonaviy AT va AI texnologiyalariga mos o‘quv dasturlarini joriy etish.

 • O‘qituvchilarni malaka oshirish: sertifikatlar (Microsoft, Cisco, Google, Oracle), AI bo‘yicha xalqaro kurslar.

 • O‘quv jarayoniga sun’iy intellekt asosidagi ta’lim vositalarini tatbiq etish. Talabalar bilan individual ishlash

 • Mentorlash, mustaqil ta’limga rahbarlik, loyihaviy guruhlar tuzish. • Kasbiy yo‘naltirish, portfolioni shakllantirish va IT bozoriga mos ko‘nikmalar berish.

 • Iqtidorli talabalar bilan alohida ishlash va ularni olimpiadalar, konkurslarga tayyorlash.

 

Kafedra akkreditatsiya va sertifikatlari

O’zbekiston Respublikasi oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirining 2021-yi 21-dekabrdagi “2022-yilda o‘tkaziladigan oliy ta’lim muassasalari, akademik

 litsey rahbar va pedagog kadrlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish kurslari rejasi va tinglovchilar kontingentini tasdiqlash to’g’risida”gi 530-sonli

 buyrug’iga asosan TDPU huzuridagi tarmoq markazida Chirchiq davlat pedagogika universiteti Matematika va Informatika fakulteti Informatika va

 axborot texnologiyalari kafedrasidan malaka oshirgan o’qituvchilar.

Professor o'qituvchining ismi sharifiYo'nalishiMalaka oshirgan joyi
1Boymurodov Adham XushimqulovichInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi
2Xurramov Anvar JumanazarovichInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi
3Kuralov Yuldash AbdullayevichInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi
4Abduraimov Jur'atbek G'ofur o'g'liInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi
5Sultanov Ravshonbek OtonazarovichInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi
6Rizayeva Sanabar DavlataliyevnaInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi

O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2023-yil 20-dekabrdagi “2024-yilda o‘tkaziladigan oliy ta’lim muassasalari, akademik

 litsey rahbar va pedagog kadrlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish kurslari rejasi va tinglovchilar kontingentini tasdiqlash to‘g‘risida”gi 535-sonli

 buyrug‘iga asosan TDPU huzuridagi tarmoq markazida Chirchiq davlat pedagogika universiteti Matematika va Informatika fakulteti Informatika va axborot

 texnologiyalari kafedrasidan malaka oshirgan o’qituvchilar.

Professor o'qituvchining ismi sharifiYo'nalishiMalaka oshirgan joyi
1Rajabov Oybek Tog‘aymurod o‘g‘liInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi


 

Ilmiy tadqiqot yo‘nalishlari

  • Kafedraning asosiy ilmiy yo‘nalishlari

Ta’lim klasteri doirasida individual talim dasturiy ta’minoti deb nomlanib hozirgacha yunalish doirasida 2 ta ilmiy tadqiqot ishi bajarildi 1 ta ilmiy ish jarayonda. Kafedra professot o’qituvchilari tamonidan ayni vaqtda talabalarga fanlar bо‘yicha mustaqil ta’lim va qoldirilgan dasrlarni qayta topshirish www.mi-mt.uz platformasi yaratildi topshriqlarini onlayn yuborish va va talabar mobil ilova orqali qabul qilish sharoiti yaratish loyihasi bajarilmoqda. 

Ustuvor ilmiy mavzular

  • Рaqamli texnologiyalardan foydalangan holda bо‘lajak о‘qituvchilarni metakompetentligini rivojlantirish metodikasi

  • Pedagogika oliy ta’lim muassasalarida o‘quv jarayonini individual ta’lim texnologiyalari asosida  takomillashtirish metodikasi 

  • Bо‘lajak informatika о‘qituvchilarining dasturlashtirish kompetensiyasini rivojlantirish metodikasi

  • Oliy ta’lim muassasalarida о‘quv jarayoni samaradorligini aralash ta’lim asosida takomillashtirish metodikasi

  • Kompyuter dasturiy vositalari va mobil ilovalar orqali robototexnika fanini o‘qitish metodikasini takomillashtirish

  • Maktab o’quvchilari uchun interaktiv web platformasini ishlab chiqishda qo’llaniladigan pedagogik metod va texnologiyalar

  • O’qituvchilar elektron ta’lim va platformalaridan foydalanish tayyorgarligini ta’minlash metodikasi.

  • Dinamik sharoitlarda atrof-muhitning monitoring qilish tizimini boshqarish uchun matematik modeli va ta’minoti

  • Matematika va informatika fani o'qituvchilarini individual ta'lim berish jarayonini takomillashtirish metodikasi

  • Pedagogika OTM talabalarida sun'iy intellekt o`qitish metodikasini shakllantirish

  • Tarmoq texnologiyalari kursini о‘qitishning integrativ meodik tizimini takomillashtirish

  • Bо‘lajak fizika fani о‘qituvchilarini kasbga tayyorlash jarayonida axborot-kommunikatsiya kompetentligini shakllantirish metodikasi

  • Mustaqil ta’lim topshiriqlarini avtomatik tеkshirish axborot tizimini yaratish va foydalanish mеtodikasi

O‘qituvchilarning ilmiy faoliyati

F.I.SH

Ilmiy invoni,

 darajasi

Falsafa doktori (PhD) yoki fan doktori (DSc) ilmiy darajasini  mavzulari

  1.  

Xurramov Anvar Jumanazarovich

p.f.f.d. Dotsent 

Рaqamli texnologiyalardan foydalangan holda bо‘lajak о‘qituvchilarni metakompetentligini rivojlantirish metodikasi

  1.  

Rizayeva Sanobar Davlataliyevna

p.f.f.d. Dotsent -

Pedagogika oliy ta’lim muassasalarida o‘quv jarayonini individual ta’lim texnologiyalari asosida   takomillashtirish metodikasi 

  1.  

Kuralov Yuldash Abdullayevich

p.f.f.d. Dotsent

Bо‘lajak informatika о‘qituvchilarining dasturlashtirish kompetensiyasini rivojlantirish metodikasi

  1.  

Sultanov Ravshonbek Otonazarovich

-

Kompyuter dasturiy vositalari va mobil ilovalar orqali robototexnika fanini o‘qitish metodikasini takomillashtirish

  1.  

Rajabov Oybek Tog‘aymurod o‘g‘li

-

Maktab o’quvchilari uchun interaktiv web platformasini ishlab chiqishda qo’llaniladigan pedagogik metod va texnologiyalar

  1.  

Abduraimov Jur’atbek G‘ofurovich

-

O’qituvchilar elektron ta’lim va platformalaridan foydalanish tayyorgarligini ta’minlash metodikasi.

  1.  

Ibodullayev Doniyor Quvondiqovich

-

Dinamik sharoitlarda atrof-muhitning monitoring qilish tizimini boshqarish uchun matematik modeli va ta’minoti

  1.  

Yuldashev Shoxruhbek Zokirjon o‘g‘li

-

Matematika va informatika fani o'qituvchilarini individual ta'lim berish jarayonini takomillashtirish metodikasi

  1.  

Azimqulov Sayxun Niyozali o‘g‘li

-

Pedagogika OTM talabalarida sun'iy intellekt o`qitish metodikasini shakllantirish

  1.  

G‘aniyev Ilhom Do‘stnazarovich

-

Tarmoq texnologiyalari kursini о‘qitishning integrativ meodik tizimini takomillashtirish

  1.  

Ismoilov Azamat Arslanboyevich

-

Bо‘lajak fizika fani о‘qituvchilarini kasbga tayyorlash jarayonida axborot-kommunikatsiya kompetentligini shakllantirish metodikasi

 

 Ilmiy nashrlar va maqolalar (2025 yil)

 

Guvohnomalar  

 

  1. Nishonova M.A., Ibadullayev D.K. “Talabalar uchun mustaqil ta'lim mobil ilovasi (frontend qismi) ” // Intellektual mulk agentligining  guvoxnomasi DGU 47103, 2025 y.

  2. 3. Tadjibayeva R.M., Ibadullayev D.K. “Talabalar uchun mustaqil ta'lim mobil ilovasi (backEnd) ” // Intellektual mulk agentligining  guvoxnomasi DGU 47105, 2025 y

  3.   Ismoilov A.A. Sh.M.Jurayev Elektron xujjat almashinov jarayoni uchun tasvirlardagi matnni tanish dasturio'zbekiston respublikasi adliya vazirligining guvoxnomasi DGU 53370, 2025 y

  4. O‘rishov A.N. Boshlang'ich ta'lim uchun raqamli o‘quv platformasi //  Intellektual mulk agentligining  guvohnomasi DGU № 51466  27.05.2025 y. 

 

Xalqaro ilmiy jurnallarda («Web of Science», «Scopus» va boshqa xalqaro e’tirof etilgan bazalarga kiritilgan jurnallarda) chop etilgan ilmiy maqolalar

  1. Boymurodov A.X. Education, efficiency, achievement, artificial intelligence, innovative technologies. // Modern American Journal of Linguistics, Education, and Pedagogy Volume 01, Issue 03, 2025, June, 2025. ISSN (E): 3067-7874. P. 42-48

  2. Anvar J. Khurramov, Mavluda A. Axmedshaeva, Fiyuza A. Mukhitdinova, Gulnora A. Xudayberdiyeva, Shahnoza S. Almosova, Makhmud M. Makhamatov, Sherzod R. Khayitov. Artificial Intelligence in Education: Analysis and Assessment of Legal Knowledge Using AI Tools. // Qubahan academic journal VOL. 5, NO. 3, August 2025.: P. 264-293

  3. Salayev A.K., Sultanov R.O., Ibadullayev D.K. Azimkulov S.N., Yo`ldoshev Sh.Z. Modern Methods of Generating Pseudo Random Numbers: Advantages and Disadvantages // 2025 IEEE 26th International conference of young professionals in electron devices and materials (EDM). 

  4. Egashov B.A. The impact of integrating informatics and mathematics on students’ algorithmic thinking//Modern American Journal of Engineering, Technology, and Innovation Volume 01, Issue 03, June, 2025, ISSN(E): 3067-7939,  P. 203-210

  5. Rizayeva S.D. Pedagogy formation of the learning process in higher educational institutions on the basis of individual educational technologies // Modern American Journal of Linguistics, Education, and Pedagogy Volume 01, Issue 07, October, 2025ISSN (E): 3067-7939 . P. 51-61

  6. Kuralov Y.A. Methodology for forming pedagogical competences of future informatics teachers // Educator Insights: A Journal of Teaching Theory and Practice Volume 01, Issue 09, September 2025 brightmindpublishing.com ISSN (E): 3061-6964 Licensed under CC BY 4.0 a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

9.Gulshad Yuldasheva, Navruzbek Ruzmetov, Aziza Sharipova, Abdugapur Djamirzaev, Mukhabat Khalmetova, and Roman Tsarev4,5(B).Comparing Traditional and Interactive E-Learning: A Nonparametric Analysis of Academic Performance.Metadata of the chapter that will be visualized in

SpringerLink.https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=59996330800&origin=recordpage

9. A.J.Khurramov, M.A.Axmedshaeva, F.A.Mukhitdinova, G.A. Xudayberdiyeva, Sh.S.Almosova, M.M. Makhamatov, Sh.R.Khayitov. Artificial Intelligence in Education: Analysis and Assessment of Legal Knowledge Using AI Tools// Qubahan academic journal VOL. 5, NO. 3, August 2025: P. 264-293 

10. A.J.Khurramov, I.A.Tashkarayev Innovative Ways to Develop Metacompetence in The Context of Digital Technologies// International Journal of Human  Computing Studies Volume: 7 Issue: 3 | December 2025 P. 162-167

11.Yuldasheva G. T,Yuldasheva S. R. Technologies For Creating Educational Software Tools Using Author's Programs // Pedagogical Cluster- Journal of Pedagogical Developments PCJPD: Volume 3 Issue 03, March 2025, online: ISSN 2956-896X.Website: https://euroasianjournals.org/index.php/pc/index.49-53

12. Ismoilov A.A. Comparative analysis of informatics teaching methodologies in the united states and Germany// American journal of education and learning ISSN: 2996-5128 (online)  researchbib (if) = 9.918 impact factor volume-3, issue-6 2025 P. 717-723.

13. Urishov A.N Improving the software and methodological support for preparing future informatics teachers for independent research activities // Modern American Journal of Engineering, Technology, and Innovation ISSN(E): 3067-7939 Volume 01, Issue 03, June, 2025. P-187-194

 

14. Shohruhbek Yuldoshev EFFECTIVE WAYS TO USE INFORMATION TECHNOLOGY IN INCLUSIVE EDUCATION // World Bulletin of Education and Learning (WBEL) ISSN (E): 3072-175X Volume 01, Issue 01, October 2025 . 77-83 p.

 

Respublika jurnallaridagi ilmiy maqolalar rо‘yxati

  1. Boymurodov A.X. Turkiy davlatlar ta’lim klasteri//  “Pedagogik mahorat” ilmiy-nazariy va metodik jurnal, Buxoro-2025. № 9. 177-179 b.

  2. Ergashev B.A RTMDET: miya o‘simtalari diagnostikasida sun’iy intellektning yangi bosqichi// Муғаллим ҳәм үзликсиз билимлендириў. Илимий-методикалық журнал,  Нөкис.  ISSN 2181-7138, 2025. 2/4-son, 270-281 b.

  3. Kuralov Y.A. Raqamli texnologiyalar yordamida dasturlash ta’limining samaradorligini oshirish metodikasi // O‘zbekiston milliy universiteti xabarlari, 2025, [1/4] ISSN 2181-7324, 118-121 b.

  4. Kuralov Y.A. Algoritmik fikrlashni shakllantirishda raqamli o‘quv resurslarining didaktik ahamiyati // Муғаллим ҳәм үзликсиз билимлендириўИлимий-методикалық журнал, 2025 3/6-son, 87-91 b.

  5. Kuralov Y.A. Raqamli ta’lim platformalari orqali dasturlash ko‘nikmalarini shakllantirish metodikasi // Kasb-hunar ta’limi, Ilmiy-uslubiy, amaliy, ma’rifiy jurnal 2025-yil, 6-son, 13-16 b.

6)Yuldasheva G.T,Ahmadova.The importance of using artificial intelligence technologies in improving the qualifications and developing the competence of general science teachers // Educator F.A. Insights: A Journal of Teaching Theory and Practice. Volume 01, Issue 10, October 2025 ISSN (E): 3061-6964. 89-96 b.

7)      Ibadullayev D.K. Axborot-taʼlim muhiti – pedagoglarni axborot-metodik qoʻllab-quvvatlashning pedagogik sharti sifatida // Kasb-hunar ta’limi, Ilmiy-uslubiy, amaliy, ma’rifiy jurnal 2025-yil, 10-son, 220-226 b.

8)      Rizayeva S.D. Raqamli transformatsiya jarayonida talabalar akademiyasini tashkil etishning pedagogik va ilmiy asoslari // Kasb-hunar ta’limi, Ilmiy-uslubiy, amaliy, ma’rifiy jurnal 2025-yil, 10-son,  167-173 b.

9. Musurmonov U.Sh. Sun’iy intellektning ta’limdagi o’rni // Илимий-методикалық журнал 2025-yil, ½-son, ISSN 2181-7138, 290-292 b.

10. Исмоилов А.А. Big data и ai в системах массового наймаэффективност и масштабируемость//Ilm sarchashmalari, Ilmiy-nazariy, metodik jurnal. 2025. 4-son. 169-b. 

11. O’rishov A.N. Kelajakdagi informatika o‘qituvchilarini mustaqil izlanish faoliyatiga tayyorlash bo‘yicha dasturiy-metodik ta'minotni takomillashtirish // Ta’limda kreativ yondashuvning dolzarb masalalari”mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy anjumani 2025-yil, 24-26-aprel. B.436-438

12. Rizayeva S.D. Pedagogika oliy ta’lim muassasalarida o‘quv jarayonini individual ta’lim texnologiyalari asosida tashkil etish modeli  // Inter Education & Global Study Journal, DOI: 10.5281/zenodo, 3-jild, 10(1)-son, 17-33-betlar, ISSN: 2992-9024, Oktabr, 2025

13. Yo‘ldoshev Sh.Z. Raqamli texnologiyalar vositasida o‘quvchilarni texnik ijodkorligini rivojlantirish texnologiyasi // Kasb-hunar ta’limi, Ilmiy-uslubiy, amaliy, ma’rifiy jurnal 2025, 10-son, 36-41 b.


О‘quv qо‘llanmalar

  1. Boymurodov A.X. Sun'iy intellekt asoslari CHDPU о‘quv-uslubiy kengashida 2025 yil 28 mart 10-sonli majlis bayoni bilan tasdiqlangan. – T.: “City of book” nashriyoti. 2024.

  2. Kuralov Y.A. Turizmda raqamli texnologiyalar CHDPU о‘quv-uslubiy kengashida 2025 yil 28 mart 10-sonli majlis bayoni bilan tasdiqlangan. – T.: “City of book” nashriyoti. 2025.

  3. O‘rishov A.N. Turizmda raqamli texnologiyalar CHDPU о‘quv-uslubiy kengashida 2025 yil 28 mart 10-sonli majlis bayoni bilan tasdiqlangan. – T.: “City of book” nashriyoti. 2025.

Monografiya

 

  1. Rizayeva S.D. Pedagogika oliy ta’lim muassasalarida o‘quv jarayonini individual ta’lim texnologiyalari asosida takomillashtirish metodikasi. -Toshkent.: “Zebo Print”, 2025. B. 148.

 

Ilmiy loyihalar

Kafedra professor-o’qituvchilari tomonida "Bo‘lajak o‘qituvchilarni VR texnologiyasi orqali tayyorlashni rivojlantirish texnologiyasi" mavzusidagi loyiha istida ish olib borilmoqda

Maqsadi Mazkur loyiha “Bo‘lajak o‘qituvchilarni VR texnologiyasi orqali tayyorlashni rivojlantirish texnologiyasi” deb nomlanib, uning asosiy maqsadi bitiruvchi talabalarni pedagogik malaka va mahoratini virtual simulyatsiya yordamida takomillashtirishdan iborat. Hozirgi kunda yangi pedagog kadrlarning o‘z kamchiliklarini bilmasligi, dars metodlaridan to‘g‘ri va samarali foydalana olmasligi hamda turli pedagogik vaziyatlarda o‘zini yo‘qotib qo‘yish holatlari mavjud muammo sifatida qaralmoqda. Ushbu muammoni bartaraf etish maqsadida loyiha VR texnologiyasi asosida turli real vaziyatlarni simulyatsiya qilish, o‘qituvchi faoliyatini tahlil qilish hamda yakunda uning yutuq va kamchiliklari to‘g‘risida hisobot shakllantirish imkonini beradi. Loyihaning amaliy ahamiyati — yangi pedagoglarga ruhiy tayyorgarlik, real tajriba va metakompetentligini oshirish imkonini yaratishdir. Natijada, zamonaviy texnologiyalarni biluvchi, innovatsion fikrlovchi, kasbiy jihatdan yetuk o‘qituvchilar tayyorlanad

Kutilayotgan natijalar va ularning ahamiyati (kutilgan natijalar va ularning ilmiy va ijtimoiy ahamiyatga egaligi, rejalashtirilgan natijalarning jahon miqyosidagi tadqiqot natijalariga muvofiqligi, loyihada rejalashtirilgan natijalarning iqtisodiy va ijtimoiy sohalarda amaliyotga tatbiq etish imkoniyatlari):

 Innovatsion ishlanmalar

  • Kafedra tomonidan yaratilgan o'qituvchilar uchun ai metodik yordamchi Tech HUB dastuti yartildi. TeachAi HUB - bu platforma pedagog kadrlar uchun mahsus yaratilgan dastur hisoblanadi. “Axborot texnologiyalari va sun'iy intellekt” kafedra o'qituvchilari tomonidan yaratilgan. TeachAI HUB platformasining bo'lim imkoniyatlari quyidagilardan iborat::

Xalqaro hamkorlik aloqalari

"Axborot texnologiyalari va suniy intellekt" kafedrasining xalqaro hamkorligini yanada rivojlantirish va ilg‘or xorijiy ta’lim markazlari va tashkilotlari bilan ta’lim, ilmiy va innovatsion tadqiqotlar doirasida tajriba almashish maqsadida muayyan ishlar amalga oshirilmoqda. Hozirgi kunda kafedra quyidagi nufuzli xorijiy oliy ta’lim muassasalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘ygan:

Abay nomidagi Qozoq milliy pedagogika universiteti

Polsha respublikasi Lublin shahrida joylashgan Lublin Texnologiya universiteti

Muxtor Avezov nomidagi Janubiy Qozog‘iston davlat universiteti

 

Bu hamkorliklar kafedra professor-o‘qituvchilari va talabalari uchun xalqaro tajriba almashish, yangi g‘oyalarni o‘rganish hamda ilmiy salohiyatni oshirish imkoniyatini yaratadi.

Xalqaro konferensiyalar

О‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirining 2024-yil 27-dekabrdagi 490-son buyrug'iga asosan 2025 yil 18-19 aprel kunlari Chirchiq shahrida (Chirchiq davlat pedagogika universitetiida) “Matematika va axborot texnologiyalari fanlari integratsiyasida yangi metodlar va innovatsiyalar” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy anjuman о‘tkazildi.

Anjuman tashkilotchilari

  1. Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalr vazirligi

  2. Muxtor Auyezov nomida Janubiy Qozog'iston universitet

  3. Sulton Idris ta'lim universiteti 

  4. Abay nomidagi Qozoq milliy pedagogika universiteti 

  5. Science & Innovation jurnali

  6. Chirchiq davlat pedagogika universiteti 

Konferensiyada ta’lim tizimida Matematika va axborot texnologiyalari fanlari integratsiyasida har tomonlama mukammal va  samarali bо‘lgan innovatsiyalari keng joriy etish pedagogglar ilmiy darajasini oshirish, ta’lim sifati va ta’lim infratuzilmasi takomillashtiriladidagi mavjud muammolari va ularning yechimlari, mazkur yо‘nalishdagi xalqaro tajribani о‘rganish, hamkorlik aloqalarini о‘rnatish, iqtidorli yoshlarning innovatsion g‘oyalari va ishlanmalarining ilmiy asoslariga qaratiladi. Jahon talablariga mos innovatsion metodlar va texnologiyalarni sohaga qо‘llash orqali ilmiy-tadqiqotlar bо‘yicha mutaxassislar tomonidan о‘zaro fikr almash. 

 

Axborot tizimlari va texnologiyalari

60610100-Axborot tizimlari va texnologiyalari – bakalavriat

Akademik daraja - BAKALAVR 
O‘qish muddati - 4 yil 
Ta’lim turi - kredit-modul 
Ta'lim shakli: kunduzgi va kechki

Fanlar

Majburiy fanlar

Tanlov fanlari

 

Fan dasturlari

60610500 - Sun’iy intellekt

60610500 - Sun’iy intellekt – bakalavriat

Akademik daraja - BAKALAVR 
O‘qish muddati - 4 yil 
Ta’lim turi - kredit-modul 
Ta'lim shakli: kunduzgi

Fanlar

Resurslar

Ta'limda axborot texnologiyalari

Ta'limda axborot texnologiyalari magistratura mutaxassisligi

Dastur kodi: 70610105

Beriladigan daraja: magistr

Ta'lim shakllari: kunduzgi

Dastur nomi: Ta'limda axborot texnologiyalari

Dastur davomiyligi: 2 yil

Ta'limda axborot texnologiyalari mutaxassislik ta'lim oluvchi bir semester davomida 30 kreditni, bir o'quv yili bo'yicha 60 kreditni to'plashi zarur. O'qish muddati 2 yil bo'lib, talaba dastur yakunlangangunga qadar 120 kredit to'lashi kerak.

Magistr uchun bir ECTS kreditning soatlardagi miqdori 1 kredit 30 akademik soatni tashkil etadi va talabaning bir yillik o'quv yuklamasi 60 kredit 1800 akademik soatdan iborat bo'ladi. Shundan – 50% auditoriya soati, 50% mustaqil ta'lim soatiga bo'linadi. Semestr davomida talaba tomonidan o'zlashtirilishi lozim bo'lgan kreditlar hajmi fanlar katalogida ko'rsatilgan majburiy va tanlov fanlarini o'z ichiga oladi.

70610105 – Ta'limda axborot texnologiyalari magistratura mutaxassisligi bo‘yicha magistrlar tayyorlovchi barcha oliy ta'lim tashkilotlari uchun talablar majmuini ifodalaydi. Oliy ta'lim muassasasi mazkur magistratura mutaxassisligi bo‘yicha kadrlar tayyorlash vakolatiga ega bo‘lganda asosiy o‘quv reja va fan dasturlarini amalga oshirish huquqiga ega deb hisoblanadi.

Bitiruvchilar, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha va maktab ta'limi vazirligi hamda Oliy ta'lim, fan va innovatsiyalar vazirligining tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida yoki mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish huquqiga ega bo‘ladilar.

Kasbiy faoliyatining sohalari:

Oliy ta'lim, malaka oshirish va qayta tayyorlash, umumiy o‘rta ta'lim, hamda professional ta'lim muassasalarida axborot texnologiyalari sohasidagi fanlami o‘qitish, O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlari (ITI), Ta'limda axborot texnologiyalari va pedagogika sohalaridagi ilmiy-tadqiqot muassasa (ITM) va tashkilotlarida, markazlarida, ilmiy-ishlab chiqarish birlashmalarida ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, pedagogik va axborot texnologiyalari sohasida kompleks masalalami yechish bilan bog'liq kasbiy sohalar majmuasini qamrab oladi.

Kasbiy faoliyatlarning turlari:

  • ilmiy tadqiqot va pedagogik faoliyati;
  • ekspluatatsiya faoliyati;
  • tashkiliy-boshqaruv faoliyati;
  • eksperimental-tadqiqot faoliyati;
  • axborot-tahliliy faoliyati;
  • ishlab chiqarish-boshqaruv faoliyati.

Kasbiy kompetensiyalariga qo‘yiladigan talablar

  • ilmiy va ilmiy-texnikaviy dunyoqarashga doir bilimlar tizimini egallagan bo‘lishi, umummetodologik fanlar asosini, davlat siyosatining dolzarb masalalarini bilishi; ijtimoiy muammolar va jarayonlarni mustaqil tahlil qilish qobiliyatiga ega bo‘lishi;
  • yangi bilimlarni mustaqil o‘zlashtira olishi, takomillashtirishi va o‘z mehnatini ilmiy asosda tashkil qila bilishi;
  • o‘zining individual bilimlariga tayangani holda ilmiy-texnikaviy, ijtimoiy va shaxsiy ahamiyatga ega bo‘lgan muammolami tushunishi va ulami tahlil qilishi;
  • o‘z faoliyatida me'yoriy huquqiy hujjatlardan foydalana bilishi;
  • fikrlash madaniyati, muayyan tafakkur uslubiga, og‘zaki va yozma nutqini aniq bayon qilish qobiliyatiga ega bo‘lishi;
  • o‘zlashtirilgan bilimlarni ijodiy tanqidiy ko‘rib chiqish va tahlil qilishi, ulardan ilmiy va ilmiy-texnikaviy ijodiy faoliyatida foydalana olishi, asosli mustaqil qarorlar qabul qila bilishi;
  • ilmiy va ilmiy-texnikaviy ijodiy faoliyati natijalarini his qilishga yo‘naltirilgan ijtimoiy mas'uliyat shakllangan bo‘lishi;
  • kasbiy faoliyatda o‘zlashtirgan fanlaming asosiy qonunlaridan foydalanishi, metodlami tasniflashi, metodologik tamoyillardan ilmiy va ilmiy-texnikaviy ijodiy faoliyatida foydalana olishi;
  • xorijiy tillardan birini ilmiy muloqot va kasbiy malaka almashish vositasi sifatida egallagan bo‘lishi;
  • axborotni to‘plash, saqlash, ularga ishlov berish va ulardan foydalanish usullarini egallashi;
  • o‘zining kasbiy faoliyatida asosli mustaqil qarorlar qabul qila bilishi;
  • axborot, bilim, ma'lumotni bir-biridan farqlash malakasiga ega bo‘lishi, axborot texnologiyalaridan foydalana olishi;

Amaliyotlarga qo‘yiladigan talablar

Ilmiy amaliyot – umumkasbiy va mutaxassislik fanlaridan nazariy bilimlarni mustahkamlash va ishlab chiqarish hamda ilmiy tadqiqot jarayonlari bilan uyg‘unlashtirish, tegishli amaliy ko‘nikmalar, kompetensiyalar va malakalami shakllantirishga qaratiladi. Mutaxassislik bo‘yicha ilmiy amaliyot o‘tkaziladi.

Dastur davomida talabalarga tanlov fan sifatida zamon talabiga javob beruvchi, raqamli kommunikatsiya va ta'lim muhitlari bilan ishlash, interaktiv usullarni o‘rganish va tavsiya etilgan yoki tashqi tanlangan ilg‘or fanlar bilan shug‘ullanish imkoniyati beradi.

Ushbu fanlardan biri Sun'iy intelekt tizimlari fani. Bugungi raqamli davrda sun'iy intellekt (SI) texnologiyalari barcha sohalarga chuqur kirib bormoqda. Shu sababli oliy ta'lim tizimida “Sun'iy intellekt tizimlari” fani muhim o‘rin tutadi. Ushbu fan talabalarga nafaqat nazariy bilim, balki amaliy ko‘nikmalarni ham shakllantiradi. Natijada kelajakda ular turli sohalarda zamonaviy intellektual tizimlarni yaratish va ulardan foydalanishga tayyor bo‘ladilar.

Dastur doirasida talabalar intellektual agentlar va qaror qabul qilish mexanizmlari, bilimlarni modellashtirish va ekspert tizimlari Mashina o‘rganish (Machine Learning) algoritmlari. Sun'iy neyron tarmoqlar va chuqur o‘rganish (Deep Learning), Tabiiy tilni qayta ishlash (Natural Language Processing) yo'nalishlar bo'yicha nazariy bilimlar beriladi. Shuningdek amaliy texnologiyalarni Python va boshqa dasturlash tillarida AI loyihalari yaratish, TensorFlow, PyTorch, Scikit-learn kabi kutubxonalar bilan ishlash, Kompyuter ko‘rish (Computer Vision) va ovoz tanish tizimlari, Chatbot va aqlli yordamchilarni ishlab chiqish kabi zamonaviy bilimlar beriladi.

Talabalar ushbu fanni o‘zlashtirgach o‘z bilimlarini intellektual o‘quv tizimlari yaratish, shaxsiylashtirilgan ta'lim dasturlarini ishlab chiqish ni amalda qo‘llashlari mumkin.

Masofaviy ta'lim texnologiyalari fanida talabalar masofaviy ta'limning shakllanish tarixi va rivojlanish bosqichlari, onlayn ta'lim tizimlarining turlari va ularning afzalliklari, raqamli ta'lim platformalari (Moodle, Google Classroom, EdX, Coursera va boshqalar), elektron ta'limni an'anaviy ta'lim bilan integratsiyalash metodlari nazariy asoslarini o'rganishadi.

Talabalar qo'yidagi amaliy ko‘nikmalarga ego bo'ladi:

  • o‘quv kurslarini masofadan turib loyihalash va yaratish;
  • video darslar, elektron qo‘llanmalar, test tizimlarini ishlab chiqish;
  • virtual sinflarni tashkil etish va boshqarish;
  • talabalarni masofadan nazorat qilish va baholash;
  • interfaol dasturlar (Zoom, MS Teams, Mentimeter, Kahoot) yordamida dars o‘tkazish.

“Zamonaviy dasturlash tillari” fani doirasida talabalar:

Nazariy qism sifatida :

  • Dasturlash tillarining rivojlanish tendensiyalari (C dan boshlab Python, Java, JavaScript, C#, Go, Rust, Swift va boshqalar).
  • Imperativ, obyektga yo‘naltirilgan va funksional dasturlash paradigmalarini taqqoslash.
  • Sintaksis va semantika tushunchalari, turli tillar sintaksisini solishtirish.
  • Kross-platforma imkoniyatlari (mobil, veb, desktop, bulutli tizimlarda ishlash).
  • Sun'iy intellekt, ma'lumotlar bazasi, IoT, Big Data bilan ishlashda qaysi tillar afzal ekani.

Amaliy qism:

  • Python → sun'iy intellekt, data science, avtomatlashtirish.
  • Java / Kotlin → Android dasturlash, yirik korporativ tizimlar.
  • JavaScript / TypeScript → veb dasturlash (frontend + backend: Node.js).
  • C# → o‘yin yaratish (Unity), biznes ilovalar.
  • Go, Rust → yuqori samaradorlik talab qilinadigan tizimlar, server dasturlash.
  • Swift → iOS dasturlash.
  • Git va versiya nazorati → jamoaviy dasturlash madaniyati.

Zamonaviy dasturlash tillari” fani talabalarni faqat kod yozishga emas, balki turli platformalarda amaliy yechim yaratishga, innovatsion texnologiyalarni ishlab chiqishga va global IT bozorida o‘z o‘rnini topishga tayyorlaydi.

  1. Algoritmlarni loyihalash va tahlil qilish.pdf
  2. Axborotlarni izlash va ajratib olish.pdf
  3. Innovatsiya va loyihalarni boshqarish.pdf
  4. Maxsus fanlarni o'qitish metodikasi.pdf
  5. Raqamli ta'lim va pedagogik kompetentlik.pdf

Doktorantura dasturlari (PhD, DSc)

 

Rizayeva Sanobar Davlataliyevna

Kafedra katta shiituvchisi S.Rizayeva “Pedagogika oliy ta'lim muassasalarida о‘quv jarayonini individual ta'lim texnologiyalari asosida takomillashtirish metodikasi” mavzusidagi 13.00.02- Ta'lim va tarbiya nazariyai va metodikasi (sohalar bо‘yicha) ixtisosligi bо‘yicha ilmiy faoliyat olib bormoqda;

Ibadullayev Doniyor Kuvandikovich

Kafedra о‘qituvchisi D.Ibodullayevga “Xalqaor toifadagi о‘tiuvchilarni VR texnologiyasi orqali tayyorlashni takomillashtirish” mavzusidagi 13.00.02- Ta'lim va tarbiya nazariyai va metodikasi (sohalar bо‘yicha) ixtisosligi bо‘yicha ilmiy faoliyat olib bormoqda


 

Talabalar kafedra professor-o'qituvchilari bilan ilmiy va o'quv ishlarida bo'lanish  

 

  Axborot tizimlari va texnologiyalari yo'nalshi uchun tavsiya etilgan adabiyotlar

O'zbek tilida nashr etilgan adabiyotlar

Talaba internet tanlovi

13-may kuni Matematika va informatika fakulteti tashabbusi bilan «Talaba internet tanlovi» g‘oliblarini taqdirlash marosimi bo‘lib o‘tdi. “Bir million dasturchi” loyihasi doirasida tashkil etilgan tanlov Chirchiq davlat pedagogika universiteti talabalari orasidan eng yaxshi IT-mutaxassislarini aniqlash imkoniyatini berdi. Tashkilotchilar tarqatgan ma’lumotga ko‘ra, tanlovga jami 31 anketa kelib tushgan. Shunday qilib, tanlovning 3 nominatsiyasi bo‘yicha 9 g‘olib aniqlandi.

"Eng yangi Veb-sayt” nominatsiyasi bo‘yicha tanlov g‘oliblari:

  • 1-o‘rin — Xasanova Mohichexra Farxod qizi (Matematika va informatika fakulteti)
  • 2-o‘rin — Qurbonqulova Saodat Burxon qizi (Matematika va informatika fakulteti)
  • 3-o‘rin — Urmanov Chingiz Mayxan o‘g‘li (Matematika va informatika fakulteti)

"Telegram-bot yaratish” nominatsiyasi bo‘yicha tanlov g‘oliblari:

  • 1-o‘rin — Jo‘raev Firdavs Umid o‘g‘li (Matematika va informatika fakulteti)
  • 2-o‘rin — Jabborov Jahongir (Matematika va informatika fakulteti)
  • 3-o‘rin — Mirislomov Mirdavlat Miraziz o‘g‘li (Tabiiy fanlar fakulteti)

"Ijtimoiy tarmoqlarni yuritish (SMM)” nominatsiyasi bo‘yicha tanlov g‘oliblari:

  • 1-o‘rin — Salimov Islombek Istam o‘g‘li (Turizm fakulteti)
  • 2-o‘rin — Inomjonov Naimjon Alimjon o‘g‘li (Matematika va informatika fakulteti)
  • 3-o‘rin — Urmanov Chingiz Mayxan o‘g‘li (Matematika va informatika fakulteti)

Talabalar hayotidan lavhalar

Sport bilan hamnafas

Talabalar hayotidan lavhalar

Iqtidoringni namoyon qil: Balli qizlar