Tarbiya biz uchun yo hayot – yo mamot, yo najot – yo halokat, yo saodat – yo falokat masalasidir.

Axborot texnologiyalari va sun’iy intellekt kafedrasi

Axborot texnologiyalari va sun’iy intellekt kafedrasi

Toshkent viloyati Chirchik davlat pedagogika instituti (Hozirgi Chirchik davlat pedagogika universiteti) О‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 27 iyuldagi “Toshkent viloyati Chirchik davlat pedagogika institutini tashkil etish tugrisidagi” PQ -3152-sonli karoriga asosan tashkil etilgan, xamda institutning “Anik va tabiiy fanlar” fakultetining “Aniq fanlar” kafedrasi tarkibida “Informatika o’qitish metodikasi” yо‘nalishida о‘z faoliyatini boshlagan. Kafedra sobiq Toshkent viloyati Chirchik davlat pedagogika instituti kengashining 2021 yil 28 avgutdagi 1-sonli majlisi qarori asosida Matematika va informatika fakultetida tarkibida “Informatika va axborot texnologiyalari” nomi bilan tashkil etildi. Kafedrada asosan “Informatika о‘qitish metodikasi va “Matematika va informatika” yо‘nalishlaridagi mutaxasislik fanlari bо‘yicha talabalarga ta’lim berilmoqda. “Informatika va axborot texnologiyalari” kafedrasida hozirda 12.75 shtat birligida professor-о‘qituvchilar faoliyat kо‘rsatmokdalar. Jumladan 3 nafar fan nomzodi, 3 ta katta ukituvchi, 2 ta assistentlar faoliyat olib bormoqda.

Manzil: Chirchiq shahar, Amir Temur ko'chasi, 104-uy
Telefon: +998991098071
Email: informatikaaxborot@gmail.com

 

Yangi bosqich, yangi marralar: CHDPUda birinchi kurs talabalari uchun o‘quv yili boshlandi

Bugun, 3-sentyabr kuni Chirchiq davlat pedagogika universitetida birinchi bosqich talabalari uchun yangi o‘quv yili boshlandi. Shu munosabat bilan “Birinchi kurs maktabi” dasturi doirasida tantanali tadbir o‘tkazildi. 

O‘zbekiston Respublikasi Davlat madhiyasining yangrashi bilan boshlangan tantanali tadbirda universitet rahbariyati, professor-o‘qituvchilar, birinchi bosqichga qabul qilingan talabalar hamda ularning ota-onalari ishtirok etdi. 

Tadbir ishtirokchilari yangi o‘quv yilida ilk qadam qo‘yayotgan talabalarga 4 yil davomida samarali va muvaffaqiyatli ta’lim olishlari, yangidan yangi marralarni zabt etishlari hamda o‘z ustida muntazam ishlash orqali mustaqil fikrlaydigan, raqobatbardosh mutaxassislar bo‘lib yetishishlarini tiladilar.


Umumxalq xayriya hashari

О‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi joriy yilning 22-23 avgust kunlari “Obod va fayzli mahalla - yurt kо‘rki” shiori ostida umumxalq xayriya hasharini о‘tkazish tо‘g‘risida farmoyish asosida Aniq fanlar fakulteti “Axborot texnologiyalari va suniy intelekt” kafedrasi professor-о‘qituvchilari tomonidan hashar tashkil etildi. Hasharda yangi о‘quv yiliga o’quv xonalarni va fakultet bog‘ida tozalash ishlari olib borildi.

 

“Sun’iy intellekt” bakalavriat yo‘nalishi ochildi.

Bugungi kunda raqamli texnologiyalar va intellektual tizimlarga bo‘lgan ehtiyoj kundan-kunga ortib bormoqda. Shu munosabat bilan, kafedramiz qoshida zamonaviy talablarga javob beruvchi “Sun’iy intellekt” bakalavriat yo‘nalishi ochildi.

Mazkur yangi ta’lim yo‘nalishi yoshlarimizga:

  • sun’iy intellekt asoslari, mashinaviy o‘qitish va chuqur o‘rganish texnologiyalari,

  • katta ma’lumotlarni qayta ishlash, neyron tarmoqlarni yaratish,

  • robototexnika va intellektual dasturiy ta’minotlarni ishlab chiqish,

  • amaliy loyihalarda sun’iy intellekt yechimlaridan foydalanish

bo‘yicha chuqur bilim va ko‘nikmalarni egallash imkonini beradi.

Yangi yo‘nalishda darslar ilg‘or mutaxassislar, tajribali professor-o‘qituvchilar hamda IT sohasi vakillari tomonidan olib boriladi. Shuningdek, talabalarga zamonaviy laboratoriyalar, amaliyot dasturlari va xalqaro hamkorlik loyihalarida ishtirok etish imkoniyatlari yaratiladi.

Ushbu yo‘nalish ochilishi nafaqat ta’lim jarayonida yangi bosqichni boshlab beradi, balki mamlakatimizda sun’iy intellekt sohasining rivojiga ham munosib hissa qo‘shadi. 

"Sun’iy intellekt" yo'nalishi bitiruvchisi kompyuter uskunalari, kompyuter tizimlari va tarmoqlari, dasturiy ta’minot ishlab chiqaruvchi va ishlaydigan korxona va tashkilotlarda ishlashi mumkin; dizayn, tadqiqot va ta’lim tashkilotlarida faoliyat olib borishi mumkin.

 

 

“Dolzarb 90 kun” loyihasi universietda.

   Informatika va axborot texnologiyalari kefedrasida “Dolzarb 90 kun” loyihasi doirasida yozgi taʼtil davrida oliy va kasbiy taʼlim muassasalari, akademik litseylar talaba va oʻquvchilarining boʻsh vaqtlarini mazmunli tashkil etishga qaratilgan ChORA-TADBIRLAR DASTURI bo’yichaOliy taʼlim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2025-yil “ 16 ”-maydagi -son yigʻilish bayoni 1-ilovasi, 12 bandi asosoda  Informatika va axborot texnologiyalari kefedrasida mavjud fanlar asosida talaba va oʻquvchilar uchun grafik dizayn, foto va video tahrirlash va web dizayn mavzularida onlayn mahorat darslari va treninglar tashkil etildi. Ushbu mashg’ulotlarga universitet talabalari, Chirchiq davlat pedagogika universiteti akademik litseyi o’quvchilari va Chirchiq davlat pedagogika universiteti huzuridagi toshkent tumani xizmat ko`rsatish va servis texnikumi talabalari jalb etildi. Onlayn mahorat darslari va treninglarni kafedra professor-o’qituvchilari O.Rajbov (grafik dizayn), D.Ibodullayev (foto va video tahrirlash) va J.Abduraimov (web dizayn) zoom platformasida tashkil etishdi. Shuningdek tashkil etilgan mavzular bo’yicha ma’lumotlar kafedra ijtimoiy tarmoqlardagi (@Infor_indBot telegram kanali, www.youtube.com/@chdpuinformatikavaaxborot youtube kanali) sahifalariga joylashtirilib havolalari ishtrokchilarga taqdim etildi. 

 

“Dolzarb 90 kun” loyihasi universietda.

   O‘zbekiston Respublikasi prezidenti tashabbusi bilan “Dolzarb 90 kun” loyihasi yo‘lga qo‘yildi. Loyiha doirasida 1-iyundan 30-avgustgacha maktab o‘quvchilari va uyushmagan yoshlarning bo‘sh vaqtini mazmunli o‘tkazish, ularni sog‘lomlashtirish va har tomonlama rivojlantirish bo‘yicha keng ko‘lamli ishlar olib boriladi. Bu borada universitet tgishli buyrug'i ishlab chiqilib amaliy sihlsr olib borilmoqda. OTFIV ning 2025-yil 16-maydagi 36-son bayoni bilan tasdiqlangan “Dolzarb 90 kun” loyihasi doirasida yozgi ta’til davrida oliy va kasbiy ta’lim muassasalari, akademik litseylar talaba va о‘quvchilarining bо‘sh vaqtlarini mazmunli tashkil etishga qaratilgan chora-tadbirlar dasturining 12-bandi ijrosi yuzasidan Chirchiq davlat pedagogika universitetida amalga oshiriladigan chora-tadbirlarning tasdiqlangan rejasi asosida. Matematika va informatika fakulteti “Informatika va AT ” kafedrasi tomonidan “Kadr orqasidagi sehr”  nomli Dasturi ishlab chiqildi. Ushbu dastur asosida talabalarga amaliy topshiriqlar berildi va dastlabki natijalar qabul qilinib eng faol talabalarni kyingi bosqichga yuborildi.

“Dolzarb 90 kunlik” dastur doirasida Chirchiq shahridagi maktablarda tadbirlar tashkil etildi.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan yoz faslida yoshlarning bo‘sh vaqtini mazmunli o‘tkazish borasida o‘tkazilgan videoselektordagi topshiriqlari ijrosi yuzasidan Chirchiq davlat pedagogika universiteti Chirchiq shaharidagi biriktirilgan maktablarda qator chora-tadbirlarni amalga oshirib kelmoqda. umladan, joriy yilning 01-iyul kuni universitetning Matematika va informatika fakulteti “Informatika va axborot texnologiyalari” kafedrasi o‘qituvchilari Chirchiq shahrida joylashgan 21-son va 25-son umumiy o‘rta ta’lim maktabida “Dolzarb 90 kun” dasturi doirasida yo‘lga qo‘yilgan ta’lim dasturlari, kasbiy o‘quv kurslari va sport tadbirlarining olib borilishi bo‘yicha ushbu makatablarning o‘quvchilari o‘rtasida FIFA 25 hamda DOTA2 kibersport turlari bo‘yicha musobaqalar tashkil qilindi va g‘oliblar aniqlanib sertifikat va sovg‘alar bilan taqdirlandi.



 


Kafedra tarixi: 

Chirchiq davlat pedagogika universiteti O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 27-iyuldagi PQ-3152-sonli qarori bilan tashkil etilgan bo‘lib, universitetning "Aniq va tabiiy fanlar" fakultetining "Aniq fanlar" kafedrasi tarkibida "Informatika o‘qitish metodikasi" yo‘nalishi o‘z faoliyatini boshladi.

2021-yil 28-avgustdagi Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti Kengashining 1-sonli majlisi qaroriga asosan, kafedra "Matematika va informatika" fakulteti tarkibida "Informatika va axborot texnologiyalari" nomi bilan qayta tashkil etildi.

Hozirgi kunda kafedrada asosan "Informatika o‘qitish metodikasi" va "Matematika va informatika" yo‘nalishlarida mutaxassislik fanlari bo‘yicha talabalarga chuqur bilimlar berilmoqda.

"Informatika va axborot texnologiyalari" kafedrasida jami 12.75 shtat birligida professor-o‘qituvchilar faoliyat ko‘rsatmoqda. Ulardan 3 nafari fan nomzodi, 3 nafari katta o‘qituvchi va 2 nafari assistentdir. Bu yuqori malakali jamoa bo‘lajak pedagog va mutaxassislarni tayyorlashga o‘z hissasini qo‘shmoqda.

Kafedrada so’ngi 3 o’quv yili va keyingi o’quv yili ilmiy salohiyat ko’rsatkichlari.

Maqsad va Vazifalar

"Informatika va axborot texnologiyalari" kafedrasi Matematika va informatika fakultetining muhim tarkibiy bo‘linmasi hisoblanadi. Kafedra quyidagi asosiy yo‘nalishlarda faoliyat yuritadi:

  • Ta'lim jarayoni: Matematika, Amaliy matematika, Axborot tizimlari va texnologiyalari, Matematika va informatika yo‘nalishlari bo‘yicha bakalavrlar, shuningdek, Ta'limda axborot texnologiyalari mutaxassisligi bo‘yicha magistrlar tayyorlanadi. Ushbu ta’lim yo‘nalishlarida o‘qitiladigan mutaxassislik fanlari bo‘yicha o‘quv, uslubiy va ilmiy-uslubiy ishlar amalga oshiriladi.

  • Ilmiy-tadqiqot faoliyati: Kafedraning ilmiy tadqiqot mavzusi "Ta’lim klasteri doirasida individual ta’lim dasturi ta’minoti" deb nomlanib, bu borada professor-o‘qituvchilar faol ilmiy ish olib borishmoqda. Shuningdek, talabalarning ilmiy-ijodiy faoliyatini tizimli asosda tashkil etish, iqtidorli talabalarni aniqlash va ularni ilmiy tadqiqotlarga jalb etish, ilmiy-tadqiqot ishlarini individual va jamoa bo‘lib bajarishga o‘rgatish, ularning ilmiy-ijodiy faoliyatini ro‘yobga chiqarish uchun zarur tashkiliy, uslubiy va moddiy-texnikaviy shart-sharoitlar yaratilmoqda.

  • Ilmiy va ilmiy-pedagogik kadrlar tayyorlash: Kelajak avlod uchun yuqori malakali mutaxassislar va pedagoglar tayyorlash kafedraning ustuvor vazifalaridan biridir.

  • Ma’naviy-ma’rifiy va tarbiyaviy ishlar: Talabalarning har tomonlama yetuk shaxs bo‘lib kamol topishlari uchun ma'naviy-ma'rifiy va tarbiyaviy ishlar ham muntazam olib boriladi.

Ijtimoiy tarmoqlarda

Xaritada

Boymurodov Adham Xushimqulovich

Boymurodov Adham Xushimqulovich

Informatika va axborot texnologiyalari kafedrasi mudiri

Kuralov Yuldash Abdullayevich

Pedagogika fanlari falsafa doktori (PhD)

Rizayeva Sanobar

Rizayeva Sanobar

Kafedra katta o‘qituvchisi

Falsafa fanlari doktori (PhD)

Yuldasheva Gulshad Tileuovna

Yuldasheva Gulshad Tileuovna

Informatika o‘qitish metodikasi Kafedra mudiri

Pedagogika fanlari bo'iycha falsafa doktori (PhD)

 

Baholash tizimi

Ta’lim jarayonida ta’lim sifatini baholash

Kafedrada ta’lim sifatini oshirish va nazorat qilish maqsadida ochiq darslar, o’zaro darlarga kirish va tahlil qilish tashkil etilgan. Professor-o’qituvchilar

 bilimini talaba tomonidan baho berish tizimini shaffollik bilan amalga oshirish maqsadida anonym surovnomlar o’tkazilib borilmoqda. Talabalarning

 reyting tizimi va baholash mezonlari. Talabalar bilimini baholash semestr va yakuniy nazorat davomida o‘qitish materiallarini o‘zlashtirish ko‘rsatkichi 

(test, topshiriq va yozma ish natijasi)ga asoslangan.

Baholash me’zonlari:

5 “a’lo”-− fanga oid berilgan topshiriqlar bo’yicha xulosa va qaror qabul qilish; ijodiy fikrlay olish; mustaqil mushohada yuritish; amalda qullay olish; 

mohiyatini tushunish; bilish, aytib berish; tasavurga ega bo’lish.

4 “yaxshi”− fan haqida, unga oid tushunchalarni farqlay olish, berilgan topshiriqlar haqida mustaqil mushohada yuritish; amalda qullay olish; mohiyatini 

tushunish; bilish, aytib berish; tasavurga ega bo’lish.

3 “qoniqarli” − berigan topshiriqlarni farqlay olish, topshiriqqa oid tushunchalar mohiyatini tushunish; bilish, aytib berish; tasavurga ega bo’lish.

2 “qoniqarsiz” − fan haqida, berilgan topshiriq mohiyatini tushunmaslik, topshiriqni aytib berish haqida aniq tasavvurga ega emaslik, bilmaslik.

O‘qituvchilarning faoliyatini monitoring qilish.

Kafedrada o‘qituvchilarning faoliyatini monitoring qilish maqsadida har o’qituvchi o’quv yili uchun shaxsiy rejasi tasdiqlanib boriladi. Rejada ko’rsatilgan

 ilmiy va uslubiy ishlar bajarilishi Google bulutli texnologiyasi asosida tashkil etligan katoliglarga muallif tomonidan joylab borilmoqda.

Kafedra akkreditatsiya va sertifikatlari

O’zbekiston Respublikasi oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirining 2021-yi 21-dekabrdagi “2022-yilda o‘tkaziladigan oliy ta’lim muassasalari, akademik

 litsey rahbar va pedagog kadrlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish kurslari rejasi va tinglovchilar kontingentini tasdiqlash to’g’risida”gi 530-sonli

 buyrug’iga asosan TDPU huzuridagi tarmoq markazida Chirchiq davlat pedagogika universiteti Matematika va Informatika fakulteti Informatika va

 axborot texnologiyalari kafedrasidan malaka oshirgan o’qituvchilar.

Professor o'qituvchining ismi sharifiYo'nalishiMalaka oshirgan joyi
1Boymurodov Adham XushimqulovichInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi
2Xurramov Anvar JumanazarovichInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi
3Kuralov Yuldash AbdullayevichInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi
4Abduraimov Jur'atbek G'ofur o'g'liInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi
5Sultanov Ravshonbek OtonazarovichInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi
6Rizayeva Sanabar DavlataliyevnaInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi

O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2023-yil 20-dekabrdagi “2024-yilda o‘tkaziladigan oliy ta’lim muassasalari, akademik

 litsey rahbar va pedagog kadrlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish kurslari rejasi va tinglovchilar kontingentini tasdiqlash to‘g‘risida”gi 535-sonli

 buyrug‘iga asosan TDPU huzuridagi tarmoq markazida Chirchiq davlat pedagogika universiteti Matematika va Informatika fakulteti Informatika va axborot

 texnologiyalari kafedrasidan malaka oshirgan o’qituvchilar.

Professor o'qituvchining ismi sharifiYo'nalishiMalaka oshirgan joyi
1Rajabov Oybek Tog‘aymurod o‘g‘liInformatika o'qitish metodikasiTDPU huzuridagi tarmoq markazi


 

Kafedraning ilmiy yo’nalishi: 

Ta’lim klasteri doirasida individual talim dasturiy ta’minoti deb nomlanib hozirgacha yunalish doirasida 2 ta ilmiy tadqiqot ishi bajarildi 1 ta ilmiy ish jarayonda. Kafedra professot o’qituvchilari tamonidan ayni vaqtda talabalarga fanlar bо‘yicha mustaqil ta’lim va qoldirilgan dasrlarni qayta topshirish www.mi-mt.uz platformasi yaratildi topshriqlarini onlayn yuborish va va talabar mobil ilova orqali qabul qilish sharoiti yaratish loyihasi bajarilmoqda. 

Kafedra professor-o'qituvchilari ilmiy tadqiqot ishlari

Xurramov Anvar Jumanazarovich 13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi ixtisosligi bо‘yicha “Matematika о‘qitish metodikasi fani о‘quv mashg‘ulotlarini loyihalab о‘qitish metodikasini takomillashtirish” mavzusida,Boymurodov Adham Xushimqulovich “Umumiy о‘rta ta’lim tizimida informatika va axborot texnologiyalari fanini о‘qitishning innovatsion klaster modeli” mavzusida, Kuralov Yuldash Abdullayevich “Bo‘lajak informatika o‘qituvchilarining dasturlashtirish kompetensiyasini rivojlantirish metodikasimavzusidaRahimov Sanjar Muxammadovich Mustaqil ta’lim topshiriqlarini avtomatik tekshirish axborot tizimini yaratish va foydalanish metodikasi (“Ma’lumotlar bazasi” fani misolida)” mavzusida,  Rizayeva Sanobar Davlataliyevna “Pedagogika oliy ta’lim muassasalarida o‘quv jarayonini individual ta’lim texnologiyalari asosida takomillashtirish metodikasi”  mavzusida Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun dissertasiya ximoyalaini o’tkazishdi.

 

Matematika va IT markazi

 

Institutning (xozirgi univerisitetning) 2021 yil 5 iyuldagi 01-180-sonli buyrug‘i asosida fakultet qoshidagi Matematika va IT markazida “IT park” ilmiy markazi tashkil etildi. Markazda “IT park” uchun 10 dona kompyuter, 1 dona interaktiv doska, 1 dona 3D printer, 10 dona kompyuter stoli va stuli, 1 dona konditseoner, 1 dona stol, 10 dona yumshoq stul, 2 dona shkaf, 4 dona osma devor mebellar ajratilgan.

Xalqaro hamkorlik aloqalari

"Informatika va axborot texnologiyalari" kafedrasining xalqaro hamkorligini yanada rivojlantirish va ilg‘or xorijiy ta’lim markazlari va tashkilotlari bilan ta’lim, ilmiy va innovatsion tadqiqotlar doirasida tajriba almashish maqsadida muayyan ishlar amalga oshirilmoqda. Hozirgi kunda kafedra quyidagi nufuzli xorijiy oliy ta’lim muassasalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘ygan:

Abay nomidagi Qozoq milliy pedagogika universiteti

Polsha respublikasi Lublin shahrida joylashgan Lublin Texnologiya universiteti

Qozoqiston Respublikasi Syrdariya universiteti

Muxtor Avezov nomidagi Janubiy Qozog‘iston davlat universiteti

 

   

Bu hamkorliklar kafedra professor-o‘qituvchilari va talabalari uchun xalqaro tajriba almashish, yangi g‘oyalarni o‘rganish hamda ilmiy salohiyatni oshirish imkoniyatini yaratadi.

Axborot tizimlari va texnologiyalari

60610100-Axborot tizimlari va texnologiyalari – bakalavriat

Akademik daraja - BAKALAVR 
O‘qish muddati - 4 yil 
Ta’lim turi - kredit-modul 
Ta'lim shakli: kunduzgi va kechki

Fanlar

Majburiy fanlar

Tanlov fanlari

 

Fan dasturlari

60610500 - Sun’iy intellekt

60610500 - Sun’iy intellekt – bakalavriat

Akademik daraja - BAKALAVR 
O‘qish muddati - 4 yil 
Ta’lim turi - kredit-modul 
Ta'lim shakli: kunduzgi

Fanlar

Resurslar

Ta'limda axborot texnologiyalari

Ta'limda axborot texnologiyalari magistratura mutaxassisligi

Dastur kodi: 70610105

Beriladigan daraja: magistr

Ta'lim shakllari: kunduzgi

Dastur nomi: Ta'limda axborot texnologiyalari

Dastur davomiyligi: 2 yil

Ta'limda axborot texnologiyalari mutaxassislik ta'lim oluvchi bir semester davomida 30 kreditni, bir o'quv yili bo'yicha 60 kreditni to'plashi zarur. O'qish muddati 2 yil bo'lib, talaba dastur yakunlangangunga qadar 120 kredit to'lashi kerak.

Magistr uchun bir ECTS kreditning soatlardagi miqdori 1 kredit 30 akademik soatni tashkil etadi va talabaning bir yillik o'quv yuklamasi 60 kredit 1800 akademik soatdan iborat bo'ladi. Shundan – 50% auditoriya soati, 50% mustaqil ta'lim soatiga bo'linadi. Semestr davomida talaba tomonidan o'zlashtirilishi lozim bo'lgan kreditlar hajmi fanlar katalogida ko'rsatilgan majburiy va tanlov fanlarini o'z ichiga oladi.

70610105 – Ta'limda axborot texnologiyalari magistratura mutaxassisligi bo‘yicha magistrlar tayyorlovchi barcha oliy ta'lim tashkilotlari uchun talablar majmuini ifodalaydi. Oliy ta'lim muassasasi mazkur magistratura mutaxassisligi bo‘yicha kadrlar tayyorlash vakolatiga ega bo‘lganda asosiy o‘quv reja va fan dasturlarini amalga oshirish huquqiga ega deb hisoblanadi.

Bitiruvchilar, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha va maktab ta'limi vazirligi hamda Oliy ta'lim, fan va innovatsiyalar vazirligining tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlarida yoki mustaqil tadqiqotchi sifatida ilmiy-pedagogik tadqiqot ishlari bilan shug‘ullanish huquqiga ega bo‘ladilar.

Kasbiy faoliyatining sohalari:

Oliy ta'lim, malaka oshirish va qayta tayyorlash, umumiy o‘rta ta'lim, hamda professional ta'lim muassasalarida axborot texnologiyalari sohasidagi fanlami o‘qitish, O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi va tarmoq ilmiy-tadqiqot institutlari (ITI), Ta'limda axborot texnologiyalari va pedagogika sohalaridagi ilmiy-tadqiqot muassasa (ITM) va tashkilotlarida, markazlarida, ilmiy-ishlab chiqarish birlashmalarida ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, pedagogik va axborot texnologiyalari sohasida kompleks masalalami yechish bilan bog'liq kasbiy sohalar majmuasini qamrab oladi.

Kasbiy faoliyatlarning turlari:

  • ilmiy tadqiqot va pedagogik faoliyati;
  • ekspluatatsiya faoliyati;
  • tashkiliy-boshqaruv faoliyati;
  • eksperimental-tadqiqot faoliyati;
  • axborot-tahliliy faoliyati;
  • ishlab chiqarish-boshqaruv faoliyati.

Kasbiy kompetensiyalariga qo‘yiladigan talablar

  • ilmiy va ilmiy-texnikaviy dunyoqarashga doir bilimlar tizimini egallagan bo‘lishi, umummetodologik fanlar asosini, davlat siyosatining dolzarb masalalarini bilishi; ijtimoiy muammolar va jarayonlarni mustaqil tahlil qilish qobiliyatiga ega bo‘lishi;
  • yangi bilimlarni mustaqil o‘zlashtira olishi, takomillashtirishi va o‘z mehnatini ilmiy asosda tashkil qila bilishi;
  • o‘zining individual bilimlariga tayangani holda ilmiy-texnikaviy, ijtimoiy va shaxsiy ahamiyatga ega bo‘lgan muammolami tushunishi va ulami tahlil qilishi;
  • o‘z faoliyatida me'yoriy huquqiy hujjatlardan foydalana bilishi;
  • fikrlash madaniyati, muayyan tafakkur uslubiga, og‘zaki va yozma nutqini aniq bayon qilish qobiliyatiga ega bo‘lishi;
  • o‘zlashtirilgan bilimlarni ijodiy tanqidiy ko‘rib chiqish va tahlil qilishi, ulardan ilmiy va ilmiy-texnikaviy ijodiy faoliyatida foydalana olishi, asosli mustaqil qarorlar qabul qila bilishi;
  • ilmiy va ilmiy-texnikaviy ijodiy faoliyati natijalarini his qilishga yo‘naltirilgan ijtimoiy mas'uliyat shakllangan bo‘lishi;
  • kasbiy faoliyatda o‘zlashtirgan fanlaming asosiy qonunlaridan foydalanishi, metodlami tasniflashi, metodologik tamoyillardan ilmiy va ilmiy-texnikaviy ijodiy faoliyatida foydalana olishi;
  • xorijiy tillardan birini ilmiy muloqot va kasbiy malaka almashish vositasi sifatida egallagan bo‘lishi;
  • axborotni to‘plash, saqlash, ularga ishlov berish va ulardan foydalanish usullarini egallashi;
  • o‘zining kasbiy faoliyatida asosli mustaqil qarorlar qabul qila bilishi;
  • axborot, bilim, ma'lumotni bir-biridan farqlash malakasiga ega bo‘lishi, axborot texnologiyalaridan foydalana olishi;

Amaliyotlarga qo‘yiladigan talablar

Ilmiy amaliyot – umumkasbiy va mutaxassislik fanlaridan nazariy bilimlarni mustahkamlash va ishlab chiqarish hamda ilmiy tadqiqot jarayonlari bilan uyg‘unlashtirish, tegishli amaliy ko‘nikmalar, kompetensiyalar va malakalami shakllantirishga qaratiladi. Mutaxassislik bo‘yicha ilmiy amaliyot o‘tkaziladi.

Dastur davomida talabalarga tanlov fan sifatida zamon talabiga javob beruvchi, raqamli kommunikatsiya va ta'lim muhitlari bilan ishlash, interaktiv usullarni o‘rganish va tavsiya etilgan yoki tashqi tanlangan ilg‘or fanlar bilan shug‘ullanish imkoniyati beradi.

Ushbu fanlardan biri Sun'iy intelekt tizimlari fani. Bugungi raqamli davrda sun'iy intellekt (SI) texnologiyalari barcha sohalarga chuqur kirib bormoqda. Shu sababli oliy ta'lim tizimida “Sun'iy intellekt tizimlari” fani muhim o‘rin tutadi. Ushbu fan talabalarga nafaqat nazariy bilim, balki amaliy ko‘nikmalarni ham shakllantiradi. Natijada kelajakda ular turli sohalarda zamonaviy intellektual tizimlarni yaratish va ulardan foydalanishga tayyor bo‘ladilar.

Dastur doirasida talabalar intellektual agentlar va qaror qabul qilish mexanizmlari, bilimlarni modellashtirish va ekspert tizimlari Mashina o‘rganish (Machine Learning) algoritmlari. Sun'iy neyron tarmoqlar va chuqur o‘rganish (Deep Learning), Tabiiy tilni qayta ishlash (Natural Language Processing) yo'nalishlar bo'yicha nazariy bilimlar beriladi. Shuningdek amaliy texnologiyalarni Python va boshqa dasturlash tillarida AI loyihalari yaratish, TensorFlow, PyTorch, Scikit-learn kabi kutubxonalar bilan ishlash, Kompyuter ko‘rish (Computer Vision) va ovoz tanish tizimlari, Chatbot va aqlli yordamchilarni ishlab chiqish kabi zamonaviy bilimlar beriladi.

Talabalar ushbu fanni o‘zlashtirgach o‘z bilimlarini intellektual o‘quv tizimlari yaratish, shaxsiylashtirilgan ta'lim dasturlarini ishlab chiqish ni amalda qo‘llashlari mumkin.

Masofaviy ta'lim texnologiyalari fanida talabalar masofaviy ta'limning shakllanish tarixi va rivojlanish bosqichlari, onlayn ta'lim tizimlarining turlari va ularning afzalliklari, raqamli ta'lim platformalari (Moodle, Google Classroom, EdX, Coursera va boshqalar), elektron ta'limni an'anaviy ta'lim bilan integratsiyalash metodlari nazariy asoslarini o'rganishadi.

Talabalar qo'yidagi amaliy ko‘nikmalarga ego bo'ladi:

  • o‘quv kurslarini masofadan turib loyihalash va yaratish;
  • video darslar, elektron qo‘llanmalar, test tizimlarini ishlab chiqish;
  • virtual sinflarni tashkil etish va boshqarish;
  • talabalarni masofadan nazorat qilish va baholash;
  • interfaol dasturlar (Zoom, MS Teams, Mentimeter, Kahoot) yordamida dars o‘tkazish.

“Zamonaviy dasturlash tillari” fani doirasida talabalar:

Nazariy qism sifatida :

  • Dasturlash tillarining rivojlanish tendensiyalari (C dan boshlab Python, Java, JavaScript, C#, Go, Rust, Swift va boshqalar).
  • Imperativ, obyektga yo‘naltirilgan va funksional dasturlash paradigmalarini taqqoslash.
  • Sintaksis va semantika tushunchalari, turli tillar sintaksisini solishtirish.
  • Kross-platforma imkoniyatlari (mobil, veb, desktop, bulutli tizimlarda ishlash).
  • Sun'iy intellekt, ma'lumotlar bazasi, IoT, Big Data bilan ishlashda qaysi tillar afzal ekani.

Amaliy qism:

  • Python → sun'iy intellekt, data science, avtomatlashtirish.
  • Java / Kotlin → Android dasturlash, yirik korporativ tizimlar.
  • JavaScript / TypeScript → veb dasturlash (frontend + backend: Node.js).
  • C# → o‘yin yaratish (Unity), biznes ilovalar.
  • Go, Rust → yuqori samaradorlik talab qilinadigan tizimlar, server dasturlash.
  • Swift → iOS dasturlash.
  • Git va versiya nazorati → jamoaviy dasturlash madaniyati.

Zamonaviy dasturlash tillari” fani talabalarni faqat kod yozishga emas, balki turli platformalarda amaliy yechim yaratishga, innovatsion texnologiyalarni ishlab chiqishga va global IT bozorida o‘z o‘rnini topishga tayyorlaydi.

  1. Algoritmlarni loyihalash va tahlil qilish.pdf
  2. Axborotlarni izlash va ajratib olish.pdf
  3. Innovatsiya va loyihalarni boshqarish.pdf
  4. Maxsus fanlarni o'qitish metodikasi.pdf
  5. Raqamli ta'lim va pedagogik kompetentlik.pdf

Doktorantura dasturlari (PhD, DSc)

 

Rizayeva Sanobar Davlataliyevna

Kafedra katta shiituvchisi S.Rizayeva “Pedagogika oliy ta'lim muassasalarida о‘quv jarayonini individual ta'lim texnologiyalari asosida takomillashtirish metodikasi” mavzusidagi 13.00.02- Ta'lim va tarbiya nazariyai va metodikasi (sohalar bо‘yicha) ixtisosligi bо‘yicha ilmiy faoliyat olib bormoqda;

Ibadullayev Doniyor Kuvandikovich

Kafedra о‘qituvchisi D.Ibodullayevga “Xalqaor toifadagi о‘tiuvchilarni VR texnologiyasi orqali tayyorlashni takomillashtirish” mavzusidagi 13.00.02- Ta'lim va tarbiya nazariyai va metodikasi (sohalar bо‘yicha) ixtisosligi bо‘yicha ilmiy faoliyat olib bormoqda


 

Talaba internet tanlovi

13-may kuni Matematika va informatika fakulteti tashabbusi bilan «Talaba internet tanlovi» g‘oliblarini taqdirlash marosimi bo‘lib o‘tdi. “Bir million dasturchi” loyihasi doirasida tashkil etilgan tanlov Chirchiq davlat pedagogika universiteti talabalari orasidan eng yaxshi IT-mutaxassislarini aniqlash imkoniyatini berdi. Tashkilotchilar tarqatgan ma’lumotga ko‘ra, tanlovga jami 31 anketa kelib tushgan. Shunday qilib, tanlovning 3 nominatsiyasi bo‘yicha 9 g‘olib aniqlandi.

"Eng yangi Veb-sayt” nominatsiyasi bo‘yicha tanlov g‘oliblari:

  • 1-o‘rin — Xasanova Mohichexra Farxod qizi (Matematika va informatika fakulteti)
  • 2-o‘rin — Qurbonqulova Saodat Burxon qizi (Matematika va informatika fakulteti)
  • 3-o‘rin — Urmanov Chingiz Mayxan o‘g‘li (Matematika va informatika fakulteti)

"Telegram-bot yaratish” nominatsiyasi bo‘yicha tanlov g‘oliblari:

  • 1-o‘rin — Jo‘raev Firdavs Umid o‘g‘li (Matematika va informatika fakulteti)
  • 2-o‘rin — Jabborov Jahongir (Matematika va informatika fakulteti)
  • 3-o‘rin — Mirislomov Mirdavlat Miraziz o‘g‘li (Tabiiy fanlar fakulteti)

"Ijtimoiy tarmoqlarni yuritish (SMM)” nominatsiyasi bo‘yicha tanlov g‘oliblari:

  • 1-o‘rin — Salimov Islombek Istam o‘g‘li (Turizm fakulteti)
  • 2-o‘rin — Inomjonov Naimjon Alimjon o‘g‘li (Matematika va informatika fakulteti)
  • 3-o‘rin — Urmanov Chingiz Mayxan o‘g‘li (Matematika va informatika fakulteti)

 

Talabalar hayotidan lavhalar

Sport bilan hamnafas

Talabalar hayotidan lavhalar

Iqtidoringni namoyon qil: Balli qizlar