Tarbiya biz uchun yo hayot – yo mamot, yo najot – yo halokat, yo saodat – yo falokat masalasidir.

Fakultetlararo chet tillar kafedrasi

Fakultetlararo chet tillar kafedrasi

Fakultetlararo chet tillar kafedrasi

Fakultetlararo chet tillar kafedrasi 2019-yil 27-avgustda Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti Kengashining 1-sonli qarori bilan tashkil etilgan. Ilgari “Xorijiy tillar” kafedrasi tarkibida faoliyat olib borgan bo‘lsa, keyinchalik mustaqil kafedra sifatida ajralib chiqdi. Bugungi kunda kafedra mutaxassisligi ingliz tili bo‘lmagan yo‘nalishlar uchun xorijiy til sifatida ingliz tilini o‘qitish bilan shug‘ullanadi.

Missiya

Fakultetlararo chet tillar kafedrasining asosiy vazifasi talabalarning ilg‘or ingliz tili ko‘nikmalarini rivojlantirish hamda madaniyatlararo muloqot kompetensiyasini shakllantirishdan iborat.

Maqsadlarimiz
  • Kasbiy sohalarga yo‘naltirilgan dasturlar va ilg‘or pedagogik usullar orqali ingliz tili ta’limi sifatini oshirish.
  • Xalqaro hamkorlikni kengaytirish – universitetlar, ilmiy jamoatchilik va ta’lim loyihalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish.
  • Ilmiy-tadqiqot muhitini rivojlantirish – til o‘rganish va filologik, pedagogik tadqiqotlar bo‘yicha innovatsion markazga aylanish.
Baisov Axmad Sabijonovich

Baisov Axmad Sabijonovich

Fakultetlararo chet tillar kafedrasi mudiri

Filologiya fanlari bo'yicha falsa doktori (PhD)

Baltayeva Nodira Timur qizi

Baltayeva Nodira Timur qizi

Kafedra o‘qituvchisi

Djabbarova Feruza Odilovna

Djabbarova Feruza Odilovna

Katta o‘qituvchi

Jo‘rayeva Zuhra Kamoliddin qizi

Jo‘rayeva Zuhra Kamoliddin qizi

Kafedra o‘qituvchisi

Maxamatxo‘jayeva Go‘zal Ulug‘bek qizi

Maxamatxo‘jayeva Go‘zal Ulug‘bek qizi

Kafedra o‘qituvchisi (English language)

Magistr

Maxmudov Qudratbek Shavkat o‘g‘li

Pedagogika fanlari bo'yicha falsafa doktori (PhD)

Nabiyeva Asalxon Ulug‘bek qizi

Nabiyeva Asalxon Ulug‘bek qizi

Kafedra o‘qituvchisi

Orazova Firyuza Orazovna

Orazova Firyuza Orazovna

Kafedra o‘qituvchisi

Otajonova Dildor Baxtiyarovna
Qarshiyeva Shaxnoza Toxirovna

Qarshiyeva Shaxnoza Toxirovna

Kafedra o‘qituvchisi

Saitkulova Nazokat Raxmonovna
Samadova Svetlana Jontoshevna

Samadova Svetlana Jontoshevna

Katta o‘qituvchi

Tenelbayev Ramazan Janabay uli

Tenelbayev Ramazan Janabay uli

Kafedra o‘qituvchisi

Yusupova Shirinoy Ortig‘ali qizi

Yusupova Shirinoy Ortig‘ali qizi

Kafedra o‘qituvchisi

Zuparova Saodat Sharipovna

Zuparova Saodat Sharipovna

Kafedra o‘qituvchisi

Xonsaidova Maktuba Maxamadaliyevna

Xonsaidova Maktuba Maxamadaliyevna

Kafedra o‘qituvchisi

Karimova Fotima Kamoliddin qizi

Karimova Fotima Kamoliddin qizi

Kafedra o‘qituvchisi

Babadjanova Nargiza Xalbayevna

Babadjanova Nargiza Xalbayevna

Kafedra o‘qituvchisi

Usmonova Ruzixon Bozorovna

Usmonova Ruzixon Bozorovna

Kafedra o‘qituvchisi

Kafedra bakalavriat bosqichi talabalariga xorijiy til sifatida ingliz tilini o‘qitish bo‘yicha darslar olib boradi.

1-kurs o‘quv dasturlari
60210400 – Dizayn Xorijiy til
60220300 – Tarix Xorijiy til
60310300 – Psixologiya Xorijiy til
60410800 – Menejment Xorijiy til 1 Xorijiy til 2
60610100 – Axborot tizimlari va texnologiyalari Xorijiy til 1 Xorijiy til 2
3-kurs o‘quv dasturlari
Barcha ta’lim yo‘nalishlari uchun Xorijiy til 1 Xorijiy til 2

Ilmiy tadqiqotlar Fakultetlararo chet tillar kafedrasi ilmiy-tadqiqot faoliyatida bir qator strategik yo‘nalishlarda ish olib bormoqda. Quyidagi yo‘nalishlar zamonaviy ta’lim talablariga javob beruvchi ilmiy tadqiqotlar olib borish, milliy va xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikni kengaytirish hamda amaliy natijalarga erishishni maqsad qilgan:

Ingliz tili o‘qitish metodikasi

Ingliz tilini xorijiy til sifatida o‘qitish metodologiyasini rivojlantirish kafedraning ustuvor yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi. Ingliz tilini o‘qitishda leksik kompetensiyalarni rivojlantshirish (N.T.Baltayeva), tanqidiy fikrlash ko‘nikmalarini rivojlantirish (Z.K.Jo‘rayeva) va mustaqil ta’limga yo‘naltirilgan yondashuvlarni (N.R.Saitkulova) takomillashtirishga alohida e’tibor qaratilmoqda. Shuningdek, psixolingvistik yondashuvlar asosida ta’lim jarayonini takomillashtirish bo‘yicha ham natijali ishlar amalga oshirildi (F.O.Djabbarova).

Mifologiya va adabiyotshunoslik

Kafedraning mazkur yo‘nalishdagi ilmiy izlanishlari milliy va xalqaro adabiy merosni o‘rganishga qaratilgan. Jumladan, ingliz, o‘zbek va qoraqalpoq mifologiyasini qiyosiy tahlil qilish orqali “odam” mifolegemasining turli madaniyatlardagi aksini tadqiq etish muhim ahamiyat kasb etadi (N.X.Babadjanova). Hozirgi o‘zbek va inglizzabon nasrida hikoya janrining poetologik genezisi va uning rivojlanish tamoyillari o‘rganildi (A.S.Baisov). Shuningdek, gotik tematikali leksemalarning lingvokulturologik aspekti (XX-XXI asrdagi asarlar asosida) bo‘yicha ilmiy tadqiqot ham boshlab yuborilgan (Q.Sh.Maxmudov).

Lingvistik tahlil va qiyosiy tadqiqotlar

Qiyosiy lingvistika yo‘nalishida ingliz va o‘zbek tillari doirasida bir qator ilmiy ishlar olib borilmoqda. Jumladan, paremiyalar, baynalminal so‘zlar va huquqiy terminlarning tarjima muammolari kognitiv va pragmatik nuqtayi nazardan tahlil o‘rganilmoqda (D.B.Otajonova, E.G‘.Murodova, G.U.Maxamatxo‘jayeva, M.M.Xonsaidaova, R.J.Tenelbayev).

Kommunikativ va didaktik kompetensiyalar

Talabalarning kommunikativ va ijodiy ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan tadqiqotlar kafedraning muhim ustuvor yo‘nalishlaridan biri bo‘lib kelmoqda. Dars jarayonida innovatsion va ijodiy yondashuvlarni qo‘llash orqali talabalarda mustaqil fikrlash ko‘nikmalari rivojlantirilmoqda (S.J.Samadova, F.O.Orazova, S.Sh.Zuparova, O.A.Hamraqulova).

Madaniyatlararo muloqot va qadriyatlar

Madaniyatlararo muloqot kompetensiyasini rivojlantirish va umuminsoniy qadriyatlarni targ‘ib qilish kafedra faoliyatining muhim jihatlaridan biri bo‘lib, bu borada jahon adabiyoti asosida milliy qadriyatlar va axloqiy ta’lim yo‘nalishida ko‘plab tadqiqotlar olib borilyapti (Q.Sh.Maxmudov, R.B.Usmonova).

Mazkur yo‘nalishlar kafedraning ilmiy-tadqiqot salohiyatini yuksaltirishga va yangi zamonaviy metodologiyalarni rivojlantirishga xizmat qilmoqda.

Kafedra qoshida “Foreign Language Clinic” nomli ilmiy-metodik markazi faoliyati yo‘lga qo‘yilgan bo‘lib, ushbu markaz xorijiy tilni o‘qitish metodikasi va lingvodidaktika yo‘nalishida tadqiqotlar olib borishga, ilg‘or pedagogik texnologiyalarni amaliyotga tatbiq etishga hamda talabalarning til kompetensiyasini oshirishga qaratilgan. Markaz doirasida ilmiy seminarlar, tajriba almashish dasturlari va til o‘rganishga oid innovatsion loyihalar amalga oshirilmoqda. Shuningdek, o‘qituvchilar va tadqiqotchilar uchun ilmiy-metodik qo‘llanmalar ishlab chiqish, xalqaro grant loyihalarida ishtirok etish ham markazning asosiy faoliyat yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi.
Seminar

D.B.Otajonovaning “Ingliz va о‘zbek tillaridagi leksik birliklarning tarjimaviy xususiyatlari” ilmiy seminari.

Havola
Seminar

N.R.Saitkulovaning “Pedagogik oliy ta’lim muassasalari talabalarining akademik mobilligini rivojlantirish texnologiyalari (mustaqil ta’lim misolida)” ilmiy seminari.

Havola
Seminar

F.O.Orazovaning “Talabalarning dars davomida о‘qish va yozish kо‘nikmalarini oshirish orqali didaktik kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi (nofilologik ta’lim yо‘nalishida ingliz tili fanini о‘qitish misolida)” ilmiy seminari.

Havola
Seminar

G.S.Xaldarchayevaning “Ingliz tilidan ijodiy topshiriqlarni loyihalashtirish asosida talabalarni kreativ fikrlashga о‘rgatish usullari” ilmiy seminari.

Havola
Seminar

F.O.Djabbarovaning “Xorijiy til ta’limiga psixolingvistik yondashuvni tatbiq etish metodikasi” ilmiy seminari.

Havola
Seminar

N.T.Baltayevaning “Ingliz tilini o‘qitishda talabalarning lug‘aviy zahirasini oshirish metodikasini takomillashtirish ...” ilmiy seminari.

Havola
Seminar

M.M.Xonsaidovaning “Tarjima matnida antroposentrik frazeologik birikmalarning sotsiopragmatik tadqiqi” ilmiy seminari.

Havola
Seminar

E.G'.Murodovaning “Ingliz va о‘zbek paremiyalarida “Bosh” konseptining lingvokognitiv talqini” ilmiy seminari.

Havola
Seminar

Q.Sh.Maxmudovning “Web of Science ... maqolalar tayorlash, yuborish va xalqaro ilmiy loyihalarda ishtirok etish” ilmiy seminari.

Havola
Seminar

R.J.Tenelbayevning “Ingliz tili grammatikasini o‘qitishda zamonaviy yodashuvlar” ilmiy seminari.

Havola
Seminar foto 1
Seminar foto 2
Seminar foto 3
Seminar foto 4
Seminar foto 5
Seminar foto 6
Seminar foto 7
Ta’lim sifati nazorati

Fakultetlararo chet tillar kafedrasi ta’lim sifati nazoratini oshirish bo‘yicha ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:

  • Tashqi monitoring. Universitetning Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi (havola) orqali ta’lim sifati muntazam tahlil qilinadi. Turizm fakulteti tarkibidagi Ta’lim sifatini nazorat qilish komissiyasi doimiy ravishda baholash tizimi va ta’lim jarayonini kuzatib boradi.
  • Ichki monitoring. Kafedraning ichki nazorati belgilangan mas'ul ustoz tomonidan olib boriladi. Kafedra yig‘ilishlarida doimiy hisobotlar (havola) taqdim etilib, ta’lim jarayonidagi kamchiliklar va takomillashtirish choralari muhokama qilinadi.
Baholash tizimi

Talabalarni baholash tizimi kafedraning o‘quv dasturlarida batafsil yoritilgan bo‘lib, baholash jarayoni kredit-modul tizimi asosida amalga oshiriladi.

  • Oraliq baholash: talabalar oraliq nazorat uchun “Speaking”dan imtihon topshiradilar, bu esa ularning og‘zaki nutq ko‘nikmalarini tekshirish imkonini beradi. Oraliq nazorat savollari namunasi
  • Yakuniy baholash: yakuniy nazorat asosiy ko‘nikmalar (Grammar & Vocabulary, Listening, Reading, Writing) bo‘yicha baholanadi. Yakuniy nazorat savollari namunasi

O‘quv dasturimizga ko‘ra, talabalar 1-yarim yillikda B1 darajaga, 2-yarim yillikda esa B2 darajaga erishishlari lozim.

Baholash infografika
Xalqaro ta’lim sifati standartlariga mosligi
  • “Xorijiy til (ingliz tili)” fani CEFR (havola) talablari asosida tuzilgan bo‘lib, o‘quv dasturlari A1 darajadan B2 darajagacha bo‘lgan mavzularni qamrab oladi.
  • Bu tizim orqali talabalar xalqaro tan olingan baholash standartlariga mos ravishda bilim oladi, bu esa ularning keyingi bosqichlarda Milliy sertifikat, IELTS, TOEFL va boshqa shu kabi sertifikatlarga tayyorlanishiga yordam beradi.
Talabalar fikr-mulohazalari va qayta aloqa tizimi

Kafedrada talabalar fikrini tinglash va baholash jarayonining shaffofligini ta’minlash maqsadida qayta aloqa mexanizmi yo‘lga qo‘yilgan.

  • Apellyatsiya jarayoni: yakuniy nazorat natijalari e’lon qilingandan so‘ng 24 soat ichida, talabalar kafedraning apellyatsiya komissiyasiga (havola) murojaat qilish imkoniyatiga ega.
  • Doimiy fikr-mulohazalar: so‘rovnomalar va tahliliy hisobotlar muntazam o‘tkaziladi hamda murojaatlar (havola) o‘rganiladi. Natijalar asosida takomillashtirish choralari ishlab chiqiladi.
Fakultetlararo chet tillar kafedrasi xorijiy til ta’limi sifatini oshirish, zamonaviy pedagogik metodlarni rivojlantirish hamda maktab o‘quvchilari va kasb-hunar ta’limi o‘quvchilariga qo‘shimcha bilim berish maqsadida mahalliy hamkorlik aloqalarini rivojlantirib kelmoqda. Ushbu yo‘nalishda Toshkent viloyati umumiy o‘rta ta’lim maktablari (havola) hamda Bo‘stonliq tumani kasb-hunar maktabi (havola) bilan hamkorlik yo‘lga qo‘yilgan.
Mahalliy tashabbuslar
Oflayn va onlayn seminarlar

Kafedra o‘qituvchilari tomonidan o‘qituvchilar va o‘quvchilar uchun doimiy ravishda seminarlar va mahorat darslari tashkil etilmoqda. Bu tadbirlar zamonaviy lingvodidaktik yondashuvlarni targ‘ib qilish, xorijiy til o‘qitishning innovatsion metodlarini amaliyotga tatbiq etish hamda ta’lim sifatini oshirishga qaratilgan.

Metodik ko‘mak va tajriba almashish

Hamkor maktab va kasb-hunar maktablarida ingliz tili o‘qitish metodikasi bo‘yicha maslahat va treninglar muntazam tashkil etilib, mahalliy o‘qituvchilarning malakasini oshirish hamda o‘quvchilarning ingliz tili bilimlarini rivojlantirishga hissa qo‘shilmoqda.

Lingvistik kompetensiya

Hamkorlik doirasida xorijiy tilni o‘rganish bo‘yicha mahorat darslari va amaliy mashg‘ulotlar olib borilib, o‘quvchilarning til bilish darajasini oshirish, ularga xalqaro baholash tizimlariga tayyorgarlik ko‘rish bo‘yicha tavsiyalar berilmoqda.

Kelgusi rejalar

Kafedra mahalliy hamkorlikni yanada kengaytirish hamda til o‘qitishning ilg‘or usullarini ta’lim jarayoniga integratsiya qilish maqsadida yangi loyihalar va tadbirlarni amalga oshirishni rejalashtirmoqda.

Xalqaro hamkorlik
UPSI (Universitas Pendidikan Sultan Idris, Malayziya)

Kafedra UPSI bilan hamkorlik aloqalarini yo‘lga qo‘ygan bo‘lib, professor-o‘qituvchilar muntazam ravishda ilmiy va akademik tajriba almashish dasturlarida ishtirok etib kelmoqda. Hamkorlik doirasida xorijiy professorlarning ishtirokida mahorat darslari va seminarlar tashkil etilmoqda.

UPI (Universitas Pendidikan Indonesia, Indoneziya)

UPI bilan hamkorlik aloqalari doirasida ikki tomonlama shartnoma imzolangan. UPI delegatsiyasi universitetimizga tashrif buyurgan, hamkorlikni rivojlantirish bo‘yicha uchrashuvlar o‘tkazilgan. Bizning delegatsiya UPIga tashrif buyurib, universitetning ta’lim tizimi bilan tanishgan. Ushbu hamkorlik doirasida “Research Methodology” va “Guest Lecturer” kabi loyihalar amalga oshirilmoqda.

Talabalar uchun to‘garaklar

Kafedra qoshida talabalarning ingliz tilini chuqurroq o‘rganishiga yo‘naltirilgan to‘garaklar tashkil etilgan. Ushbu to‘garaklar orqali talabalar:

  • Til o‘rganish bo‘yicha interaktiv mashg‘ulotlarda ishtirok etishlari mumkin;
  • Amaliy nutq ko‘nikmalarini rivojlantirish va til bilish darajalarini oshirish imkoniyatiga ega bo‘ladilar;
  • Xalqaro sertifikat olishga tayyorgarlik ko‘rishlari mumkin.

Bu klublar doirasida talabalar ishtirokida turli debatlar, tanlovlar va seminarlar o‘tkazilib, ularning xorijiy til bilimlarini real muhitda rivojlantirish imkoniyati yaratilmoqda.

Talabalar to‘garagi rasmi
Individual ta’lim

Kafedrada individual ta’lim faoliyati yuqori saviyada tashkil etilgan. Talabalar o‘zlarining ilmiy izlanishlarini boshlash va kafedra professor-o‘qituvchilari bilan ilmiy ishlarda hamkorlik qilish uchun mazkur havola orqali ariza topshirishlari mumkin.

Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish

Kafedra professor-o‘qituvchilari talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun maxsus ilmiy planshetlar ishlab chiqqan. Talabalar o‘z ilmiy maqolalari, tadqiqot ishlari va innovatsion g‘oyalari bilan ilmiy konferensiyalar va loyihalarda ishtirok etishlari mumkin.

Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish surati
Xalqaro o‘qituvchi tayyorlash va kasbiy rivojlanish

Ingliz tilini B2 va undan yuqori darajada o‘zlashtirgan talabalar Cambridge kasbiy rivojlanish dasturlariga yo‘naltiriladi. Bu jarayonda talabalar xalqaro metodikalarga asoslangan dars berish malakalarini shakllantirish imkoniyatiga ega bo‘ladilar.

Kasbiy rivojlanish surati
Ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar

Kafedra qoshida talabalar uchun ijtimoiy faollik va ijodiy rivojlanishni qo‘llab-quvvatlash maqsadida turli tanlov va loyihalar yo‘lga qo‘yilgan.

  • “Vatan taraqqiyotiga mening hissam” – vatanparvarlik ruhidgi madaniy tadbir (havola);
  • “Bahor she’riyat fasli” – talabalar turar joyida tadbirlar (havola);
  • “Speaking Marathon” – talabalarning og‘zaki nutqini o‘stirishga qaratilgan marafon (havola);
  • “Best Essay Writer” – eng yaxshi insholar tanlovi (havola);
  • “Chet tillari bilimdoni” – ingliz tilida bilimini sinovdan o‘tkazish tanlovi (havola);
  • Milliy bayramlar (havola) va qadriyatlar (havola) asosidagi tadbirlar.