Klaster yondashuvi asosida o'quvchilardan ijtimoiy-huquqiy me'yorlarga hurmat yissini shakllantirish
QR kod:
Yuklab olishlar
Mazkur monografiyada XXI asr globallashuv sharoitida innovatsion yondashuvlar asosida boshlang'ich sinf o'quvchilarining ma'naviy-axloqiy hamda ijtimoiy-huquqiy tarbiyalashga yo'naltirilgan modernizatsion didaktik tizimini takomillashtirish asosida mediasavodxonlikning samarali shakl, metod va vositalari yoritib berilgan. Yangilangan ta'lim mazmunida oʻzgarayotgan jamiyat, global axborotlashuv jarayonining mohiyati aks etishiga, shuningdek, shaxs kamolotini ta'minlash borasida yuzaga kelgan ijtimoiy zaruriyatning inobatga olinishiga e'tibor qaratildi. Uzluksiz ta'limning barcha bosqichlarida bo'lgani kabi boshlang'ich ta'limning ham huquqiy negizlari yaratilganligi, umumiy o'rta ta'lim maktablarining uchinchi va to'rtinchi sinflarida tahsil olish chog'ida o'quvchilar bir qadar murakkab bo'lgan ijtimoiy me'yorlar bilan tanishishlari. Jumladan, kiyinish madaniyati, madaniy muassasalar kinoteatr, muzey va istirohat bog'larida bo'lish, yong'in hamda texnika xavfsizligi qoidalari bilan yaqindan tanishtirilishi, shuningdek, boshlang'ich sinflarda o'qitiladigan "O'qish", "Tarbiya" va "Texnologiya", "Jismoniy tarbiya" kabi o'quv fanlari negizida ham o'quvchilar ijtimoiy me'yorlar, qisman esa huquqiy me'yorlar mohiyati bilan tanishib boradilar: axloqiy me'yorlar, milliy urf-odat va an'ana me'yorlari, huquqiy, estetik va diniy me'yorlar, faoliyatni tashkil etishga madaniy yondashuv me'yorlariga batafsil to'xtalib o'tilgan.