"Ilm – insonni yuksaklikka olib boradigan yoʻldir." — Alisher Navoiy

Universitet kutubxonasi

Mehmonxona menejmenti

Mehmonxona menejmenti

   Bozor iktisodiyoti sharoitida mehmonxona sektorini rivojlanishining metodologiyasi turizm sohasini rivojlanishining nazariy konsepsiyalarini yaratishga suyanadi. Rivojlangan mamlakatlarda mehmonxona xo‘jaligini boshqarishning jahon amaliyoti mehmonxonalarni bozor munosabatlari asosida boshqarishni ilmiy asoslangan konsepsiyasining yaratish bilan ta’riflanadi. Mehmonxonalarni rivojlantirish uni xalqaro darajaga chikishini ta’minlovchi turizm sohasi tarmoklarini xalkaro munosabatlarda sifatan yangi infratuzilmasi asosida amalga oshiriladi.
Shularni hisobga olib, ushbu darslikda mexmonxona sohasining tarixiy rivojlanishi, turizmning rivojlanishida mehmonxona biznesining o‘rni va ahamiyati, mehmonxona biznesida asosiy boshqarish shakllari, joylashtirish vositalarining sinflanishi, mehmonxonalarnining tashkiliy-boshqaruv tuzilishi va moliyani boshkarish, mehmonxona xizmatlari sifatini boshkarish, karorlar qabul qilish, mehmonxona korxonalarining samarali hisob siyosatini tanlashi haqida ilmiy asoslar keltirilgan.
Darslikda mehmonxonalar va boshqa dam olish maskanlarining xizmatlarini va uning optimal harakatini belgilash, xodimlarni boshqarish masalalari yaqindan o‘rganilgan.
Ushbu darslik turizm mutaxassisligi bo‘yicha ta’lim olayotgan bakalavrlar, magistratura tinglovchilari hamda mehmonxona menejmenti bilan shug‘ullanuvchi va barcha qiziquvchilarga mo‘ljallangan.
Toshkent Davlat iqtisodiyot Universiteti tomonidan xalqaro turizm fakulteti talabalari va magistratura tinglovchilari uchun darslik sifatida tavsiya etilgan.