Tarbiya biz uchun yo hayot – yo mamot, yo najot – yo halokat, yo saodat – yo falokat masalasidir.

Achilova Sevara Djasirkulovna

Achilova Sevara Djasirkulovna

dotcent

Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (Phd)

Achilova Sevara  1985 yil 10-sentabrda Toshkent viloyati Chirchiq shahrida ziyolilar oilasida tug‘ilgan. 2003 -yilda Chirchiq shahridagi 7-umumiy o‘rta ta’lim maktabini imtiyozli tamomlagan.  2003-yil Nizomiy nomidagi TDPUning Defektologiya fakultetiga o‘qishga kirib, “Defektologiya” ixtisosligini 2007-yilda tamomlab bakalavr darajasini olgan. 2007-yilda Nizomiy nomidagi TDPUning “Logopediya” mutaxassisligi magistraturaga o‘qishga kirib, 2009-yilda tamomlab magistr akademik darajasini olgan. 

25

2009-yilda “Korreksion pedagogika” kafedrasiga o‘qituvchi lovozimiga ishga qabul qilindi. 2009-yildan 2020-yilgacha “Korreksion pedagogika” kafedrasida o‘qituvchi lovozimida faoliyat olib borgan. 2020- yilda Chirchiq davlat pedagogika universitetining “Musiqa va defektologiya” kafedrasiga katta o‘qituvchi lovozimida ishladi. 2021-yilda “Maxsus pedagogika” kafedrasida pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent v.b lovozimida, 2023-yildan “Maxsus pedagogika” kafedrasida  dotsent lavozimida ish olib bormoqda. 

2021 – yilda 13.00.03-Maxsus pedagogika ixtisosligi bo‘yicha Dizartriya nutq kamchiligiga ega bolalar nutqining fonetiko - fonematik tomonini korreksiyalash  ish tizimi” mavzusida p.f.f.d. (PhD) ilmiy ish himoya qilingan. 2021- yilda “Dislaliya.Dizartriya” nomli o‘quv qo‘llanma nashr etildi. 2022-yilda “Duduqlanish” nomli darslik va “Dizartriya nutq kamchiligiga ega bolalarda logopedik ish” nomli monografiya nashr etildi. 2023-yilda “Logopedik texnologiya” nomli o‘quv qo‘llanma nashr etildi. 2025 - yil 7-oktabrda “Logopediya” darslikga ruxsatnoma olindi.

  1. Ачилова С.Ж. Фонетико-фонематические нарушения и их коррекция у детей со стертой дизартрией // Progressive Academic Publishing A Leading Open Access Publishing System in the UK and North America EJRRES Vol. 8. No. 3, 2020 .

  2.  Ачилова С.Ж. Особенности логопедической работы с детьми дизартриков // Муғаллим ҳәм үзликсиз билимлендириў. – Нукус, 2020. – №6 

  3. Ачилова С.Ж. Логопедическая работа в специализированных учреждений с диагнозом дизартрия // Халқ таълими. – Тошкент, 2021. – № 1. – Б. 140. 

  4. Ачилова С.Ж. Махсус мактабгача таълим муассасаларида дизартрия нутқ камчилигини бартараф этишда логопедик иш турлари // Мактаб ва ҳаёт. –Тошкент, 2021. – № 1. – Б. 19-20.

  5. Ачилова (Турсунова) С.Ж. Нутқ камчилигига эга бўлган дизартрияда логопедик иш тизими // ЎЗМУ ХАБАРЛАРИ. – Тошкент, 2011. – № 4. – Б. 130 . 

  6. Ачилова С.Ж. Особенности логопедической работы при дизартрии в специализированных дошкольных учреждениях / LXII INTERNATIONAL CORRESPONDENCE SCIENTIFIC AND PRACTICAL CONFERENCE «INTERNATIONAL SCIENTIFIC REVIEW OF THE PROBLEMS AND PROSPEKTS OF MODERN SCIENCE AND EDUCATION». – Boston: USA, 2020. February 18-19. 

  7. Ачилова С.Ж. Коррекционная – логопедическая работа при дизартрии дошкольного возрастаLXI INTERNATIONAL CORRESPONDENCE SCIENTIFIC AND PRACTICAL CONFERENCE «EUROPEN RESEARCH: INNOVATION IN SCIENCE, EDUCATION AND TECHNOLOGY». – London: United Kingdom, 2020March 11-12

  8. Ачилова С.Ж. Мактабгача ёшдаги дизартрия нутқ нуқсонига эга бўлган болаларда нутқий нафас ва овозни ривожлантириш йўллари / “Педагогик кадрлар тайёрлаш: тарихийлик, замонавийлик, истиқбол” мавзусидаги илмий-амалий конференция материаллари тўплами. – Тошкент, 2015. 29 сентябр. – Б. 65. 

  9. Ачилова (Турсунова) С.Ж. Мактабгача ёшдаги дизартрия нутқ камчилиги бўлган болаларда нутқий нафасни ривожлантириш йўллари. “Махсус таълимнинг узлуксиз тизими ва мазмунининг модернизациялаштириш дефектологиянинг долзарб муаммолари” мавзусидаги Республика илмий-амалий анжуманининг мақолалар тўплами. – Тошкент, 2011. – Б. 124. 

  10. Ачилова С.Ж. Дизартрия нутқ камчилигида олиб бориладиган логопедик ишлар // Мактаб ва ҳаёт. – Тошкент, 2015. – № 8. – № 5. 

  11.  Ачилова (Турсунова) С.Ж. Мактабгача ёшдаги дизартрик болаларни овоз модуляциясини баланд-пастлиги бўйича тадқиқ этиш йўллари // Мактаб ва ҳаёт. – Тошкент, 2009. – № 2. – Б. 

  12. Ачилова (Турсунова) С.Ж. Нутқ камчилигига эга бўлган дизартрик болалар овозини ривожлантириш йўллари // Мактаб ва ҳаёт. – Тошкент, 2011. – № 5. – Б. 11 .

  13.  Ачилова (Турсунова) С.Ж. Дизартрик болалар талаффузидаги камчиликларни бартараф этишда нафас машқларининг аҳамияти // Мактаб ва ҳаёт. – Тошкент, 2011. – № 1. – Б. 9 .

  14. Ачилова (Турсунова) С.Ж. Мактабгача ёшдаги дизартрик болаларда талаффуз нафаси ва овоз модуляциясини баланд-пастлиги бўйича тадқиқ этиш / “Баркамол авлодни тарбиялашнинг долзарб муаммолари” мавзусидаги Республика илмий-назарий конференцияси материаллари. Иккинчи китоб. –Тошкент, 2010. – Б. 67.

  15.  Ачилова С.Ж. Мактабгача ёшдаги дизартрия нутқ нуқсонига эга бўлган болалар нутқий нафасни ривожлантиришда ишларининг коррекцион аҳамияти / Дефектологиянинг долзарб масалалари Республика илмий-амалий анжуман материаллари. – Тошкент, 2016. 30 май. – Б. 58.

  16. Ачилова С.Ж. The role of the motor analyzer in the development of speech activity in preschool children. European international journal of multidisciplinary research and management studies // Berlin, Germany, 2022, Vol. 02, pp. 09-14. 

  17. Ачилова С.Ж. Нутқ камчилигини ўрганишда илмий-назарий асосларнинг аҳамияти. Мактаб ва ҳаёт илмий-методик журнали // Ўзбекистон, 2022, . 1, 45-46 б .

  18. Ачилова С.Ж. Дизартрия нутқ нуқсонига эга бўлган болаларда нутқнинг фонетико-фонематик жиҳатдан ривожланишининг ўзига хослиги. Муғаллим илмий-методик журнал // Қорақалпоғистон, 2022, . 1141-147 б.

  19. Ачилова С.Ж. Дизартрия нутқ камчилигига эга болалар билан ишлашнинг педагогик-психологик хусусиятлари. Мактаб ва ҳаёт илмий-методик журнали // Ўзбекистон, 2022, . 212-13 б.

  20. Ачилова С.Ж. Дизартрия нутқ камчилигига эга болалар нутқи устида ишлашнинг самарали усуллари ва инновацион технологияларнинг коррецион таълимда ўрни. Мактаб ва ҳаёт илмий-методик журнали // Ўзбекистон, 2022, . 6 30-31 б.

  21. Ачилова С.Ж. Нутқ нуқсонларни бартараф этишда қўлланиладиган логпедик методларнинг ўрни. Муғаллим илмий-методик журнал // Қорақалпоғистон2022, . 577-82 б.

  22. Ачилова С.Ж., Хасанова Х.Ю. Нутқида нуқсони бўлган болаларда тасвирий фаолият ёрдамида нутқни ривожлантиришнинг аҳамияти. Муғаллим илмий-методик журнал // Қорақалпоғистон2022, . 3128-132 б.

  23. Ачилова С.Ж. Нутқ нуқсонларини бартараф этишда таълим класстерининг ўрни. “Янги Ўзбекистонда педагогик таълим инновацион кластерини ривожлантириш истиқболлари” мавзусидаги халқаро илмий-амалий анжуман материаллари. Чирчиқ 2022, 20-21 май, 621-623 б.

  24. Ачилова С.Ж., Б.Примқулов. “Янги Ўзбекистонда педагогик таълим инновацион кластерини ривожлантириш истиқболлари” мавзусидаги халқаро илмий-амалий анжуман материаллари. Чирчиқ 2022, 20-21 май, 628-630 б.

  25. Ачилова С.Ж., Тожибоева Д. Таълим кластерида махсус тамойилларнинг қўлланилиши.“Янги Ўзбекистонда педагогик таълим инновацион кластерини ривожлантириш истиқболлари” мавзусидаги халқаро илмий-амалий анжуман материаллари. Чирчиқ 2022, 20-21 май, 631-633 б.

  26. Ачилова С.Ж., Асқарова Р. Нутқ камчилигига эга болалар нутқи устида ишлашнинг самарали усуллари ва инновацион технологияларни қўллашда таълим. “Янги Ўзбекистонда педагогик таълим инновацион кластерини ривожлантириш истиқболлари” мавзусидаги халқаро илмий-амалий анжуман материаллари. Чирчиқ 2022, 20-21 май, 645-649 б.

  27. Ачилова С.Ж, Халимов С., Асқарова Р.Х.  Хусусиятлари ўрганишда “4+2” дастурининг аҳамияти.“Узлуксиз таълим тизимида “бошланғич таълим”мазмунини сифат жиҳатидан янгилаш :муаммо,
    ечимлар ва ривожланиш истиқболлари” мавзусидаги халқаро илмий-амалий конференция, Гулистон, 2022,  5 ноябрь, 349-352 б.

  28. Ачилова С.Ж.  Бошланғич таълим жараёнида илғор хорижий тажрибаларнинг ўрни.“Узлуксиз таълим тизимида “бошланғич таълим”мазмунини сифат жиҳатидан янгилаш :муаммо, ечимлар ва ривожланиш истиқболлари” мавзусидаги халқаро илмий-амалий конференция, Гулистон2022, 5 ноябрь, 96-98 б.

  29. Ачилова С.Ж., Тожибоева Д.Л. Махсус муассасаларда узлуксиз таълимни амалга оширишда “4+2” дастурнинг қўлланилиши.“Узлуксиз таълим тизимида “бошланғич таълим”мазмунини сифат жиҳатидан янгилаш :муаммо, ечимлар ва ривожланиш истиқболлари” мавзусидаги халқаро илмий-амалий конференция, Гулистон, 2022, 5 ноябрь353-355 б.

  30. Ачилова С.Ж., Икромова Н. Бошланғич таълим дарсларини самарадорлигини оширишда илғор тажрибаларнинг ўрни. “Узлуксиз таълим тизимида “бошланғич таълим”мазмунини сифат жиҳатидан янгилаш :муаммо,ечимлар ва ривожланиш истиқболлари” мавзусидаги халқаро илмий-амалий конференция, Гулистон, 2022,  5 ноябрь, 388-390 б.

  31. Ачилова С.Ж., Сайфуллаева И. Арт технологиялар орқали имконияти чекланган болаларни инклюзив таълим жараёнига тайёрлаш механизмлари.Инклиюзив таълимнинг долзарб масалалари: муаммо ва уларнинг ечимлари республика илмий-амалий конференция. Тошкент 2022, ноябрь, 358-360 б.
  32. Аchilova Sevara Dzhasirkulovna. FACTORS AND PRINCIPLES OF PREPARING FUTURE SPEECH THERAPISTS TO WORK WITH CHILDREN WITH SEVERE SPEECH IMPAIRMENTS. 6th INTERNATIONAL BLACK SEA SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, 26-27 SEPTEMBER 2025 TRABZON ONLINE PRESENTATIONS. http://www.isarconference.org/karadeniz