
Dehqonova Muborak G‘iyeziddin qizi
Kafedra o‘qituvchisi
Dehqanova Muborakxon G'iyosiddin qizi 1994 yil Andijon viloyati, Baliqchi tumani, ziyolilar oilasida tavallud topgan. Yoshligidan ilmga chanqoqligi va qiziquvchanligini sezgan oila a'zolari Chirchiq shahridagi 15 sonli umumta'lim maktabiga olib borishdi. Yillar davomida ilmga chanqoqligi bilan ustozlar nazariga tushgan qizaloq maktab ko'rik tanlovlari va tadbirlarida faol ishtirok etgan. Tabiiy fanlarga bo'lgan qiziqishi uni Chirchiq tibbiyot kolleji tamon yetakladi. 2010-2013 yillarda "Hamshiralik ishi" yo'nalishi bo'yicha kollejni muvaffaqiqyatli tamomladi. Pedagogik va tibbiy bilimlarni umumlashtirgan soha tanlash maqsadida 2013 yil Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti "Defektologiya" yo'nalishi bakalavr bosqichiga to'lov shartnoma asosida o'qishga qabul qilindi. 2017 yil a'lo baholarga tamomladi. 2020-yil Chirchiq davlat pedagogika universiteti "Maxsus pedagogika:surdopedagogika, defektologiya" yo'nalishi magistratura bosqichiga o'qishga qabul qilindi. Pedagogik qobilayatini hamda ilmga bo'lgan qiziqishlari bilan professor-o'qituvchilar qalbida joy oldi. 2022 yil magistraturani muvaffaqiyatli tamomladi. 2022-2025 yillar davomida 13.00.03 maxsus pedagogika ixtisosligi bo'yicha pedagogika fanlari falsafa doktori darajasini olish uchun izlanishlar olib bordi. 2025 yil 11 iyun kuni muvaffaqiyatli 100 % ovoz bilan himoya qildi.
Chirchiq davlat pedagogika universiteti huzuridagi ilmiy darajalar beruvchi PhD.03/27.09.2024.Ped.82.05 raqamli ilmiy kengashda 13.00.03 maxsus pedagogika ixtisosligi bo'yicha "Individual ta’lim sharoitida korreksion mashg’ulotlarni modellashtirish metodikasi" mavzusida ilmiy tadqiqot ishini 11.06.2025 yil muvaffaqiyatli himoya qildi.
Ilmiy raxbari: Achilova Sevara Djasirkulovna dotsenti (pedagogika fanlari falsafa doktori, PhD).
Tadqiqot maqsadi:Individual ta'lim sharoitida bo‘lajak maxsus pedagoglarni logopedik mashg‘ulotlarni modellashtirishga tayyorlash metodikasini takomillashtirishdan iborat.
Tadqiqot ilmiy yangiligi:
maxsus pedagogika yo‘nalishi talabalarini korreksion mashg‘ulotlarni modellashtirishga tayyorlashda individual ta’limning pedagogik-psixologik imkoniyatlari talabalarda akademik bo‘shliqlarni tezkor diagnostika qilishning validlik, muntazamlilik tamoyillarini o‘quv muhitini faollashtiruvchi ergonomik talablar bilan integratsiyasini barqaror ta’minlash asosida aniqlashtirilgan;
talabalarni korreksion mashg‘ulotlarni modellashtirishga tayyorlashning metodik modeli nutq nuqsonining klinik-pedagogik tavsifiga mos metodik bosqichlarda fonetiko-korreksion ta’sirni shaxsga yo‘naltirilgan yondashuvlar ustuvorligida adaptivlashtirish asosida takomillashtirilgan;
korreksion mashg‘ulotlarni modellashtirishga o‘rgatish texnologiyalari talabalarning o‘zlashtirish xususiyatlariga ko‘ra differensiallanuvchi dedlayn topshiriqlarini leksiko-vizual muhitda moslashuvchan kontekstda qo‘llash asosida takomillashtirilgan;
talabalarini individual ta’lim paradigmalari asosida korreksion mashg‘ulotlarni modellashtirishga tayyorlashning didaktik ta’minoti diagnostika, korreksiya, avtomatizatsiya va differensiatsiya mashqlarini refleksiv, metodik va psixologik mezonlarda real nutqiy muhit va muloqot jarayonida transformatsiyalash orqali takomillashtirilgan.
Tadqiqot amaliy ahamiyati:
maxsus pedagogika yo‘nalishi talabalarini korreksion mashg‘ulotlarni modellashtirishga tayyorlashda individual ta’limning pedagogik-psixologik imkoniyatlari talabalarda akademik bo‘shliqlarni tezkor diagnostika qilishning validlik, muntazamlilik tamoyillar haqidagi takliflar “Logopedik texnologiya” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2023 yil 27 martdagi 68-771-son guvohnomasi). Natijada talabalarning o‘quv muhitini faollashtiruvchi ergonomik talablar takomillashtirilgan;
talabalarni korreksion mashg‘ulotlarni modellashtirishga tayyorlashning metodik modeli nutq nuqsonining klinik-pedagogik tavsifiga mos metodik bosqichiga oid tavsiyalari “Tiflosharhlash metodikasi”, nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024 yil 4-martdagi 68-son buyrug‘i va № 55340-guvohnomasi). Natijada talabalarning fonetiko-korreksion ta’siri shaxsga yo‘naltirilgan yondashuvlar ustuvorligida adaptivlashtirish jarayoni metodik ta’minlangan;
korreksion mashg‘ulotlarni modellashtirishga o‘rgatish texnologiyalari talabalarning o‘zlashtirish xususiyatlariga ko‘ra differensiallanuvchi dedlayn topshiriqlarini “Daktilologiya va imo-ishora o‘rgatish metodikasi” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024 yil 4-martdagi 68-son buyrug‘i va № 55340-guvohnomasi). Natijada talabalarning leksiko-vizual muhitda moslashuvchan kontekstda qo‘llashni rivojlantirishga xizmat qilgan;
talabalarini individual ta’lim paradigmalari asosida korreksion mashg‘ulotlarni modellashtirishga tayyorlashning didaktik ta’minoti diagnostika, korreksiya, avtomatizatsiya va differensiatsiya mashqlarini “Surdopsixologiya” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2023 yil 27-martdagi 68-son buyrug‘i va № 68-776-guvohnomasi). Natijada talabalarning refleksiv, metodik va psixologik mezonlarda real nutqiy muhit va muloqot jarayonida takomillashtirilgan.
60110400 Maxsus pedagogika:logopediya yo'nalishi uchun- Logopedik texnologiya, Neyrologopediya, O'yinli texnologiyalar
60112700 Maxsus pedagogika:surdopedagogika yo'nalishi uchun- Surdopsixologiya, Surdotarjimonlik
60112700 Maxsus pedagogika:surdotarjimonlik faoliyati yo'nalishi uchun- Daktilologiya va imo ishoraga o'rgatish metodikasi
60110300 Maxsus pedagogika:surdotarjimonlik faoliyati yo'nalishi uchun - O'zbek imo-ishora tili modullaridan pedagogik faoliyat olib bormoqda.
2017 yil Toshkent shahridagi imkoniyati cheklangan shaxslar uchun ixtisoslashtirilgan kasb hunar kolleji surdotarjimoni
2017 yil Toshkent shahridagi imkoniyati cheklangan shaxslar uchun ixtisoslashtirilgan kasb hunar kolleji yoshlar yetakchisi
2017 yil Toshkent shahridagi imkoniyati cheklangan shaxslar uchun ixtisoslashtirilgan kasb hunar kolleji metodisti
2021 yil Chirchiq davlat pedagogika universiteti, Maxsus pedagogika kafedrasi stajo'r o'qituvchisi
2022 yil Chirchiq davlat pedagogika universiteti, Maxsus pedagogika kafedrasi o'qituvchisi
2023 yil “Logopedik texnologiya” nomli hammuaaliflikda o'quv qo'llanma (Achilova S.J., Qodirova F.U., Dehqanova M.G'.)
2023 yil “Surdopsixologiya” nomli hammualliflikda o'quv qo'llanma (Qodirova F.U., Dehqanova M.G'., Pulatova D.A., Ibadullayeva Sh.N.)
2024 yil “Daktilologiya va imo-ishoraga o'rgatish metodikasi” nomli hammualliflikda o'quv qo'llanma (Qodirova F.U., Dehqanova M.G'., Ibadullayeva Sh.N.)
2024 yil “Surdotarjimonlik praktikumi” nomli hammualiflikda o'quv qo'llanma (Qodirova F.U., Dehqanova M.G'., Ibadullayeva Sh.N.)
2024 yil “Tiflosharxlash metodikasi” nomli hammualliflikda o'quv qo'llanma (Qodirova F.U., Xusnuddinova Z.X., Dehqanova M.G'., Dangalov S.M.)
2024 yil “Predmet tasavvurlarini shakllantirish metodikasi” nomli hammualliflikda o'quv qo'llanma (Qodirova F.U., Xusnuddinova Z.X., Dehqanova M.G'., Egamberdiyeva N.A.)
2024 yil “Logopedik texnologiya” nomli darslik
2025 yil “O'zbek imo-ishora tili” nomli o'quv qo'llanma
2025 yil “Mutaxasilikka kirish” nomli darslik
2024 yil “Ta'lim klasteri asosida boshlang'ich sinf o'quvchilari bilish jarayonlarini rivojlantirish” nomli monografiya
2025 yil “Inklyuziv ta'lim sharoitida nutqida nuqsoni bor o'quvchilar bilan ishlashda logopedik texnologiyalarda foydalanish” nomli monografiya
2025 yil “Sexrli qo'llar” nomli uslubiy qo'llanma
Prefessionallar piramidasi asosida talalabr bilan birgalikda ilmiy-uslubiy-marifiy ishlar olib borildi.

OAK tasarrufidagi respublika ilmiy jurnallaridagi maqolalari:
5.Dehqanova M.G‘., Ko‘zi ojiz bolalar bilan olib boriladigan logopedik ishning o‘ziga xos xususiyatlari, // Mug‘allim hәm үzliksiz bilimlendirio‘. Nukus, 2023. 2/1 son 360-365 bet. (13.00.00; №20)
- The importance of didactic games in speech therapy in the development of speech in children with autism and the ability to choose effective methods (17) https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=ru&user=w4RF4wIAAAAJ&citation_for_view=w4RF4wIAAAAJ:LkGwnXOMwfcC
- Bolalardagi yozuv buzilishlari va ulardagi disgrafiyada o ‘ziga xos xatoliklarni paydo bo ‘lish mexanizmi (10) https://scholar.google.com/scholar?cluster=2090449033974443075&hl=en&oi=scholarr