Egamberdiyeva Nigora Azizovna 1991-yil 23-iyunda Toshkent viloyati, Chirchiq shahrida ishchi oilasida tug'ilgan. Millati o‘zbek. 2008-yilda Toshkent viloyati, Chirchiq shahridagi 12-umumiy o'rta ta'lim maktabini a'lo baholarga tamomlagan. 2008-2012-yillarda Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining Defektologiya fakulteti, Defektologiya yo'nalishida bakalavr darajasini, 2021-2023-yillarda Chirchiq davlat pedagogika universitetining Pedagogika fakulteti, Maxsus pedagogika kafedrasi, Maxsus pedagogika/ surdopedagogika yo'nalishida magistr darajasini olish uchun tahsil olgan.
Mehnat faoliyatini 2012-yilda Chirchiq shahridagi 8-son ‘Umid" nomli ixtisoslashtirilgan maktabgacha ta’lim muassasasida logoped lavozimida boshlagan, 2021-2023-yillarda 20-sonli KTIDMMda defektologi va 2023-yildan boshlab ChDPU, Pedagogika fakulteti, Maxsus pedagogika kafedrasi o'qituvchisi lavozimida faoliyat yuritib kelmoqda.
O'zining mehnat faoliyati davomida nutqida nuqsoni bor, bolalar serebral falajli, rivojlanishi sustlashgan, intellektida muammolari mavjud, autizm spektrida kamchiligi bo'lgan bolalar bilan shug'ullangan. 13 yildan ziyod amaliy tajribaga ega.
2025-yil 17-iyunda F.U.Qodirova rahbarligida Chirchiq davlat pedagogika universiteti huzuridagi ilmiy darajalar beruvchi PhD. 03/27.09.2024.Ped.82.05 raqamli ilmiy kengashda “Ta’lim klasteri sharoitida autizm sindromli bolalar nutqi ustida ishlashning samarali mexanizmlari” mavzusidagi 13.00.03 –Maxsus pedagogika ixtisosligi bo‘yicha dissertatsiya ishini himoya qilgan. O‘zbekiston Respublikasi Oliy attestatsiya komissiyasining 2025-yil 11-iyuldagi 372/1 – sonli bayonnomasiga asosan pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasi berilgan (01 № 018373).
N.A.Egamberdiyeva har bir ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlarni yuqori ilmiy va metodik saviyada tashkil etadi. Mashg‘ulotlarda zamonaviy axborot (Kahoot, Prezi, Canva, Ispring, Quiz bot, Jomboard, Miro) va pedagogik texnologiyalardan foydalanadi, talabalarning ilmiy-nazariy bilimlarini mustahkamlash maqsadida turli internet saytlari elektron resurslardan keng foydalanadi.
Egamberdiyeva Nigora Azizovna mehnat faoliyati:
- 2012-2021.yy - Toshkent viloyati Chirchiq shahar 8-sonli ixtisoslashtirilgan maktabgacha ta’lim tashkiloti logopedi;
- 2021-2022.yy - 20-sonli Ko‘p tarmoqli ixtisoslashtirilgan davlat maktabgacha ta’lim tashkiloti defektologi;
- 2022-2023.yy.- Chirchiq shahar 8-umumiy o‘rta ta’lim maktabida logoped-o‘qituvchisi;
- 2023 y h.v. CHDPU Pedagogika fakulteti Maxsus pedagogika kafedrasida o‘qituvchi.
N.A.Egamberdiyevaning umumiy ish staji - 13 yil, pedagogik staji - 13 yilni tashkil etadi. Alohida ta'lim ehtiyojli bolalar bilan olib boriluvchi korreksion-pedagogik ish tizimida o'zining amaliy tajribasi orqali bo'lajak mutaxassislarni kerakli bilim, ko'nikma va malakalar bilan qurollantira oladi.
Darsliklar:
- “Inklyuziv ta’limda sinergetika” (F.U.Qodirova, Sh.X.Kobilova, N.A.Egamberdiyeva. 2024 yil 4-mart, 55-sonli buyrug‘i va № 55350-guvohnomasi bilan tasdiqlangan);
- “Autizm sindromli bolalar bilan ishlash metodikasi” (D.A. Pulatova, N.A. Egamberdiyeva. 2024 yil 27-dekabrdagi 485-son buyrug‘i va № 659620-guvohnomasi bilan tasdiqlangan);
O'quv qo'llanmalar:
- “Mo‘ljal olish va harakatlanishga o‘rgatish”;
- “Tiflotexnika va tiflografika”;
- “Mayda qo‘l motorikasini rivojlantirish metodikasi”;
- “Tiflosharhlash metodikasi”;
- “Predmet tasavvurini shakllantirish va ko‘ruv idrokini rivojlantirish”;
- “Pedagogik-psixologik diagnostika”.
Uslubiy qo'llanma:
- “Yomg'ir bolalari (tashxislash va korreksiyalash)”.
Monografiya:
- “Inklyuziv ta’lim sharoitida autizm sindromli bolalar nutqi ustida ishlashning zamonaviy texnologiyalari” . – Chirchiq.: “Zebo Prints”, 2024. B. 98.
Chirchiq davlat pedagogika universiteti huzuridagi ilmiy darajalar beruvchi PhD. 03/27.09.2024.Ped.82.05 raqamli ilmiy kengashda “Ta’lim klasteri sharoitida autizm sindromli bolalar nutqi ustida ishlashning samarali mexanizmlari” mavzusidagi 13.00.03 –Maxsus pedagogika ixtisosligi bo‘yicha dissertatsiya ishini himoya qilgan. O‘zbekiston Respublikasi Oliy attestatsiya komissiyasining 2025-yil 11-iyuldagi 372/1 – sonli bayonnomasiga asosan pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasi berilgan (01 № 018373).
Ushbu tadqiqot ishining amaliy natijalari sifatida tа’lim klаsteri shаrоitidа аutizm sindrоmli bоlаlаr nutqi ustidа ishlаshning pedagogik-psixologik xususiyatlarini aniqlashga va metodik takomillashtirishga oid “Integrativ korreksion ta’sir” nomli dastur va ishlanmalar ishlab chiqildi va joriy etildi; subyektlar faoliyati integratsiyasiga asoslangan autizm sindromli bоlаlаr nutqi ustidа ishlаshning pedagogik-psixologik va metodik aspektlarini takomillashtirishga mo‘ljallangan “Inklyuziv ta’limda sinergetika” darsligi chop etildi; maktabgacha ta’lim tashkilotlarida autizm sindromli bolalar bilan olib boriluvchi korreksion mashg‘ulotlarni FloorTime bo‘yicha modellashtirish va PECS texnologiyasi asosida amalga oshirishga qaratilgan mashg‘ulot seriyalari ishlab chiqildi va joriy etildi; oilalarda autizm sindromli bolalar bilan olib boriluvchi mashg‘ulotlarni didaktik ta’minlashga mo‘ljallangan “Yomg‘ir bolalari” (tashxislash va korreksiyalash) nomli uslubiy qo‘llanma chop etildi.
“Ta’lim klasteri sharoitida autizm sindromli bolalar nutqi ustida ishlashning samarali mexanizmlari” mavzusidagi dissertatsiya avtoreferati bilan quyidagi havola orqali tanishishingiz mumkin:
https://drive.google.com/file/d/1WxqwELA3HFU-g7Jzt9ntLmW1esa2lfIr/view
I. "SMART-SENSORIKA” to‘garak faoliyati:
“SMART-SENSORIKA” to‘garagiga rahbarlik qiladi. Har o'quv yilida to'garakka talabalar jalb etilib, korreksion-rivojlantiruvchi mashg‘ulotlar davomida alohida ta'lim ehtiyojli bolalar bilan yakka va guruhli tarzda shug‘ullanishga mo‘ljallangan, bolalarning bilish jarayonlari, mayda va umumiy motorikasi, saqlanib qolgan ko'rish va eshitish sezgisini, nutqini rivojlantirishga qaratilgan mualliflik metodikalarini yaratdilar, adaptivlashtiradilar hamda amaliyotda samarali qo‘llashni o'rganadilar.




II. "Professionallar piramidasi” kompleks-kasbiy rivojlantirish loyihasi doirasida shogird-talabalar bilan faoliyat olib borish:
Egamberdiyeva N.A., Madiyarova Sh. Inklyuziv ta’lim muhitida autizm sindromli bolalar bilan ishlashning klaster mexanizmlari // Ta’lim innovatsiyasi va integratsiyasi, 9-son, 3-to‘plam, Noyabr-2023, 133-136- b.
N.A.Egamberdiyeva, D.L.Norova Maktabgacha yoshdagi bolalar nutqini rivojlantirishda o‘yin faoliyatining o‘rni // Ta'limning zamonaviy transformatsiyasi, 10-son, 2-to‘plam, 2023, 929-932-b.
N.A.Egamberdiyeva, S.B.Eshquvatova Xalqaro kasalliklar tasnifi yangi tahririga ko‘ra nutq nuqsonlarining tashxislanishi // Ta'lim innovatsiyasi va integratsiyasi, 10-son, 5-to’plam, Dekabr – 2023, 31-34-b.
Egamberdiyeva N.A., Norova D.L., Sharipov M.J., To‘xtamurodov A.A. Autizm spektridagi kamchilik etiologiyasi va korreksion rivojlantiruvchi ishda bola ehtiyojlarini inobatga olish / Inson farovonligini o‘rganishda fanlararo yondashuv xalqaro ilmiy konferensiya materiallari, 2023. 91-95-b.
Egamberdiyeva N.A., Abduraxmanova H.A., Orifjonova E.E., Yusupova Z.E. Inklyuziv ta’limda eshitishida muammosi bo‘lgan bolalarning psixologik xususiyatlari / Inson farovonligini o‘rganishda fanlararo yondashuv xalqaro ilmiy konferensiya materiallari, 2023. 95-101-b.
- Egamberdiyeva N.A., To‘xtamurodov A.A., Yusupova Z.E., Norova D.Y. Ijodkor o‘quvchini tarbiyalashda innovator o‘qituvchining o‘rni / “Boshlang‘ich sinf o‘quvchilariga ta’lim-tarbiya berishda zamonaviy pedagogik texnologiyalarning o‘rni” mavzusidagi respublika ilmiy-amaliy anjumani, 2024, Denov, 222-226 b.
- Egamberdiyeva N.A., Xayriddinova M.L., Hamidova U.J., Ro‘ziboyeva Z.Q. Maktabgacha yoshdagi bolalarda tajriba va eksperimentlar orqali bilish faolligini rivojlantirish / International congress on modern sciences-iv “Global prospects for multidisciplinary research and education”, 2024, Chirchiq, 76-80 b.
- Egamberdiyeva N.A., Shuhratova K.Sh., Abduvaliyeva G.A., Ismoilova G.G‘. Autizm spektri buzilgan bolalar nutqining rivojlanishi va o‘ziga xosligi / International congress on modern sciences-IV “Global prospects for multidisciplinary research and education”, 2024, Chirchiq, 849-852 b.
- Эгамбердиева Н.А., Тохтамуродов А.А., Юсупова З.Э. Система реабилитационной работы детей с врождёнными расщелинами нёба / International congress on modern sciences-iv “Global prospects for multidisciplinary research and education”, 2024, Chirchiq, 884-888 b.
III. "TA'LIMGA INVESTITSIYA” tashabbusi doirasida mini-grant loyihasi:

- “FITRAT TA’LIMOTIDA MAXSUS PEDAGOGIKA NEGIZLARI” mavzusida o'tkazilgan ko'rik tanlovda Maxsus pedagogika/ logopediya yo'nalishi 23/8-guruh talabasi To'xtamurodov Abdulloh Avazbek o'g'li fahrli I o'rinni;
- “IBN SINO TA’LIMOTIDA MAXSUS PEDAGOGIKA NEGIZLARI” o'tkazilgan ko'rik tanlovda Maxsus pedagogika/ logopediya yo'nalishi 23/5-guruh talabasi Niyazmuradova Malika Akmal qizi fahrli I o'rinni, 23/4-guruh talabasi Kenjaboyeva Sevinch Anvarovna III o'rinni;
“ARISTOTEL TA’LIMOTIDA MAXSUS PEDAGOGIKA NEGIZLARI” mavzusida o'tkazilgan ko'rik tanlovda Maxsus pedagogika/ logopediya yo'nalishi 23/8-guruh talabasi Sharipov Mirjalol Jamoladdin o'g'li fahrli I o'rinlarni egallashdi.
N.A.Egamberdiyeva yuqoridagi talabalarga rahbarlik qilib, ularni har sohada qo'llab-quvvatlab kelmoqda.
