Fayziyeva Ubayda Yunusovna 1947-yil 1-yanvarda Toshkent viloyati, Bo’stonliq tumanida ishchi oilasida tug‘ilgan. Toshkent viloyati, O’rta chirchiq tuman 9-sonli umumiy o‘rta ta’lim maktabini tamomlagan. Fayziyeva Ubayda Yunusovna 1968-yili Respublika xotin-qizlar pedagogika bilim yurtini a’lo baholar bilan bitirgan. 1969-yilida Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining “defektologiya fakultetiga kirib 19774 yilda bitirib oligofrenipedagogika va logopediya ixtisosligini olgan. 1989-1992yillarda Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining defektologiya fakultetini surdopedagogika yo’nalishini tugatgan.
1994 yilda Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetida surdopedagogika yo’nalishi bo‘yicha Filologiya fanlari doktori Ra’no Abdulaxatova va L.R.Muminovalar rahbarligida O’zbekistonda birinchi bo’lib o’zbek tilida “Zaif eshituvchi bolalarni savodga o’rgatishga tayyorlash va sabvod o’rgatish” mavzusida dissertetsiya yozib o’zbek tilida nomzodlik dissertatsiyasini yoqlagan.
1967-87 yillar davomida Respublika kar bolalar maktab-internatida ilk bor o’zbek tilida ochilgan sinflarda ishlagan.1970- 1970-yillarda Pespublika zaif eshituvchi bolalar maktab-internatida ochilgan o’zbek sinflarda faoliyat olib borgan.
1979-1987 yillar davomida O’zbekiston respublikasu Xalq ta’limi vazirligini Respublika maxsus maktab, maktab-internatla metodika kabinetimuditining o’rinbosari lavozimida faoliyat olib borib,Ozmekistonda ilk bor o’zbek tilida darsliklar yaratilishiga asos soldi va birinchilardan bo’lib o’zbek tilida kar, zaif eshituvchi bolalar uchun,”ALIFBE”, Nutq o’stirish” “Matematika” “Talaffuz” darsliklarini yaratdi
1989-1996 yillar davomida Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining “Defektologiya fakultetida avval o’qituvchi keyin KODIS va Surdopedagogika kafedrasi mudiri lavozimida ishlab ilk bor o’zbek tilida surdopedagog mutaxassisligi bo’yicha oquv reja,dasturlar yaratdi surdopedagog mutaxassislar tayorlanishiga erishildi erishildi.
1996-2012-yillar davomida A.Avloiniy nomidagi Pespublika Rahbar xodimlarini malakasini oshirish markaziy institutida ochilgan yangi “Maxsus pedagogika” kafedrasi mudiri lavozimida faoliyat olib bordi va maxsus maktam-maktab, maktab-internat o’qituvchilarini o’zbek tilida malakasini oshirishni yolga qo’yib kafedrani boshqarib keldi.
2012-2017 yillar davomida Sog’liqni saqlash vazirligining taklifiga binoan Pespublika Pediatriya Markazining Koxlear implantatsiya jarroxligidan keying surdopedagogik reabilitatsiyasini tashkil etish va olib borish bo’yicha faoliyat olib bordi.
2018-2019 yillarda Pespublika Ta]lim markazida, 2019-2022-yillarda Pespublika Tashxis markazida Inklyuziv ta’lim bo’limi boshlig’i lavozimida ishlab o’zbekistonda iklyuziv ta’limni olib borilishida metodik ishlarni boshqardi.
2020-yidan hozirgi vaqtgacha Chirchiq davlat pedagogika universiteti Pedagogika fakulteti, Maxsus pedagogika kafedrasida dotsent lavozimida faoliyatolib boradi.
Shu yillar davomida talabalar uchun yakka mualliflikda 2 nomda darslik, 2 nomda monografiya, hammualliflikda 3 nomda o’quv qo’llanma, Maxsus maktablar uchun 10 nomda darsliklar yaratd.
Ta’limda erishgan yutuqlari uchun O‘zbekiston Respublikasi XTV tomonidan “Maorif a’lochisi” 1987 yili “Mehnat faxrisi” , 2002 yilda “ Sog’lom avlod” ordeni bilan taqdirlangan. 2010 yilda O’zbekiston Respublikasi mustaqilligining 10 yilligi, 2020-yili 2020 O’zbekiston Respublikasi mustaqilligining 20 yilligi medallari bilan taqdirlangan
Umumiy ish staji – 57 yil. Pedagogik staji 57 yil.
Fauziyeva Ubayda yunusovna faoliyati davomida alohida ehtiyojli bolalar maxsus ta'limi; Alohida ehtiyojli bolalar maxsus va inklyuziv ta'limi, Maxsus va inklyuziv ta'lim uchun kadrlar tyyorlash, kadrlarni malakasini oshirish sohalarida katta ilmiy va amaliy faoliyat olib borgan.Inklyuziv ta'limni targ'ib qilish va samarali joriylanishi borasida tadqiqot ishlarini olib borgan.Bu borada shogirdlar tayorlab 3nafar p.f.n.,(PchD), 3 nafari magistrlikni himoya qilgan. Mazkur yo'nalishlarda: maxsus va inklyuziv ta'lim uchun 13nomda darslik, 2 nomda ota-onalar uchun qo'llanma , 3 nomda talabalar uchun darslik,3ta o'quv qo'llanma, 3ta monografiya 30dan ortiq maqolalar chop etildi.
Maxsus pedagogika yo'nalishida talabalarni kasbga qiziqishini oshirishh, yo'nalish bo'yicha ‘Universal pedagog" to’garak tashkil etili. Maxsus va inklyuziv ta'lim yo'nalishida tlabalar bilan olib borilgan ilmiy va amaliy ishlar natilasida talabalar “Universal pedagog" bo'lishga tayorlanmoqda. Surdopedagogika va logopediya yonalishidagi 30 nafar talabalar maxsus ta'limning barcha yo'nalishi bo'yicha izlanish olib borib, inklyuziv ta'limda ”maxsus pedagog" faoliyatiga yo'nalish olmoqda. Bu yonalishda ilmiy maqolalar yozib “Sertifikat” olishga muyassar bo'ldi. Talabalar bilan olib borilgan ilviy izlanishlar natijasida “Inklyuziv ta'lim darslar" to’plami tayorlanmoqda.Bir nafar talaba “Inklyuziv t'lim qadriyatlarni qaytarayotgan va qadrlayotgan ta'limdir” kitobi orqali ”O'zbekiston lider yoshlari" ensiklopediyasiga kiritilishiga muyassar bo'ldi
2023-2024 yillarda chop etblgan
1.“Alifbe” Kar,zaif eshituvchi bolalar maktablarining 0-sinfi uchun darslik
2.Yozuv daftari -1 Kar,zaif eshituvchi bolalar maktablarining 0- sinfi uchuni
3.Yozuv daftari -2 Kar,zaif eshituvchi bolalar maktablarining 0- sinfi uchuni
4.M.atematika -1 -sinf.Kar,zaif eshituvchi bolalar maktablari uchun darslik
5.Nut6 o‘stirish - 1 -sinf.Kar,zaif eshituvchi bolalar maktablari uchun darslik
6.Talaffuz 4-sinf.. Kar,zaif eshituvchi bolalar maktablari uchun darslik
7.Talaffuz 5-sinf.. Kar,zaif eshituvchi bolalar maktablari uchun darslik
8.Ona tili o’qitish metodikasi darslik
9.Talaffuzga o’rgatish metodikasi darslik
10.«Maktabgacha yoshdagi eshitishida muammosi bo’lgan bolalar ta'limi»
11-onalar va bog‘cha tarbiyachilari uchun metodik qo‘llanma
12.Eshitishida muammolari bo‘lgan bolalarga ona tili o‘qitish metodikasi.
13. O’qituvchilar uchun o’quv qo’llanma 6-sinf
14.“Ona tili” Metodik qo’llanma 1-sinf
15.“Ona tili” O’qituvchilar uchun metodik qo’llanma 6-sinf
16.Развитие речи в онтогенезе
17Теоретические основы кластерной модели инклюзивного образования в Республике узбекистан (Монография)
18.Alohida ehtiyojli bolalarning Ijtimoiylashuvi va inklyuziv ta'lim samaradorligini
oshirishda ota-onaning roli
19.Edukation of children with Special Needs in spesial and General Edukation Settings
Monografiya