Tarbiya biz uchun yo hayot – yo mamot, yo najot – yo halokat, yo saodat – yo falokat masalasidir.

Matupayeva Shohsanam Zaripboy qizi

Matupayeva Shohsanam Zaripboy qizi

Kafedra katta o‘qituvchisi

p.f.f.d

Web of Science

ORCID

Google Scholar

20

Matupayeva Shohsanam Zaripboy qizi 1993-yil 19-mayda Xorazm viloyati, Gurlan tumanida ziyoli oilada tug‘ilgan. 2010-yilida Xorazm viloyati, Qibray tumanidagi 29-umumiy o‘rta ta’lim maktabini a’lo baholarga tamomlagan. 2014-yili Urganch davlat universitetining Boshlang’ich ta’lim fakulteti Boshlang’ich ta’lim yo‘nalishini imtiyozli tamomlagan. 2012 – yil Navoiy nomidagi davlat stipendiati sohibasi bo’lgan. 2016-yilda Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining “Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi(boshlang’ich ta’lim)” mutaxassisligini tamomlab magistr akademik darajasini olgan. 2015-yilda O’zbekiston Respublikasi Prezidenti stipendiati sohibasi bo’lgan. 

2018-2022 yy. - Toshkent viloyati xalq taʼlimi xodimlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish hududiy markazi “Maktabgacha, boshlangʼich va maxsus taʼlim” kafedrasi katta oʼqituvchisi
2022-2023 yy. - Chirchiq davlat pedagogika universiteti, “Boshlangʼich taʼlim metodikasi” kafedrasi oʼqituvchisi
2022 y. - 2025 y - Chirchiq davlat pedagogika universiteti, “Boshlangʼich taʼlim metodikasi” kafedrasi katta oʼqituvchisi
2025 y - h.v. - Chirchiq davlat pedagogika universiteti “Maxsus pedagogika” kafedrasi katta oʼqituvchisi

Sh.Z. Matupayeva o‘zining ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlarini yuqori ilmiy-metodik darajada tashkil etib, zamonaviy axborot-kommunikatsiya va pedagogik texnologiyalardan samarali foydalanadi. Ushbu mashg‘ulotlarda multimediali ta’lim resurslari, elektron taqdimotlar, audio-video materiallar va yangi pedagogik texnologiyalar asosida tayyorlangan tarqatma materiallardan keng foydalaniladi. Talabalarning ilmiy-nazariy bilimlarini mustahkamlash maqsadida www.ziyonet.uz, www.gov.uz, www.lex.uz, www.ixl.com, www.pedagog.uz kabi internet saytlari elektron resurslaridan foydalaniladi. Shuningdek, “Tarbiyaviy ishlar metodikasi”, “Matematika o‘qitish maxsus metodikasi”, “Inklyuziv ta’limda CLIL texnologiyasi” fanlariga oid ma’lumotlarni chuqur o‘zlashtirish uchun elektron taqdimotlar, audio-video materiallar va yangi pedagogik texnologiyalar asosida tayyorlangan tarqatma materiallardan foydalaniladi. Mashg‘ulotlarda “Keys-stadi”, “Loyihalar usuli”, “Aqliy xujum”, “B.B.B.”, “Muammoli vaziyat”, “Munozara”, “Klaster”, “Toifalash jadvali”, “Rezyume”, “Venna diagramasi”, “Bumerang” va “Tushunchalar tahlili” kabi ta’lim texnologiyalari va multimedia ta’lim resurslaridan samarali foydalaniladi. Sh.Z. Matupayeva kafedrada “Ustoz - shogird” tizimini muvaffaqiyatli yo‘lga qo‘yib, iqtidorli talabalar bilan samarali ishlar olib borgan.

Sh.Z.Matupayeva 2023-yil 12-mayda F.Qodirova rahbarligida Chirchiq davlat pedagogika universiteti huzuridagi ilmiy darajalar beruvchi DSc.03/30.04.2021.Ped.82.01 raqamli ilmiy kengashda “Ta’lim klasteri sharoitida boshlamng’ich sinf o’qituvchilarini inklyuziv ta’limga tayyorlash texnologiyalarini takomillashtirish” mavzusidagi 13.00.01-Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi ixtisosligi bo‘yicha dissertatsiya ishini himoya qilgan. O‘zbekiston Respublikasi Oliy attestatsiya komissiyasining 2023-yil 4-iyuldagi 340/1 – sonli bayonnomasiga asosan pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasi berilgan  (01 № 10179). 

Sh.Z.Matupayeva tomonidan olib borilgan "Ta’lim klasteri sharoitida boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini inklyuziv ta’limga tayyorlash texnologiyalarini takomillashtirish " mavzusidagi tadqiqot ishi Chirchiq davlat pedagogika universiteti ilmiy tadqiqot ilmiy ishlar rejasining “Та’lim muаssаsаlаridа hаmkоrlik аsоsidа реdаgоgik fаоliуаtni rivоjlаntirish” mavzusidagi ilmiy-amaliy loyihasi doirasida bajarilgan. 

Таdqiqоt nаtijаlаrining ilmiу аhаmiуаti bоshlаng‘iсh sinf о‘qituvсhilаrini inklуuziv tа’limgа mеtоdik, реdаgоgik, рsiхоlоgik, mоtivаtsiоn tаууоrlаshgа оid хоrijiу, milliу, nаzаriу qаrаshlаr vа уеtаkсhi tаjribаlаrning tаhlil еtilgаnligi, аndrоgоgik jаrауоnning mеtоdik tа’minоti vаriаtiv, individuаl, diffеrеnsiаl hаmdа tаshkiliу-реdаgоgik, didаktik, рsiхоlоgik tuzilmаviу jihаtdаn kоnsеntrik уоndаshuvlаrgа аsоslаngаn hоldа mоdеrnizаsiуаlаshgаnligi, аmаliуоtсhi о‘qituvсhilаrdа inklуuziv kоmроnеntlikni rivоjlаntirishning sаmаrаli уо‘llаri аniqlаnib, аmаliуоtgа sоg‘lоm о‘quvсhilаr qаtоridа imkоniуаti сhеklаngаn о‘quvсhilаr tоmоnidа fаnlаrni sаmаrаli о‘zlаshtirilishini tа’minlаshgа qаrаtilgаn strаtеgiуа, usul vа tехnоlоgiуаlаrning hаmdа didаktik muhitgа mоslаshuvсhаn ish shаkllаrining jоriу еtilgаni “Аkаdеmik klаstеr”, “Inklуuziv kоmреtеntlik” tushunсhаlаrining аmаliу didаktik kоntеkstlаrdа qо‘llаnilgаnligi bilаn tаvsiflаnаdi.