
Umirova Zamira
Kafedra o'qituvchisi
Umirova Zamira Abduhamid qizi — O‘zbekiston ta’lim tizimi va ilm-fan rivojiga munosib hissa qo‘shib kelayotgan, lingvistika va terminologiya sohalarida yetuk mutaxassisdir. Uning ilmiy va pedagogik faoliyati tilshunoslik nazariyasi, terminologik tadqiqotlar va zamonaviy ilmiy yondashuvlarni o‘qituvchilik jarayoniga integratsiya qilish orqali yosh avlodga chuqur va sifatli bilim berishda muhim o‘rin tutadi. U milliy va xalqaro terminologik tizimlar o‘rtasidagi bog‘liqlikni o‘rganish, atamalarni standartlashtirish hamda tilshunoslikda ilmiy izchillikni ta’minlashga qaratilgan tadqiqotlari bilan ajralib turadi.
Biografik maʼlumotlar
Umirova Zamira Abduhamid qizi — 1991-yil 7-yanvarda Toshkent viloyati Yuqori Chirchiq tumanida tug‘ilgan. 2017-yilda Al-Farobi nomidagi Qozoq milliy universitetining "Xorijiy filologiya yo‘nalishi" bo‘yicha bakalavriat bosqichini muvaffaqiyatli tamomlagan. 2019-yilda Al-Farobi nomidagi Qozoq milliy universitetining "Lingvistika" mutaxassisligi bo‘yicha magistrlik darajasini olgan.
Hozirda Chirchiq davlat pedagogika universiteti Turizm fakulteti Lingvistika va ingliz tilini o'qitish metodikasi kafedrasi o‘qituvchisi sifatida faoliyat yuritadi.
Umirova Zamira Abduhamid qizi o'zining mehnat faoliyati davomida bir nechta tashkilotlarda faoliyat yuritgan.
2013-2017 y - Al-Farobi nomidagi Qozoq milliy universiteti talabasi
2017-2019 y- Al-Farobi nomidagi Qozoq milliy universiteti magistri
09-12. 2019 y - Toshkent viloyati, 12-o’rta umumtalim maktabi o’qituvchisi
2019-yildan hozirgi kungacha - Chirchiq Davlat Pedagogika Universiteti ingliz tili o’qituvchisi
Umirova Zamira Abduhamid qizining ilmiy izlanishlari lingvistika, til testlash metodikasi hamda oliy ta’limdagi terminologik tizimlarni o‘rganishga qaratilgan. Uning tadqiqotlari zamonaviy lingvistik nazariyalar, til kompetensiyasini baholash usullari va oliy ta’limda qo‘llanilayotgan atamalarni tahlil qilish orqali ta’lim sifatini oshirishga xizmat qilmoqda.
Ilmiy qiziqishlari quyidagilarni o‘z ichiga oladi:
Til kompetensiyasini baholashga doir test materiallarini ishlab chiqish va ularni takomillashtirish
Diagnostik, formatif va summativ testlarning lingvodidaktik tahlili
Oliy ta’limda ishlatiladigan terminlarning strukturaviy va funksional tahlili
Terminologiyaning tizimlashtirilishi va uning o‘quv jarayonidagi roli
Atamalarning tarjimasi, ekvivalentligi va madaniy omillar bilan bog‘liqligi
O‘zbek va ingliz tillaridagi oliy ta’lim terminologiyasining qiyosiy tahlili
Nashr etilgan o‘quv-uslubiy qo‘llanmalar
Monografiyalar
"Testing and its application in foreign language teaching" (2025)
– Xorijiy tillarni o‘qitishda testlashning nazariy va amaliy jihatlari, til kompetensiyasini baholashda qo‘llaniladigan test turlari, ularning didaktik asoslari, baholash natijalarining talaba bilimiga ta’siri, shuningdek, til o‘rgatish jarayonida testlarning samaradorligini oshirishga qaratilgan yangi yondashuvlar yoritilgan.
Z.A. Umirova, “LINGUOPRAGMATIC FEATURES OF ACADEMIC TERMS” BULLETIN Series of Philological Sciences, 2019.
Z.A. Umirova, “IMPORTANCE OF USING PRECEDENTIAL TEXTS TO FORM THE LINGUOCULTURAL COMPETENCE OF ESL STUDENTS” Journal of Research in Educational Sciences 2 (3):999-103.
Z.A. Umirova, POLYSEMY AND HOMONYMY IN ACADEMIC TERMINOLOGY OF HIGHER EDUCATION” "Qo‘qon DPI. Ilmiy xabarlar 2025-yil 5-son, A seriya"
Z.A. Umirova, DIFFERENCES IN UNIVERSITY TERMINOLOGY BETWEEN ENGLISH AND UZBEK EDUCATIONAL SYSTEMS” "Экономика и социум" No5(132) 2025.