
Xusnuddinova Zulayho Xamidullayevna
Kafedra o‘qituvchisi
Xusnuddinova Zulayxo Xamidullayevna 1990-yil 6-iyulda Toshkent viloyati, Qibray tumanida ishchi oilasida tug‘ilgan. U 2012-yil Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining Defektologiya fakultetini tamomlab bakalavr akademik darajasini olgan. 2021-yilda Chirchiq davlat pedagogika universitetining Maxsus pedagogika:surdopedagogika mutaxassisligi bo‘yicha magistraturaga o‘qishga kirib, 2023-yilda magistr akademik darajasini olgan. 2025-yil 13-iyunda F.U.Qodirova rahbarligida Chirchiq davlat pedagogika universiteti huzuridagi ilmiy darajalar beruvchi PhD.03/27.09.2024.Ped.82.05 raqamli ilmiy kengashda “Ko‘zi ojiz bolalar bilan olib boriladigan korreksion-pedagogik ish samaradorligini oshirishning klaster mexanizmlari” mavzusidagi 13.00.03-Maxsus pedagogika ixtisosligi bo‘yicha dissertatsiya ishini himoya qilgan. O‘zbekiston Respublikasi Oliy attestatsiya komissiyasining 2025-yil 11-iyuldagi 372/1 – sonli bayonnomasiga asosan pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasi berilgan (01 № 018375). Ta’limda erishgan yutuqlari uchun Xalq talimi vazirligining 2015-yil 21-sentyabrdagi 1-M.21.09.2015 – sonli buyrug‘iga asosan O‘zbekiston Respublikasi “Xalq ta'limi a'lochisi” ko‘krak nishoni bilan mukofotlangan.
Xusnuddinova Zulayxo Xamidullayevna
- 2012-2015 yillarda Respublika ta'lim markazi Maxsus pedagogika bo‘limida bosh metodist;
-2015-2017 yillarda Imkoniyati cheklangan shaxslar uchun ixtisoslashtirilgan kollejida surdotarjimon;
- 2017-2020 yillarda Toshkent viloyatidagi 124-sonli aqliy rivoklanishida nuqsoni bo‘lgan bolalarga ixtisoslashtirilgan maktab-internatda defektolog;
- 2020-2023yillarda Toshkent shahridagi 77-sonli “Nurli maskan” ixtisoslashtirilgan maktab-internatda korreksion fan o‘qituvchisi;
- 2022 yildan shu kungacha Chirchiq davlat pedagogik universiteti Pedagogika fakulteti Maxsus pedagogika kafedrasi o‘qituvchisi lavozimida ishlab kelmoqda.
Umumiy ish staji – 13 yil. Pedagogik staji 13 yil. Metodist lavozimida 4 yil, o‘qituvchi lavozimida 9 yil.
Z.X.Xusnuddinova har bir ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlarga alohida mas’uliyat bilan qaraydi. Mashg‘ulotlarda zamonaviy axborot va pedagogik texnologiyalar, multimediali ta’lim resurslaridan foydalanadi, talabalarning ilmiy-nazariy bilimlarini mustahkamlash maqsadida zamonaviy, ilmiy internet saytlari elektron resurslardan keng foydalanadi. U talabalarni “Tiflopedagogika”, “Tiflopsixologiya”, “Maxsus pedagogika asoslar” va boshqa fanlarga oid ma’lumotlarni puxta egallashlarini ta’minlash maqsadida elektron taqdimot, audio-video materiallar, yangi pedagogik texnologiyalarni qo‘llash asosida tayyorlangan tarqatma materiallardan unumli foydalanadi. Jumladan, ma’ruza va amaliy mashg‘ulotlarni tashkil etishda “Keys-stadi”, “Loyihalar usuli”, “Tushunchalar tahlili”, “Profiportret”, “Muammoli vaziyat”, “Videotopshiriq” va “Mental xarita” usul va texnologiyalardan foydalanib kelmoqda.
Z.X.Xusnuddinova tomonidan olib borilgan "Ko‘zi ojiz bolalar bilan olib boriladigan korreksion-pedagogik ish samaradorligini oshirishning klaster mexanizmlari" mavzusidagi tadqiqot ishi Chirchiq davlat pedagogika universiteti ilmiy tadqiqot ilmiy ishlar rejasining “Pedagogik ta’lim innovatasion klasterining ilmiy nazariy asoslarini yaratish va uni amaliyotga joriy etish mexanizmlarini ishlab chiqish” mavzusidagi ilmiy-amaliy loyihasi doirasida bajarilgan.
Tadqiqot maqsadi ko‘zi ojiz bolalar bilan olib boriladigan korreksion-pedagogik ish samaradorligini oshirishning klaster mexanizmlarini takomillashtirishdan iborat.
Tadqiqot vazifalari:
ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan olib boriladigan korreksion-pedagogik ish samaradorligini oshirishning pedagogik-psixologik jihatlarini aniqlash;
ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan olib boriladigan korreksion-pedagogik ish samaradorligini oshirishning klaster modelini takomillashtirish;
korreksion-pedagogik ish samaradorligini oshirishning klaster mexanizmlarini takomillashtirish;
korreksion-pedagogik ish samaradorligini baholash mezonlarini takomillashtirish.
Tadqiqotning ilmiy yangiligi quyidagilardan iborat:
ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan olib boriladigan korreksion-pedagogik ish samaradorligini oshirishning pedagogik imkoniyatlari o‘quvchilarda vizual yetishmovchilikni kompensatsiya qiluvchi polisensor ta’sirni prognostik baholash, predmet tasavvurini yaxlit shakllantirish muhitida hissiy sezgirlik impulsiga ko‘ra maqsadli optimallashtirish asosida aniqlashtirilgan;
ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalarda birlamchi va ikkilamchi nuqsonlarni bartaraf etish modeli diagnostika va korreksiya ishlarining algoritmik uzviyligini individual yo‘naltirilgan ergonomik jarayondagi subyektlar faolligini oshirish imkoniyatlarining dinamik salohiyatini hisobga olish asosida takomillashtirilgan;
korreksion-pedagogik ish samaradorligini oshirishning klaster mexanizmlari ko‘zi ojiz bola rivojlanish xaritasida belgilangan sensomotor mezonlarni konstruktiv-didaktik mashg‘ulotlarda davriy monitoring natijalariga ko‘ra singdirish hamda oila, ta’lim va tibbiyot funksiyalariga adaptivlashtirish asosida takomillashtirilgan;
korreksion-pedagogik ish samaradorligini baholash mezonlari ko‘zi ojiz bolalarda ijtimoiylashuv motivatsiyasini intensiv rivojlantiruvchi o‘quv-korreksiya mashqlarini kiritish hamda imitatsion muhitdagi ratsional adaptivlikni differensial ravishda transformatsiyalash asosida takomillashtirilgan.
Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi.
Ko‘zi ojiz bolalar bilan olib boriladigan korreksion-pedagogik ish samaradorligini oshirishning klaster mexanizmlarini tadqiq qilish bo‘yicha tadqiqot natijalari asosida:
ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan olib boriladigan korreksion-pedagogik ish samaradorligini oshirishning pedagogik imkoniyatlari o‘quvchilarda vizual yetishmovchilikni kompensatsiya qiluvchi polisensor ta’sirni prognostik baholash, predmet tasavvurini yaxlit shakllantirish muhitida hissiy sezgirlik impulsiga ko‘ra maqsadli optimallashtirish yuzasidan taklif va tavsiyalar “Texnologiya” darsligi mazmuniga singdirilgan (O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’lim vazirligining 2022-yil 21-iyundagi 166-sonli buyrug‘i). Natijada korreksion-pedagogik ish samaradorligini oshirishda o‘qituvchi-tiflopedagog, ota-onalar va ko‘zi ojiz bolalar faoliyatini integrativ tashkil etishning didaktik ta’minotiga erishilgan;
ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalarda birlamchi va ikkilamchi nuqsonlarni bartaraf etish modeli diagnostika va korreksiya ishlarining algoritmik uzviyligini individual yo‘naltirilgan ergonomik jarayondagi subyektlar faolligini oshirish imkoniyatlarining dinamik salohiyatini hisobga olishga doir tavsiyalar “Tiflopsixologiya” darsligi mazmuniga singdirilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024-yil 29-maydagi 194-sonli buyrug‘i asosida tasdiqlangan 194-543–raqamli guvohnoma). Natijada ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalarni kompleks rivojlantirishning psixologik yondashuvlarning maqsadli yo‘lga qo‘yilishiga sharoit yaratilgan;
korreksion-pedagogik ish samaradorligini oshirishning klaster mexanizmlari ko‘zi ojiz bola rivojlanish xaritasida belgilangan sensomotor mezonlarni konstruktiv-didaktik mashg‘ulotlarda davriy monitoring natijalariga ko‘ra singdirish hamda oila, ta’lim va tibbiyot funksiyalariga adaptivlashtirishga oid takliflari “Mo‘ljal olish va harakatlanish” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2023-yil 29-sentyabrdagi 438-sonli buyrug‘i asosida tasdiqlangan 438-364–raqamli guvohnoma). Natijada ko‘zi ojiz bolalarni makonda mo‘ljal olishga o‘rgatish orqali ularning ijtimoiylashuvini ta’minlashning metodik yo‘llarining targ‘ib etilishiga erishilgan.
“TIFLO AKADEMIYA” to‘garagi Chirchiq davlat pedagogika universiteti “Maxsus pedagogika” kafedrasining tarkibiy qismi hisoblanadi va ta’lim tarbiya berish, talabalarni ilmiy faoliyatiga yo‘naltirishga mo‘ljallangan. To‘garak o‘z faoliyatini bugungi kunda jamiyatimiz uchun har tomonlama rivojlangan, fan-texnika yutuqlarini hayotga tatbiq eta oladigan yetuk kasb egalarini tayyorlash masalasini birinchi o‘ringa qo‘yib turibdi. Bu masalani hal etishda to‘garakni tashkil etishning o‘rni katta.
To‘garakning maqsadi:
To‘garak ishlarini tashkil etishning maqsadi, talabalarning bo‘sh vaqtlarini to‘g‘ri tashkil etish, ularga qo‘shimcha ta’lim-tarbiya hamda tanlagan to‘garak yo‘nalishi bo‘yicha Brayl alifbosi, tiflotexnika, fazoda mo‘ljal olish to‘g‘risida tushunchalar berish, ko‘nikmalar hosil qilishni o‘rgatishdan iborat.
To‘garakning asosiy vazifalari:
Asosiy vazifalar quyidagilarni tashkil qiladi:
har tomonlama rivojlangan ijodiy shaxsni shakllantirish maqsadida ta’lim tarbiya sohasidagi davlat siyosatini amalga oshirish;
kafedra fanlari va ustuvor ilmiy yo‘nalishlari hamda iqtidorli talabalar ehtiyojlariga javob beruvchi ta’lim tarbiya mazmunini muntazam ravishda yangilab borish;
talabalarni umuminsoniy va xalq qadriyatlarini aks ettiruvchi madaniyat bilan tanishtirish;
qo‘shimcha bilimlar, malakalar egallashga bo‘lgan ehtiyojlarni shakllantirish va ularni yanada boyitish;
har bir talabaning ilmiy bilimdonlik darajasi va ijodiy imkoniyatlarini aniqlash va rivojlantirish;
hayotning oliy qadriyati bo‘lgan mehnatga munosabatini tarbiyalash;
talabalarni kafedra fanlari bo‘yicha bilimlarini kengaytirish, ilmiy tadqiqot ishlariga jalb qilish, ilmiy va ommabop maqolalar tayyorlash va nashr etish;
talabalar ishtirokida tadbirlar tashkil etish va o‘tkazish;
talabalarni nomdor davlat stipendiyalariga tayyorlash va tavsiya etish;
to‘garak a’zolarini o‘qitish va tarbiyalash sifatini yaxshilash maqsadida o‘quv tarbiya va uslubiy ishlarini takomillashtirish;
talabalar o‘rtasida qobiliyatli, iqtidorli yoshlarni aniqlash, shaxsni rivojlantirishga qaratilgan olimpiada, tanlovlar hamda boshqa tadbirlarni uyushtirish va o‘tkazish;
talabalarning jamoaviy pedagogik kasbga doir qiziqishlarini oshirish, ma’naviy yetuk qilib tarbiyalash;
talabalarni kasbga muhabbat ruhida tarbiyalash ularda ilm va mehnatga mas’uliyatni shakllantirish:








💠Oliy taʼlim, fan va innovatsiyalar vazirining tegishli buyrugʻiga asosan, 2024-2025 oʻquv yilida Chirchiq davlat pedagogika universitetining 16 nafar iqtidorli talabalari Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti va nomli davlat stipendiyalariga munosib koʻrildi.

2024-2025 oʻquv yilida Navoiy nomli davlat stipendiyasiga sazovor boʻlgan Chirchiq davlat pedagogika universiteti talabasi:
Toʻrayeva Jasmina Sunnatullo qizi - Maxsus pedagogika (tiflopedagogika) yo'nalishi 3-bosqich talabasi.
Ilmiy rahbari: Xusnuddinova Zulayxo Xamidullayevna.


👍 Pedagogika fakulteti Maxsus pedagogika: tiflopedagogika yo‘nalishi 3-bosqich talabasi, Navoiy nomli Davlat stipendiyasi sohibasi To‘rayeva Jasmina Sunnatullo qizi "Maqsad sari ilmiy faoliyatga kirishdagi zarur qadamlar" mavzusidagi seminari iqtidorli talabalar bilan birga tashkil etildi.



👍 Navoiy nomli Davlat stipendiyasi sohibasi To‘rayeva Jasmina Sunnatullo qizi "Maqsad sari ilmiy faoliyatga kirishdagi zarur qadamlar" mavzusida seminar tashkil etdi.


TOJIAHMEDOVA SHIRINA TOHIRJON QIZI
Pedagogika fakulteti Maxsus pedagogika: tiflopedagogika 3-bosqich talabasi
🎗”Bir safda” volontyorlar guruhi faol a’zosi;
🎗"Smart-sensorika" hamda "Worldly knowledge" rivojlanish kurslari tinglovchisi;
🎗"Mohir defektolog" tanlovida "Yog'du malikalari" jamoasi lideri;
🎗“Tifloakademiya” kursi bitiruvchisi;
🎗 Inklyuziv taʼlimga yoʻnaltirilgan "Bolalar sayyorasi" hududini metodik jihozlashda mualliflik gʻoyalari bilan faol ishtirok etgan;
🎗OAK roʻyxatiga kiruvchi "Taʼlim innovatsion va integratsiya", "Yangi Oʻzbekistonda ijtimoiy -innovatsion tadqiqotlar" jurnallarida maqolasi chop etilgan;
🎗10 dan ortiq ilmiy maqola va tezislar muallifi;
🎗"Maxsus pedagogika: muammo va yechimlar" mavzusidagi xalqaro ilmiy-nazariy anjumani ishtirokchisi;
🎗 Kitobxonlik va zakovat oʻyinlarining faol aʼzosi;
🎗15 dan ortiq metodikalar muallifi;
🎗"Ochiq osmon ostidagi maktab" mobil ijtimoiy-metodik loyihasi volontyori.

NURIDDINOVA MADINA OʻKTAM QIZI
Pedagogika fakulteti Maxsus pedagogika: tiflopedagogika 3-bosqich talabasi
🎗”Bir safda” volontyorlar guruhi a’zosi
🎗“Tifloakademiya” kursi lideri
🎗"Maxsus pedagogika: muammo va yechimlar" mavzusidagi xalqaro ilmiy-nazariy anjumani ishtirokchisi
🎗"Yangi O'zbekiston taraqqiyotida tadqiqotlarning o'rni va rivojlanish omillari" Respublika onlayn ilmiy amaliy konferensiya ishtirokchisi
🎗"Mohir defektolog" tanlovida "Yog'du malikalari" jamoasi lideri
🎗OAK ro'yxatiga kiruvchi "WEB OF HUMANITIES", "Innovation in technology and science education" jurnallarida maqolalari chop etilgan
🎗10 dan ortiq metodikalar muallifi.
🎗15 dan ortiq ilmiy maqola va tezislar muallifi
🎗"Ochiq osmon ostidagi maktab" mobil ijtimoiy-metodik loyihasi volontyori
🎗"Smart-sensorika", "Shine qizlar akedemiyasi" hamda "Worldly knowledge" rivojlanish kurslari tinglovchisi

TOʻRAYEVA JASMINA SUNNATULLO QIZI
Navoiy nomidagi davlat stipendiyasi sovrindori
🔰 "Bir safda" volontyorlar harakati, "Tifloakademiya" loyihalar lideri
🔰 15 ga yaqin ilmiy maqolalar va tezislar muallifi
🔰 "Stars of Italy", "Stars of Turkey", "Stars of Egypt" va "International scientific and culture festival " kabi xalqaro tanlovlar ishtirokchisi
🔰 " Ochiq osmon ostidagi maktab" mobil ijtimoiy-metodik loyihasi volontyori
🔰 "Yangi Oʻzbekistonning yangi ilmiy va badiiy ijodkorlari" toʻplamining muvaffaqiyatli ishtirokchisi
🔰 "Mohir defektolog" tanlovi 3-oʻrin sohibasi
🔰 Turkiyaning Alanya shahrida Baygenç nashriyoti tomonidan tashkillashtirilgan "O’zbekistan’ın umutlu çiçekleri” xalqaro antologiyasi qatnashchisi
🔰 Smart-sensorika, Shine qizlar akedemiyasi hamda Worldly knowledge rivojlanish kurslari tinglovchisi
🔰 Eng faol yil talabasi "Yilning oʻz mutaxassisligi boʻyicha eng bilimdon talabasi" nominatsiyasi fakultet bosqichi gʻolibi
🔰 "Tiflogrammatika" metodik loyihasi muallifi
M.O‘Nuriddinova “Teri tuyish va mayda qo‘l motorikasini rivojlantirish” nomli uslubiy qo‘llanma muallifi hisoblanadi.

“Ochiq osmon ostidagi maktab” loyihasidagi faoliyatidagi tashabbuskorligi:
CHDPU Pedagogika fakulteti tashabbusi bilan tashkil etilgan ijtimoiy loyihada talabalar faol ishtirokini ta’minlashdagi pedagogik yondashuv;
Maxsus pedagogika kafedrasi loyihalarini nazariy va amaliy jihatdan samaradorligini oshirishdagi pedagogik faoliyat tashabbusi;
Loyihaga mos puxta dastur ishlab chiqishdagi ishtiroki.
“Bir safda" volontyorlar ijtimoiy loyiha rahbari
Loyiha ijtimoiy ahamiyati: oilalarda pedagogik psixologik muhit yaratiladi, ota-onalar nogiron farzandlar bilan ishlash bo'yicha o'quv usullari bilan qurollanadilar, oliy ta'limning oila bilan maqsadli hamkorligi ta'minlanadi maxsus pedagog(defektolog) mutaxassislarga bo'lgan ehtiyoj qoplanadi. Yakka tartibda (Inafar o'qitivehi Inafar o'quvchi) o'qishga majbur bo'lgan o'quvchi uchun volontyorlar ishtirokidagi hamkorlik muhiti yaratiladi.Loyihaning maqsadi: uy ta'limiga jalb etilgan nogironligi va salomtligida muamolari bo'lgan bolalarda o'qish va ijtimoilashish motivatsiyasini kuchaytirishga hamda oilalarda pedogogik-psixologik muhitni yaratishga ko'maklashuvchi talabalarning ko'ngilli metodik harakatini tashkil etish.
Loyihaning vazifasi:
1 Kasbiy kompetensiyalarini erta nomoyon etgan talabalarni aniqlash va metodik faoliyatga jalb etish.
Oliy ta'lim muassasi hududida uy ta'limiga jalb etilgan nogironligi va salomtligida muamolari bo'lgan o'quvchilami aniqlash.
Uy ta'limiga jalb etilgan nogironligi va salomtligida muamolari bo'lgan o'quvchilarni pedogogik-psixologik diagnostikadan o'tkazish.
Uy ta'limida faoliyat yuritayotgan o'qituvchilarga ko'ngilli talabalami biriktitrish. 5. Ko'ngilli talabalar tomonidan oilalarda o'yinli va jamoaviy muhit yaratish.
Uy ta'limida faoliyat yuritayotgan o'qituvchilarga ko'ngilli talabalarni assistentlikka tayyorlash.
Ko'ngilli talabalarni metodik xizmatga jalb etish orqali inklyuziv va uy ta'limining sifat samaradorlini oshirish.
Yuqori impakt faktorli jurnallar
Xusnuddinova Z.X. Corrective pedagogy for blind children cluster mechanisms to increase work efficiency // “Asian Journal of Research in Social Sciences and Humanities” jurnali, 2022 yil, 68-70 b.
Xusnuddinova Z.X. Ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan korreksion ishlarni tashkillashtirishda ilk qadamni tashlash // Journal of innovations in social sciences 2022 yil, 80 – 82 bet.
Xusnuddinova Z.Х. Methods of working with children with visual problems studying in inclusive education // Web of Teachers: Inderscience Research, 2023. Volume 4, Issue 8, pp. 269–276.
Xusnuddinova Z.Х. Methods and didactic games used in organizing correctional-pedagogical work with blind children // European Journal of Pedagogical Initiatives and Educational Practices, 2024. Volume 2, Issue 10, pp. 143-146.
Xusnuddinova Z.X., Kodirova F.U., Fayzieva U.Y., Pulatova D.A., Ibadullayeva Sh.N. “The Uniqueness of Inclusive Higher Professional Education in Uzbekistan” // Journal of Advanced Zoology, pp. 660-664.
Respublika OAK jurnallarXusnuddinova Z.X. Korreksion-pedagogik ishlar jarayonida individual va differensial yondashuvdan foydalanishning kompleks imkoniyatlari // Maktab va hayot ilmiy-metodik jurnali, 2023. №6, 20-22 b. (13.00.00 №4).
Xusnuddinova Z.X. Ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan o‘quvchilarda nutq kamchiliklarini bartaraf etish texnologiyalaridan foydalanish ahamiyati. // Xalq ta’limi, 2024. № 3-1, 82-87 b. (13.00.00 №17).
Xusnuddinova Z.X. Ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalarda predmet tasavvuri va ko‘ruv idrokining o‘ziga xos xususiyatlari. // Kasb-hunar ta’limi. 2024. №7, 129-132b. (13.00.00 №19).
Xusnuddinova Z.X., Dehqonova M.G‘. Inklyuziv ta’limda ko‘rishida muammosi bo‘lgan o‘quvchilar bilan olib boriladigan korreksion-pedagogik ish samaradorligini oshirish // Maktab va hayot ilmiy-metodik jurnali, 2023. №3, 31-32 b. (13.00.00 №4).
Xalqaro konferensiyaXusnuddinova Z. X. Ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan olib boriladigan korreksion-pedagogik ishni tashkil etish bosqichlari / “Inson farovonligini o‘rganishda fanlararo yondashuv” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy anjumani, 2023, Chirchiq, 217-221 b.
Xusnuddinova Z. X. Ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan olib boriladigan korreksion ishlarni tashkil etishda klaster muhitining zaruriyati / “Inson farovonligini o‘rganishda fanlararo yondashuv” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy anjumani, 2023, Chirchiq, 221-225 b.
Xusnuddinova Z. X. Inklyuziv ta’lim sharoitida ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalarni o‘qitishda raqamli texnologiyalardan foydalanish / “Maktabgacha va boshlang‘ich ta’lim tizimida o‘qitishning pedagogik imkoniyatlari va zamonaviy yondashuv” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy anjumani, 2024, Toshkent, 304-309 b.
Respublika konferensiyaXusnuddinova Z. X. Alohida yordamga muhtoj (ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan) bolalarning maxsus va inklyuziv ta’limida o‘qitishning zamonaviy korreksion-pedagogik texnologiyalari / “Maxsus va inklyuziv ta’lim an’ana, tajriba va innovatsiyalar” mavzusidagi respublika anjumani, 2023, Toshkent, 212-214 b.
Xusnuddinova Z. X. Ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan bolalarni ijtimoiy hayotga moslashtirishning o‘ziga xosligi / “Ta’limda raqamli transformatsiya: holati va istiqbollari” Respublika ilmiy-amaliy konferensiya, 2024, Toshkent, 660-662 b.
XusnuddinovaZ.X., Qodirova F.U. Ko‘rishida nuqsoni bo‘lgan boshlang‘ich sinf o‘quvchilari bilan integratsiyalashgandarslarniolibborish / “Boshlang‘ich sinf oʻquvchilarigata’lim-tarbiya berishda an’anaviy pedagogik texnologiyalarningoʻrni” mavzusidagi respublika ilmiy-amaliy anjuman, 2024, Denov, 176-180 b.
Xusnuddinova Z.X., Ishmatova O.S. Alohida ehtiyojli boshlang‘ich sinf o‘quvchilariningog‘zaki nutqini rivojlantirishda yangi metodikalar va ulardan foydalanishning amaliy asoslari / “Tа’lim tizimidа yangi metodikаlаr vа ulаrdаn foydаlаnishning аmаliy аsoslаri” mavzusidagi Respublika ilmiy-amaliy konferensiya, 2023, Navoiy, 204-210 b.
Darslik
Xusnuddinova Z.X. Texnologiya (Ko‘zi ojiz bolalar maktablarining tayyorlov sinfi uchun). / Darslik. – Toshkent: “Ilm Ziyo” nashriyoti. 2022. B. 96.
Qodirova F.U., Xusnuddinova Z.X. Tiflopsixologiya. / Darslik. - Chirchiq: “Zebo Prints” nashriyoti. 2023. B. 116.
O‘quv qo‘llanma
Xusnuddinova Z.X., Qodirova F.U., Abdullayev B.M., Fozilov B.Z. Maxsus pedagogika asoslari (o‘quv qo‘llanma). - Chirchiq: “Zebo Prints” nashriyoti. 2023. B. 228.
Xusnuddinova Z.X., Qodirova F.U. Tiflopedagogika (o‘quv qo‘llanma). - Chirchiq: “Zebo Prints” nashriyoti. 2023. B. 240.
XusnuddinovaZ.X., Qodirova F.U., EgamberdiyevaN.A., Kobilova Sh.X. Mo‘ljal olish va harakatlanishgao‘rgatish metodikasi (o‘quv qo‘llanma). - Chirchiq:"Zebo Prints" nashriyoti. 2023. B. 112.
XusnuddinovaZ.X., Mo‘minov S.A. Inklyuziv ta’limda tiflopedagog-o‘qituvchiningo‘rni va ahamiyati (o‘quv qo‘llanma). – Toshkent: “Tashxis markazi” nashriyoti. 2023. B. 104.
Uslubiy qo‘llanma
Xusnuddinova Z.X. Ko‘zi ojiz bolalar bilan olib boriladigan korreksion-pedagogik ish mazmuni (uslubiy qo‘llanma). – Toshkent: “Zebo Prints”, 2024. B. 76.
Monografiya
Xusnuddinova Z.X. / Inklyuziv ta'lim sharoitida ko‘zi ojiz bolalar bilan olib boriladigan lorreksion-pedagogik ish mazmuni va o‘ziga xosligi / Monografiya. – Toshkent: “Sarbon LLS”, 2024. -92 b.