- Bosh sahifa
- Kafedra
- Umumiy Pedagogika Kafedrasi
Umumiy Pedagogika Kafedrasi
Chirchiq davlat pedagogika universitetining 2020-yilda tashkil etilgan Umumiy pedagogika kafedrasi zamonaviy pedagogik fan va innovatsion texnologiyalar asosida malakali mutaxassislarni tayyorlashga bag‘ishlangan. U ta’lim sifatini oshirishga, neyropedagogika kabi sohalardagi ilmiy tadqiqotlarni rivojlantirishga va xalqaro hamkorlikni kengaytirishga e’tibor qaratadi.
Kafedra haqida
“Umumiy pedagogika” kafedrasi o‘z faoliyatini 2020-yildan boshlagan bo‘lib, u dastlab “Pedagogika” fakulteti tarkibida faoliyat yuritgan “Pedagogika va menejment” kafedrasidan ajralib chiqish natijasida mustaqil tuzilma sifatida tashkil etildi. Institut rektorining 2020-yil 4-yanvardagi buyrug‘i bilan kafedraga “Umumiy pedagogika” nomi berilgan. Bu o‘zgarish nafaqat kafedraning tashkiliy jihatdan mustaqil bo‘lishini, balki pedagogik faoliyatni yanada chuqurlashtirish va zamonaviy ta’lim talablari asosida rivojlantirish imkoniyatini ham yaratdi.
Bugungi kunda “Umumiy pedagogika” kafedrasi pedagogika yo‘nalishining 2-kurs talabalari uchun asosiy mutaxassislik fanlarini o‘qitish bilan birga, institutning barcha ta’lim yo‘nalishlari uchun “Umumiy pedagogika” hamda “Uzluksiz ta’limdagi tendensiyalar” fanlarini ham o‘qitib kelmoqda. Kafedra faoliyatida talabalarning nazariy bilimlarini mustahkamlash, amaliy ko‘nikma va malakalarini rivojlantirish, zamonaviy pedagogik texnologiyalar asosida ularning kasbiy kompetentligini shakllantirish alohida o‘rin egallaydi.
Shuningdek, kafedra professor-o‘qituvchilari tomonidan ta’lim jarayoniga innovatsion yondashuvlar, shaxsga yo‘naltirilgan metodlar va uzluksiz ta’lim tizimidagi xalqaro tajribalarni joriy etishga alohida e’tibor qaratilmoqda. Bu esa nafaqat bo‘lajak pedagoglarni zamon talablari darajasida tayyorlashga, balki ta’lim tizimini ilmiy-pedagogik jihatdan yanada boyitishga xizmat qilmoqda. Shu tariqa, “Umumiy pedagogika” kafedrasi universitetning ta’lim-tarbiya jarayonida nazariy va amaliy jihatdan muhim ilmiy-metodik markazlardan biri sifatida shakllanib bormoqda.

Raxmanova Muqaddas Qaxramonovna
Umumiy pedagogika kafedrasi mudiri
- Telefon: +9987991599900
- Elektron pochta m.raxmanova@cspu.uz

Xodjamqulov Umid Negmatovich
Kafedra Professori
- Telefon: +99893 724 64 06
- Elektron pochta u.xodjamqulov@cspi.uz

Raxmatilla Musurmonov
Kafedra Dotsenti
- Telefon: +99890 922 63 91
- Elektron pochta r.musurmanov@cspu.uz

Karimov Ravshanbek Rizomatovich
Kafedra v.b.dotsenti
- Telefon: +998949342700
- Elektron pochta ravshanbekkarimov1990@gmail.com

Abdixodirova Go'zal Eraliyevna
Kafedra o‘qituvchisi
- Telefon: +998 94 923 10 14
- Elektron pochta g.abdixadirova@cspi.uz

Kadirova Xurshida Abduxalilovna
Kafedra Dotsenti
- Telefon: +9987 94 730 40 84
- Elektron pochta x.kadirova@cspu.uz



Ernazarova Munisxon Jo'raqulovna
Kafedra oʻqituvchisi
- Telefon: +99891 779 38 82
- Elektron pochta m.ernazarova@cspu.uz

Ozoda Abdullayeva
Kafedra o‘qituvchisi
- Telefon: +998717166805
- Elektron pochta abdullayevaozoda1107@gmail.com

Karshiyeva Dilbar Eshpulatovna
Kafedra dotsenti v.b.
p.f.f.d. (PhD)
- Telefon: +998882490886
- Elektron pochta d.karshiyeva1986@gmail.com

Pardeshova Nargiza Esenbayevna
Kafedra o‘qituvchisi
- Telefon: +998998813272
- Elektron pochta n7503149@gmail.com

Xayrullina Parizod Fargat qizi
Kafedra o‘qituvchisi
- Telefon: +998978780396
- Elektron pochta 1parizod2@gmail.com
Umumiy pedagogika kafedrasining hamkorlik aloqalari
“Umumiy pedagogika” kafedrasi ta’lim sifatini oshirish, zamonaviy pedagogik metodlarni rivojlantirish hamda maktab o‘quvchilari va kasb-hunar ta’limi o‘quvchilariga qo‘shimcha bilim berish maqsadida mahalliy hamkorlik aloqalarini muntazam ravishda yo‘lga qo‘yib kelmoqda. Shu yo‘nalishda Toshkent viloyati umumta’lim maktablari bilan hamkorlikda o‘quv-tarbiya jarayonini takomillashtirishga qaratilgan loyihalar amalga oshirilmoqda.
Seminarlar va mahorat darslari
Kafedra professor-o‘qituvchilari tomonidan maktab va kollej o‘qituvchilari, shuningdek, o‘quvchilar uchun oflayn va onlayn shaklda muntazam seminarlar hamda mahorat darslari tashkil etilmoqda. Ushbu tadbirlar zamonaviy lingvodidaktik yondashuvlarni targ‘ib qilish, xorijiy til o‘qitishning innovatsion metodlarini joriy etish va ta’lim samaradorligini oshirishga xizmat qilmoqda.
Hamkorlikning ahamiyati
Pedagogika fanining samaradorligini oshirish va ta’lim jarayonini takomillashtirishda hamkorlik aloqalari muhim omil hisoblanadi. Umumiy pedagogika sohasida turli ta’lim muassasalari, pedagoglar, tadqiqotchilar va jamoatchilik vakillari bilan o‘zaro tajriba almashish, qo‘shma ilmiy tadqiqotlar olib borish hamda zamonaviy pedagogik yondashuvlarni amaliyotga tatbiq etish kafedraning ustuvor yo‘nalishlaridan biridir.
Hamkorlik aloqalarining asosiy yo‘nalishlari
Ta’lim muassasalari o‘rtasida tajriba almashish
Maktab, kollej va oliy ta’lim muassasalari bilan tizimli aloqalar yo‘lga qo‘yilgan.
Tajriba almashish jarayonida ilg‘or pedagogik texnologiyalar amaliyotga joriy etilib, ta’lim samaradorligi oshirilmoqda.
Ipak yo‘li innovatsiyalar universiteti bilan hamkorlik
“Pedagogika-psixologiya va umumta’lim fanlari” kafedrasi bilan hamkorlik aloqalari shakllangan.
Professor-o‘qituvchilar muntazam ravishda ilmiy va akademik tajriba almashish dasturlarida ishtirok etib, qo‘shma tadqiqot va ta’lim loyihalarini amalga oshirmoqda.
Janubiy Qozog‘iston universiteti bilan hamkorlik
Universitet bilan ikki tomonlama shartnoma imzolangan.
ChDPU delegatsiyasi Janubiy Qozog‘iston universitetiga tashrif buyurib, hamkorlikni rivojlantirish bo‘yicha samarali uchrashuvlar o‘tkazgan.
Shahrisabz davlat pedagogika instituti bilan hamkorlik
Institutning pedagogika fakulteti bilan hamkorlik doirasida ta’lim sifatini oshirish, ilg‘or pedagogik texnologiyalarni joriy etish va ilmiy-tadqiqot ishlarini rivojlantirish yo‘nalishida hamkorlik qilinmoqda.
“Umumiy pedagogika” kafedrasida individual ta’lim faoliyati yuqori saviyada tashkil etilib, talabalar uchun mustaqil izlanishlar olib borish va ilmiy faoliyatga jalb etish imkoniyatlari kengaytirilgan. Talabalar o‘z ilmiy qiziqishlari asosida ilmiy izlanishlarini boshlash hamda kafedra professor-o‘qituvchilari bilan hamkorlikda ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borishlari uchun maxsus elektron platforma orqali ariza topshirish tartibi joriy qilingan. Bu esa talabalarning ilmiy faoliyatga erta yo‘naltirilishiga xizmat qiladi.
Kafedra professor-o‘qituvchilari tomonidan talabalar va yosh tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga jalb etish maqsadida individual ta’lim muhiti asosida ishlashga yo‘naltirilgan maxsus ilmiy planshetlar ishlab chiqilgan. Ushbu metodik vositalar orqali talabalarning ilmiy izlanish ko‘nikmalari shakllantiriladi, ularning tadqiqot olib borish malakalari mustahkamlanadi va nazariy bilimlar amaliy faoliyat bilan uyg‘unlashtiriladi.
Shuningdek, talabalar o‘z ilmiy maqolalari, kichik hajmli tadqiqot ishlari hamda innovatsion g‘oyalari bilan respublika va xalqaro ilmiy-amaliy konferensiyalarda, grant loyihalarida hamda turli akademik forumlarda ishtirok etish imkoniyatiga ega. Bu jarayon nafaqat ularning ilmiy salohiyatini rivojlantirishga, balki ularda zamonaviy ilmiy hamjamiyatga integratsiyalashuviga ham xizmat qilmoqda.
Ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar
Maqsad va Vazifalar
Kafedraning asosiy missiyasi – zamonaviy pedagogik fan va innovatsion texnologiyalarga asoslangan holda malakali mutaxassislarni tayyorlash, ta’lim sifati va samaradorligini oshirish, ilmiy-tadqiqot ishlarini rivojlantirish, jamiyat uchun yetuk pedagoglarni tarbiyalashdan iborat. Asosiy maqsadlarimiz:
- Kasbiy yo‘naltirilgan dasturlar va ilg‘or pedagogik usullar orqali pedagogik ta’lim sifatini oshirish.
- Pedagogika sohasidagi xalqaro hamkorlikni kengaytirish.
- Umumiy pedagogika, neyropedagogika va ta’lim innovatsiyalari bo‘yicha ilmiy markazga aylanish.
- Neyropedagogika va innovatsion ta’lim texnologiyalarini (neyrofidbek, raqamli platformalar, interaktiv metodlar) ta’lim jarayoniga joriy etish.
O‘quv dasturlari Kafedra bakalavriat bosqichi talabalariga Umumiy pedagogika bo‘yicha darslar olib boradi.
- 2-kurs o‘quv dasturlari (60110100 – Pedagogika, 60111000 - Chaqiriqqacha harbiy ta’lim): Umumiy pedagogika, Oila pedagogikasi, Kreativ pedagogika, Pedagogik mahorat, Mutaxassislikka kirish, Milliy tarbiya asoslari, Ijtimoiy pedagogika, Komparavistik pedagogika, Pedagogika nazariyasi va tarixi, Tarbiya fanini o'qitish metodikasi, Uzluksiz ta'limdagi tendensiyalar va zamonaviy yondashuvlar, Xalq pedagogikasi, Yunogogika, Tarbiyaviy faoliyat diagnostikasi va korreksiyasi.
- 3-kurs o‘quv dasturlari (Barcha ta’lim yo‘nalishlari uchun): Umumiy pedagogika.
- Magistratura mutaxassisligi (70610105 – Ta’limda axborot texnologiyalari): Ilmiy seminar, Ilmiy tadqiqot metodologiyasi, Pedagogik kompetentlik, Pedagogik ilmiy tadqiqot metodologiyasi (Neyropedagogika).
Ilmiy-tadqiqot Yo‘nalishlari va Loyihalar Umumiy pedagogika kafedrasi ilmiy-tadqiqot faoliyatida zamonaviy ta’lim talablariga javob beruvchi tadqiqotlar olib borish, milliy va xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikni kengaytirish hamda amaliy natijalarga erishishni maqsad qilgan strategik yo‘nalishlarda ish olib bormoqda.






