Falsafa doktori sifatida olib borgan ilmiy izlanishlarim metakognitiv ko‘nikmalarni shakllantiruvchi klaster asosida bolalarni maktabga tayyorlash metodikasini takomillashtirish masalalariga qaratilgan bo‘lib, hozirgi tadqiqotim talabalarda metakognitiv kompetensiyani rivojlantirish jarayonida adaptiv o‘qitish texnologiyalarini takomillashtirish mexanizmlarini nazariy va amaliy jihatdan asoslash hamda ularni ta’lim jarayoniga integratsiyalash muammolarini o‘rganishga qaratilgan.
1.R.X.Nosirova, Gaynazarova G,Tojieva N, Narimbaeva L “Maktabgacha ta’limda rahbarlik” darsligi OLIY VA O’RTA MAXSUS TA’LIM VAZIRLIGI «500»-son buyrug’i 23. 11. 2021 y(№500-137) “Zebo Prints”, - 136 b
2. M. D. Abdullayeva R.X. Nosirova, Maktabgacha ta’limda me’yoriy asoslari” o’quv qo’llanma OlIY VA O’RTA MAXSUS TA’LIM VAZIRLIGI «538»-son buyrug’i 28. 12. 2021y “Zebo Prints”, - 147 b
3.R.X. Nosirova, M. D. Abdullayeva Maktabgacha ta’limning me’yoriy asoslari” darslik OlIY VA O’RTA MAXSUS TA’LIM VAZIRLIGI «538»-son buyrug’i 28. 12. 2021y “Zebo Prints”, - 147 b
4. L. Narimbaeva, R. Nosirova 5111800-Maktabgacha ta’lim yo‘nalish talabalari uchun “ “Нормативные основы в дошкольном оброзовании” darslik 2023 yil 17 iyul 314-sonli buyruq
5.R.X. Nosirova 70110201 – “Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (maktabgacha ta’lim)” magistratura talabalari uchun “Maktabgacha ta’limni rivojlantirishning konseptual asoslari” o‘quv qo‘llanma 2023 yil 6 noyabr 491-sonli buyruqi
6. R.X.Nosirova “Maktabgacha ta’limda STEAM texnologiyalari” fanidan 5111800-Maktabgacha ta’lim yo‘nalish talabalari uchun darslik 2024 yil 11 noyabr 429-sonli buyrug‘i
7. R.X.Nosirova, Z.Teshaboyeva “Rivojlangan mamlakatlarda maktabgacha talim taraqqiyoti” fanidan 70110201- Ta
lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi ( maktabgacha talim) yo‘nalish talabalari uchun o
quv qo`llanma Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirining 2025-yil “14”-apreldagi 136-son buyrug‘i
- Носирова Р.Х. ПОДГОТОВКА ДЕТЕЙ К ШКОЛЬНОМУ ОБУЧЕНИЮ ПУТЕМ ФОРМИРОВАНИЯ МЕТАКОГНИТИВНЫХ НАВЫКОВ International journal of advanced research in education, technology and management, 2(3), 101–108. 2023
- Nosirova R. X. Maktabgacha ta’lim tashkilotining oila, maktab va mahalla bilan hamkorligining klasterli yondashuvlari МУҒАЛЛИМ ҲӘМ ҮЗЛИКСИЗ БИЛИМЛЕНДИРИЎ 2023 1/1-сан
- Nosirova R. X. Maktabgacha taʼlim tashkilotlarida o
quv mashg
ulotlari samaradorligini oshirishda pedagogik taʼlim innovatsion klasteri komponentlaridan foydalanish. Халқ таълими журнали 2023 йил 6 сон - Nosirova R. X. Мetakognitiv ko‘nikmalarni shakllantirishda kompleks integratsiyadan foydalanishning didaktik imkoniyatlariМУҒАЛЛИМ ҲӘМ ҮЗЛИКСИЗ БИЛИМЛЕНДИРИЎ 2023 5/1-сан
- Nosirova R. X. Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida o’yin texnologiyalaridan foydalanishning didaktik imkoniyatlari. Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti,“MAKTABGACHA TA’LIM: XALQARO TAJRIBA VA ZAMONAVIY YONDASHUVLAR” xalqaro ilmiy-amaliy konferensiya2023
- Nosirova R. X. Klasterli yondashuvda oila va maktabgacha ta'lim tashkilotda hamkorligini yo
lga qo
yish “GLOBAL TRANSFORMATSIYALAR DAVRIDA MAKTABGACHA TA‟LIM SIFATINI OSHIRISH: INNOVATSIYA VA ISTIQBOLLAR Xalqaro ilmiy-amaliy konferensiya 2023 R.X.Nosirova Cluster approaches of cooperation of preschool education organization with family, school and neighborhood. Web of Sciyentists and Scholars: Journal of Multidisciplinary Research Volume 2, Issuye 4, April – 2024 ISSN(E): 2938-3773
- R.X.Nosirova Didactic possibilitiyes of using complex integration in forming metacognitive skills Spectrum Journal of Innovation, Reforms and Developmen Volume 26, April - 2024 ISSN (E): 2751-1731 Germaniya
- R.X.Nosirova Maktabgacha ta’lim tizimida STEAM texnologiyasidan foydalanish imkoniyatlari Obrazovaniye nauka i innovatsionnie idei v mire mejdunarodniy nauchniy elektronniy jurnal Fevral - 2024 god 95-99b
- Nosirova R. X. STEAM ta’lim texnologiyalari, maktabgacha ta’limni rivojlantirishning innovatsion yo‘nalishi sifatida Mug‘allim hәm үzliksiz bilimlendirio‘ 2024 3/1-san 355-359b
- R.X.Nosirova Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida psixologik xizmatni tashkil etish imkoniyatlari “Maktabgacha va boshlang‘ich ta’limda axloqiy-estetik tarbiyani rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlari” mavzusidagi xalqaro konferensiya 2024 yil
- R.X.Nosirova Maktabgacha ta’lim tashkilotlarining o‘quv tarbiyaviy faoliyatida pedagogik texnologiyalardan foydalanish imkoniyatlari Maktabgacha ta’lim pedagogikasi va psixologiyasi: xalqaro tajriba va istiqbollar” 2024 yil
- Nosirova R.X. Maktabgacha yoshdagi bolalarda kognitiv va metakognitiv ko’nikmalarni shakllantirishning pedagogik-psixologik xususiyаtlar Mug‘allim hәm үzliksiz bilimlendirio‘ 2025 1/3-san 355-359b
- Nosirova R.X. Maktabgacha ta'lim tizimida innovatsion texnologiyalardan foydalanish Tа’limdа istiqbоlli izlаnishlаr, Хаlqаrо ilmiy-mеtоdik jurnаl№ 3-sоn, 2-qism, 2025-yil
- Nosirova R.X. Maktabgacha yoshdagi bolаlаrni mаktаb ta’limigа tаyyorlаshning innovаtsion metodik tizimi Maktabgacha va maktab ta`limi jurnali 2025-yil, mart, №3-son 281 -288 bet
- Р.X. Носирова Возможности использование технологии мультимедиа в дошкольных образовательных организациях. Мodern education and development Выпуск журнала №-21 Часть–1_ Март –2025
- Р.X. Носирова Дидактические возможности при использовании комплексной интеграции в формировании метакогнитивных умений International Conference on Medical Science, Medicine and Public Health ECONF SERIES 30th March, 2025 Jakarta Indoneziya
- Р.Х. Носирова Сollaboration with preschool educational organization, parents and local community For Publication of the Manuscript EntitleJournal of Applied Science and Social Science eISSN: 2229-3213 pISSN: 2229-3205
- R.H. Nosirova, Z.B.Tuychiyeva Fanlararo diskursning zamonaviy ta’limdagi o‘rni Maktabgacha ta’limning kelajak modeli: tadqiqotlar, loyihalar va amaliy ishlar” mavzusidagi Xalqaro ilmiy-amaliy kon 2/05/ 2025 338 bet
- R.H. Nosirova, N.H. Aminova Bolalarni kelajak kasblariga yo’naltirish davr talabi..Maktabgacha ta’limning kelajak modeli: tadqiqotlar, loyihalar va amaliy ishlar” mavzusidagi Xalqaro ilmiy-amaliy kon 2/05/ 2025 231bet
Rahbarlik qilgan magistrlik dissertatsiya ishlari ro‘yxati:
Hamidova Odina Dilshod qizi “Mudira – ish mazmuni. Mudiraning ta’limiy tarbiyaviy ishlarga rahbarlik qilishi” (2022 yil 1 dekabr №03-877-son buyrug‘dan ko‘chirma).
Haqqulova Sug‘diyona Eldor qizi “Xorijiy davlatlarda va O‘zbekistonda maktabgacha ta’lim tashkilotlarining rivojlanishi” (2022 yil 1 dekabr №03-877-son buyrug‘dan ko‘chirma).
Sultanova Nozima Sultanovna “Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida ta’lim sifati menejmentini takomillashtirish” (Oriental universiteti rektorining 2022 yil 26 noyabrdagi 46a-sonli buyrug‘idan ko‘chirma).
Amanova Faridaxon Ashirboy qizi “Barkamol avlod bolalar maktablarida ta’lim mazmunini takomillashtirish” (Oriental universiteti rektorining 2022 yil 26 noyabrdagi 46a-sonli buyrug‘idan ko‘chirma).
Bekova Maxkamtoš Ko‘paysinovna “Xalqaro baholash dasturlari talablari asosida tabiiy fan o‘qituvchilari kompetensiyalarini rivojlantirish” (Oriental universiteti rektorining 2022 yil 26 noyabrdagi 46a-sonli buyrug‘idan ko‘chirma).
2022 yilda “Metakognitiv ko‘nikmalarni shakllantiruvchi klaster vositasida bolalarni maktabga tayyorlash metodikasini takomillashtirish” mavzusida pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun yozilgan dissertatsiya 13.00.08 — Maktabgacha ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi ixtisosligi bo‘yicha Chirchiq davlat pedagogika universitetida himoya qilingan. Ushbu tadqiqotda maktabgacha yoshdagi bolalarni maktabga puxta tayyorlash jarayonida metakognitiv ko‘nikmalarni shakllantirishning samarali yo‘llari ishlab chiqilib, pedagogik jarayonga innovatsion yondashuvlar joriy etildi. Dissertatsiya ilmiy rahbari — pedagogika fanlari doktori (DSc), professor Abdullayeva Shaxzoda Abdullayevna.
Bugungi kunda esa “Talabalarda metakognitiv ko‘nikmalarni rivojlantirishda adaptiv o‘qitish texnologiyalarini takomillashtirish mexanizmlari” mavzusida pedagogika fanlari doktori (DSc) ilmiy darajasini olish uchun dissertatsiya ustida ilmiy-tadqiqot ishlari olib borilmoqda. Mazkur tadqiqotning asosiy maqsadi — oliy ta’lim tizimida talabalarning o‘quv faoliyatini shaxsiy xususiyatlari va individual ehtiyojlariga mos holda tashkil etish, adaptiv o‘qitish texnologiyalari orqali ularning metakognitiv kompetensiyalarini samarali rivojlantirishdir. Ushbu ilmiy izlanishning rahbari — pedagogika fanlari doktori (DSc), professor Xurvaliyeva Tarmiza Latipovna.