"Aql – insonni inson qiladigan eng katta boylikdir." — Forobiy

Maktabgacha va boshlangʻich taʻlim metodikasi kafedrasi

Maktabgacha va boshlangʻich taʻlim metodikasi kafedrasi

Chirchiq davlat pedagogika universitetida 2017-yilda tashkil topgan va 2021-yildan mustaqil faoliyat yuritayotgan Boshlang‘ich ta’lim metodikasi kafedrasi zamonaviy pedagogik texnologiyalar orqali boshlang‘ich ta’lim sifatini oshirishga e’tibor qaratadi. U bakalavriat va magistratura dasturlari orqali bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini tayyorlaydi, dolzarb masalalar bo‘yicha tadqiqotlar olib boradi va "Kelajak o‘qituvchisi" ilmiy-tadqiqot laboratoriyasi orqali xalqaro hamkorlikni rivojlantiradi.
BOSHLANG‘ICH TA’LIM METODIKASI KAFEDRASI
KAFEDRA HAQIDA UMUMIY MA’LUMOT

Tashkil etilgan yili: 2017

ManzilToshkent viloyati, Chirchiq davlat pedagogika universiteti, 1-bino, 16-xona. 

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 27-iyuldagi PQ-3152 sonli “Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika institutini tashkil etish to‘g‘risida”gi Qaroriga asosan institut tashkil etildi. Institut faoliyat boshlagan dastlabki davrda Pedagogika fakulteti tarkibida Maktabgacha va boshlang‘ich ta’lim sporti kafedrasi ochildi. 

2021-2022 o‘quv yilida Toshkent viloyati Сhirchiq davlat pedagogika instituti Kengashining 2021-yil 23-avgustda 1-sonli qaroriga muvofiq Boshlang‘ich ta’lim fakulteti “Boshlang‘ich ta’lim metodikasi” kafedrasi bo‘lib ajralib chiqdi va faoliyat ko‘rsata boshladi.

Kafedra tarixi 

 

Kafedraning maqsadi: 

 

Zamonaviy pedagogik texnologiyalar va innovatsion yondashuvlar asosida boshlang‘ich ta’lim sifati va samaradorligini oshirish, talabalarni kasbiy va metodik jihatdan yuqori saviyada tayyorlash, ilmiy tadqiqotlar olib borish hamda boshlang‘ich ta’lim tizimiga samarali metodik qo‘llanmalarni ishlab chiqish.

 

Kafedraning vazifalari:

 

✔ boshlang‘ich ta’limda xorijiy tajriba va yangi pedagogik texnologiyalarni o‘rganish va tadbiq etish.

 

✔ boshlang‘ich ta’limning dolzarb masalalariga oid ilmiy tadqiqotlar olib borish.

 

✔ xalqaro maydonda hamkorlikni yo‘lga qo‘yish va o‘quvchilarning bilimlarini rivojlantirishga qaratilgan loyihalarni amalga oshirish.
✔ talabalarning kasbiy tayyorgarligini oshirish va ularni amaliyotga yo‘naltirish.

 

Achilova Mavluda Sa'dullaevna

(PhD)

Chabrova Tatyana Levanovna

Chabrova Tatyana Levanovna

Kafedra Dotsenti

Maripova Nodira Hamidovna

Maripova Nodira Hamidovna

Katta o‘qituvchi

Narimbayeva Lola Q'o'zibayevna

Pedagogika fanlari bo'yicha falsafa doktori (PhD)

Nosirova Ra'no Xamidovna

Nosirova Ra'no Xamidovna

Kafedra Dotsenti

pedagogika fanlari bo`yicha falsafa doktori

Rustemov Abseit Trijan oʻgʻli

Rustemov Abseit Trijan oʻgʻli

Kafedra o‘qituvchisi

Saidqulova Gavhar Odiljon qizi

Saidqulova Gavhar Odiljon qizi

Kafedra o‘qituvchisi

Shanasirova Zaxro Yuldashovna
Xolmatova Salima Kuziboyevna

Xolmatova Salima Kuziboyevna

Katta o'qituvchi

Umarova Zuxra Abduraxmanovna

Umarova Zuxra Abduraxmanovna

Kafedra Dotsenti

Pedagogika fanlari bo'yicha falsafa doktori (Phd)

karimjanov-alijan

karimjanov-alijan

Kafedra Dotsenti

Pedagogika fanlari nomzodi

Ochilov Fariddun Izatulloyevich

Pedagogika fanlari bo'yicha falsafa doktori (Phd)

Tojiboyeva Gulmira Rifovna

Tojiboyeva Gulmira Rifovna

Kafedra Dotsenti

Pedagogika fanlari bo'yicha falsafa doktori (Phd)

Eshmanova Nodira Nazarkulovna

Eshmanova Nodira Nazarkulovna

Kafedra o‘qituvchi

Katta o'qituvchi

Arslanova Gulmira Djumaniyazovna

Arslanova Gulmira Djumaniyazovna

Kafedra o‘qituvchisi

Jansaitova Jazira Baxitjanovna

Jansaitova Jazira Baxitjanovna

Kafedra o‘qituvchisi

Nurmatova Shaxnoza Shavkatbek qizi

Nurmatova Shaxnoza Shavkatbek qizi

Kafedra o‘qituvchisi

Tashpulatova Dilorom Mukimovna

Tashpulatova Dilorom Mukimovna

Kafedra o‘qituvchisi

Tilavova Sayora Bekmuratovna

Tilavova Sayora Bekmuratovna

Kafedra o‘qituvchisi

Tursunova Sarvinoz Telman qizi

O'qituvchi

Usmanova Qumriniso Saidaliyevna

Usmanova Qumriniso Saidaliyevna

Kafedra o‘qituvchisi

Nasirova Zuhra Xatamjanovna

Nasirova Zuhra Xatamjanovna

Katta o‘qituvchi

Kafedra bakalavriat va magistratura bosqichi talabalariga boshlang‘ich ta’limga oid darslar olib boradi.
Fakultetda quyidagi ta’lim yo‘nalishlarida ta’lim beriladi.
Bakalavr

5111700

Boshlang‘ich ta’lim va sport-tarbiyaviy ish;

60110500

Boshlang‘ich ta’lim;

60110400

Boshlang‘ich ta’lim;
    Magistratura

70110401

Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (Boshlang‘ich ta’lim)
Kafedraning o‘quv dasturlari:
Bakalavriat dasturlari
Boshlang‘ich ta’limda tarbiya fani
Boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi 
Husnixat o‘qitish texnologiyasi
Texnologiya ta’limi va uni o‘qitish texnologiyasi 
Pedagogik mahorat 
Magistratura dasturlari:
Ilmiy tadqiqot metodologiyasi  
Uzluksiz ta’limdagi tendensiyalar va zamonaviy yondashuvlar 
Pedagogik kompetentlik  

       “Boshlang‘ich ta’lim metodikasi” kafedrasi ilmiy-tadqiqot faoliyatida bir qator strategik yo‘nalishlarda ish olib bormoqda. Quyidagi yo‘nalishlar zamonaviy ta’lim talablariga javob beruvchi ilmiy tadqiqotlar olib borish, milliy va xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikni kengaytirish hamda amaliy natijalarga erishishni maqsad qilgan. 

       Universitet rektorining 2021 yil 5-iyuldagi 01-180-sonli “Institutda ilmiy salohiyatni oshirish, ilm-fan va innovatsiyani rivojlantirish to‘g‘risida”gi buyrug‘i chiqarilgan bo‘lib,  buyrug‘ga asosan kafedra qoshida “Kelajak o‘qituvchisi - ilmiy tadqiqot laboratoriyasi” tashkil etilgan bo‘lib, ushbu laboratoriyada quyidagi professor-o‘qituvchilar tadqiqot ishlarini olib borishmoqda:

Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini bilimini baholash

Ushbu yo‘nalishda kafedramizda Jazira Jansaitova - xalqaro baxolash dasturlari asosida diagnostik korreksiyalash masalalarining nazariy asoslari (boshlang‘ich ta’lim misolida) mavzusida tadqiqotlar olib bormoqda.

Ta’lim metodikasi mexanizmlari

Ushbu yo‘nalish doirasida Jabborova Onaxon - Boshlang‘ich ta’lim metodikasini takomillashtirishning innovatsion mexanizmlari va Tashpulatova Dilorom - Boshlang‘ich ta’limda klaster yondashuv asosida o‘quv fanlarini integratsion o‘qitish mexanizmlarini takomillashtirish mavzularida tadqiqotlar olib bormoqda. 

Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini bilim darajasini oshirish

Ushbu yo‘nalishda - umumiy o‘rta ta’lim maktablari o‘quvchilarining tabiiy-ilmiy tafakkurini rivojlantirish metodikasi (Ochilov Fariddun), boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida darsga ijobiy munosabatlarni shakllantirish va rivojlantirish texnologiyalari  (Nurmatova Shaxnoza), Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining 4 K xalqaro modeli bo‘yicha kreativlik va kretisizm ko‘nikmalarini shakllantirish mexanizmlarini takomillashtirish  (Sayliyeva Mashkura), Boshlang‘ich sinflarda insho va bayon yozish metodini klasterlash (Eshmanova Nodira) mavzularida tadqiqotlar olib bormoqdalar.

STEAM yondashuvi 

Bo‘lajak boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilarining ekologik kompetentligini STEAM yondashuv asosida takomillashtirish (Tilavova Sayora), Boshlang‘ich sinf o‘quvchilari musiqiy ongini shakllantirish metodlarini takomillashtirish  (Usmanova Qumriniso) mavzularida ilmiy tadqiqot ustida ish olib bormoqdalar.

 Konfliktlar tipologiyasi

Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida pedagogik konfliktlar tipologiyasi (Umarova Zuxra) mavzusida tadqiqot qilmoqda. 

       Mazkur yo‘nalishlar kafedraning ilmiy-tadqiqot salohiyatini yuksaltirishga va yangi zamonaviy metodologiyalarni rivojlantirishga xizmat qilmoqda.

        Boshlang‘ich ta’lim metodikasi kafedrasida jami 18 nafar professor-o‘qituvchi 18,00 shtatda faoliyat olib boradi. Bulardan, 14 nafari asosiy shtatda, 2 nafari ichki o‘rindoshlik va 2 nafar tashqi o‘rindoshlik asosida faoliyat olib boradi. Shundan ilmiy darajaga ega bo‘lganlar soni asosiy shtatda 4 nafar, ichki o‘rindosh 1 nafar, tashqi o‘rindoshlik asosida 2 nafar. Ilmiy salohiyat asosiy shtat bo‘yicha 31,2 %, tashqi o‘rindoshlar bilan 38,8 % ni tashkil etadi.

  1. Jabborova Onaxon Mannapovna

  2. Karimjanov Alijan

  3. Ochilov Fariddun Izotullayevich

  4. Umarova Zuxra Abduraxmanovna

  5. Tojiboyeva Gulmira Rifovna

  6. Eshmanova Nodira Nazarkulovna

  7. Arslanova Gulmira Djumaniyazovna

  8. Tashpulatova Dilorom Mukimovna 

  9. Tilavova Sayora Bekmuratovna

  10. Usmonova Qumriniso Saidalievna

  11. Jansaitova Jazira Baxitjanovna

  12. Sayliyeva Mashkura Muxtor qizi

  13. Nurmatova Shaxnoza Shavkatbek qizi

  14. Tursunova Sarvinoz Telman qizi

  15. Shoyusupova Shaxzoda Shoxrux qizi

  • Qozog‘iston Respublikasi O‘rta Osiyo innovatsiyalar universiteti Pedagogika va ta’lim texnologiyalari kafedrasi bilan 2022 yil 14-aprel kuni shartnoma imzolangan.

  • Qozog‘iston Respublikasi A.Quatbekov nomidagi Xalqlar do‘stligi universiteti bilan 2022 yil 28-noyabr kuni shartnoma imzolangan.

  • Iqtisodiyotning ijtimoiy sohasi ta’lim tarmog‘ida korxona va tashkilotlar bilan hamkorlikda ilmiy-tadqiqot ishlari yaratishni yo‘lga qo‘yish bo‘yicha tashkiliy ishlar amalga oshirilmoqda. Bu borada hozirgi kunda Chirchiq shahri 8 va 17 - sonli umumiy o‘rta ta’lim maktabi bilan “Kelajak o‘qituvchisi ilmiy-tadqiqot laboratoriyasi” asosida hamkorlik qilinmoqda. Unda kafedra professor-o‘qituvchilari mazkur maktabning boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari bilan hamkorlikda ilmiy maqolalar e’lon qilib borishmoqda.

Ta’lim sifati nazorati

Boshlang‘ich ta’lim metodikasi kafedrasi ta’lim sifati nazoratini oshirish bo‘yicha ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:

  • Tashqi monitoring

        Universitetning Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi  orqali ta’lim sifati muntazam tahlil qilinadi.

Turizm fakulteti tarkibidagi Ta’lim sifatini nazorat qilish komissiyasi doimiy ravishda baholash tizimi va ta’lim jarayonini kuzatib boradi.

  • Ichki monitoring

Kafedraning ichki nazorati katta o‘qituvchi Karimjanov Alijan tomonidan olib boriladi.

Kafedra yig‘ilishlarida mahorat darslari taqdim etilib, ta’lim jarayonidagi kamchiliklar va takomillashtirish choralari muhokama qilinadi.

Baholash tizimi

Talabalarni baholash tizimi kafedraning o‘quv dasturlarida batafsil yoritilgan bo‘lib, baholash jarayoni kredit-modul tizimi asosida amalga oshiriladi.

Oraliq va yakuniy baholash: talabalardan oraliq va yakuniy nazorat uchun yozma nazorat olinadi, bu esa ularning yozuv nutq ko‘nikmalarini tekshirish imkonini beradi.

 

Talabalar fikr-mulohazalari va qayta aloqa tizimi

Kafedrada talabalar fikrini tinglash va baholash jarayonining shaffofligini ta’minlash maqsadida qayta aloqa mexanizmi yo‘lga qo‘yilgan.

Apellyatsiya jarayoni: yakuniy nazorat natijalari e’lon qilingandan so‘ng 24 soat ichida, talabalar kafedraning Umarova Zuxra Abduraxmanovnaga murojaat qilish imkoniyatiga ega. Bu jarayon baholash jarayonida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan noaniqliklarni bartaraf etish va talabalar fikrini inobatga olishga xizmat qiladi.

Doimiy fikr-mulohazalar: talabalarning ta’lim sifati bo‘yicha fikrlarini to‘plash uchun so‘rovnomalar va tahliliy hisobotlar muntazam o‘tkaziladi hamda murojaatlar o‘rganiladi. Bunday natijalar asosida o‘quv jarayonini yanada takomillashtirishga qaratilgan chora-tadbirlar ishlab chiqiladi.

“Yoshlar akademiyasi  faoliyatini  yanada rivojlantirish  to‘g‘risida”gi  universitet rektorini 2023 yil 15-avgustdagi 01-172-sonli  buyrug‘ida belgilangan vazifalarlar amalga oshirilmoqda. 

Boshlang‘ich ta’lim fakultetida “Talabalar akademiyasi” tashkil etildi hamda uning buyrug‘i ishlab chiqildi va tasdiqlandi.

 

Fakultet iqtidorli talabalarining ilmiy-tadqiqot  ishlariga jalb qilish, ularda ilmiy maqolalar yozish jurnallarda maqolalar chop etish ko‘nikmalarini shakllantirish maqsadida Talabalar akademiyasi Nizomi asosida, Boshlangich talim metodikasi kafedrasining professor-oqituvchilari tomonidan maqolalar yozish bo`yicha seminarlar tashkil etib boriladi. Seminarda talabalarga ilmiy maqolalar yozish yoʻl-yoʻriqlari, ishonchli jurnal va toʻplamlar hamda ularni chop etish haqida maʼlumotlar beriladi.

Talabalar akademiyasi doirasida ilmiy tadqiqot ishlarida 552 ta maqolalar va tezislar nashr etildi. 

 

Talabalar Akademiyasida Kuchkinov A.Yu. tomonidan “IMRAD talabi asosida ilmiy maqola yozish ko’nikmalari’’ nomli seminar trening tashkil etiladi.

Talabalar ilmiy faoliyati va ma’naviy-ma’rifiy ishtiroki asosida 2021-2022 o‘quv yilida Abdujalilova Madinaxon Navoiy nomli Davlat stipendiyasi tanlovi g‘olibiga aylandi. 

Talabalarning erishgan yutuqlari: 

 2021-yilda Bazarbayeva Ozoda – Respublika fan olimpiadasida matematika va uni o‘qitish metodikasi (boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishi) fanidan 1-o‘rinli diplom bilan taqdirlandi.  

2023/2024 - o‘quv yilida Dinora Saparbayeva Bakalavriat uchun ta’sis etilgan Navoiy nomli Davlat stipendiyasi  tanlovi sohibiga aylandi.

2024-2025 – o‘quv yilida Dinora Saparbayeva O'zbekiston Respublikasi Prezidenti davlat stipendiyasiga sazovor bo‘ldi.