Tarbiya biz uchun yo hayot – yo mamot, yo najot – yo halokat, yo saodat – yo falokat masalasidir.

Tilavova Sayora Bekmuratovna

Tilavova Sayora Bekmuratovna

Kafedra o‘qituvchisi

          Bugungi kunda STEAM yondashuvi dunyo ta’lim tizimida keng qo‘llanilmoqda va o‘zining samaradorligi bilan ajralib turadi. Xususan, ushbu yondashuv asosida tashkil etilgan mashg‘ulotlar talabalarning motivatsiyasini oshiradi, fanlararo integratsiyani ta’minlaydi hamda zamonaviy mehnat bozorida zarur bo‘lgan kreativ va innovatsion tafakkurni rivojlantiradi.

109

Tilavova Sayora Bekmuratovna 1973 yil 1-yanvarda Surxondaryo viloyati Termiz shahrida tug'ilgan. Ma'lumoti oliy. Millati o'zbek.

1980-1990-yillar Termiz shahridagi 2-umumiy o'rta ta'lim maktabida taxsil olgan.

1990-1995-yillarTermiz Davlat universiteti boshlang‘ich ta’lim  fakulteti, talabasi

1995-2023-yillar Termiz shahridagi 1-umumiy o'rta ta'limda o'qituvchi vazifasida iishlagan

2023-yildan buyon Chirchiq davlat universitetda o'ituvchi bo'lib ishlab kelmoqda.


Tilavova Sayora Bekmuratovna was born on January 1, 1973, in Termiz city, Surkhandarya region. She has a higher education. Her nationality is Uzbek.

From 1980 to 1990, she studied at Secondary School No. 2 in Termiz city.

From 1990 to 1995, she was a student at the Faculty of Primary Education, Termiz State University.

From 1995 to 2023, she worked as a teacher at Secondary School No. 1 in Termiz city.

Since 2023, she has been working as a teacher at Chirchiq State University.


Тилавова Саёра Бекмуратовна родилась 1 января 1973 года в городе Термез Сурхандарьинской области. Имеет высшее образование. Национальность — узбек.

В 1980–1990 годах обучалась в средней общеобразовательной школе № 2 города Термез.

В 1990–1995 годах была студенткой факультета начального образования Термезского государственного университета.

С 1995 по 2023 год работала учителем в средней общеобразовательной школе № 1 города Термез.

С 2023 года работает преподавателем в Чирчикском государственном университете.

 

1995-2023 yillar, Termiz shahar 1-umumiy o‘rta ta’lim maktabida o‘qituvchi

2023 yildan – hozirgacha, Chirchiq davlat pedagogika universitetio‘qituvchisi

1995–2023 – Teacher at Secondary School No. 1, Termiz city.

2023 – present – Lecturer at Chirchiq State Pedagogical University.

1995–2023 гг. – Учитель в средней общеобразовательной школе № 1 города Термез.

С 2023 года – по настоящее время – Преподаватель Чирчикского Государственного Педагогического Университета

Darslik

  1. Tilavova S.B. - Boshlang`ich ta’lim pedagogikasi” - Toshkent. “Zebo Prints” - 2025 yil.

Monografiya

  1. Tilavova S.B. -  Bоʼlаjаk boshlang'ich sinf оʼqituvchilаrining ekolоgik bilimlarini kоnseptuаl tаmоyillаr аsоsidа tаkоmillаshtirish – Toshkent. “Zebo prints” – 2023 yil – 123 b

Maqolalar

  1. Tilavova Sayora Bekmuratovna Boshlang‘ich ta’limda steam yondoshuv asosida raqamli texnologiyalar orqali bo‘lajak o‘qituvchilarning ekologik kompetentligini takomillashtirish  “Mug‘allim Hǝm Yzliksiz Bilimlendirio‘” Ilmiy Metodik Jurnali . -400-405-B,  2024-Yil. 5-Son

  2. Tilavova S., Matupayeva Shoxnoza Inklyuziv ta’lim amaliyotida samaradorlikka erishishning o‘ziga xos imkoniyatlari “Mug‘Allim Hǝm Yzliksiz Bilimlendirio‘” Ilmiy Metodik Jurnali . -366-370-B,  2024-Yil. 5-San   

  3. Tilavova S. - Bo‘lajak boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilarning ekologik kompetentligini takomillashtirishda steam yondashuv Xalqaro jurnal  International Scientific Journal Akademic journal of educational research (AJER) November 2024 № 6 20-24 b 

  4. Bo‘lajak boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilarning ekologik kompetentligini takomillashtirishda steam yondashuv- Pedagogika ilmiy metodik jurnali . -147-149-b,  2023-yil. 

  5. Robiya Muhiddinova  - Didactic Possibilities of Using Didactic Methods and Multimedia in Organizing Lesson Processes in Primary Class Students. - Pedagogical Cluster- Journal of Pedagogical Developments PCJPD: Volume 2 Issue 4, April 2024, online: ISSN 2956-896X. Website:  https://euroasianjournals.org/index.php/pc/index 

  6. Raqamli texnologiyalar orqali bo‘lajak o‘qituvchilarning ekologik kompetentligini steam yondashuv asosida takomillashtirish - “O‘quvchilarda tabiiy-ilmiy savodxonlikni rivojlantirish va raqamli dunyoni o‘rganishlarini tashkil etishning istiqbollari” mavzusidagi ilmiy-amaliy konferensiya materiallari (2024-yil, 15-oktyabr)  858-863 b

  7. Bo‘lajak boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilarini steam yondashuv asosida ekologik kompetentligini rivojlantirish - “O‘quvchilarda tabiiy-ilmiy savodxonlikni rivojlantirish va raqamli dunyoni o‘rganishlarini tashkil etishning istiqbollari” mavzusidagi ilmiy-amaliy konferensiya materiallari  2024-yil, 15-oktabr 403-407-

    Textbook

    1. Tilavova S.B. Pedagogy of Primary Education. – Tashkent: Zebo Prints, 2025.

    Monograph

    1. Tilavova S.B. Improving the Ecological Knowledge of Future Primary School Teachers on the Basis of Conceptual Principles. – Tashkent: Zebo Prints, 2023. – 123 p.

    Articles

    1. Tilavova S.B. Improving the Ecological Competence of Future Teachers through Digital Technologies Based on the STEAM Approach in Primary Education. – Mug‘allim Hǝm Yzliksiz Bilimlendirio‘ Scientific-Methodical Journal, No. 5, 2024, pp. 400–405.

    2. Tilavova S., Matupayeva Sh. Specific Opportunities to Achieve Effectiveness in Inclusive Education Practice. – Mug‘allim Hǝm Yzliksiz Bilimlendirio‘ Scientific-Methodical Journal, No. 5, 2024, pp. 366–370.

    3. Tilavova S.B. Improving the Ecological Competence of Future Primary School Teachers through the STEAM Approach. – International Scientific Journal: Academic Journal of Educational Research (AJER), No. 6, November 2024, pp. 20–24.

    4. Tilavova S.B. The STEAM Approach in Improving the Ecological Competence of Future Primary School Teachers. – Pedagogy: Scientific-Methodical Journal, 2023, pp. 147–149.

    5. Robiya Muhiddinova. Didactic Possibilities of Using Didactic Methods and Multimedia in Organizing Lesson Processes in Primary Class Students. – Pedagogical Cluster: Journal of Pedagogical Developments (PCJPD), Vol. 2, Issue 4, April 2024. Online: ISSN 2956-896X. Available at: https://euroasianjournals.org/index.php/pc/index

    6. Improving the Ecological Competence of Future Teachers through Digital Technologies Based on the STEAM Approach. – Proceedings of the Scientific-Practical Conference “Prospects for the Development of Scientific Literacy in Students and the Organization of the Study of the Digital World” (October 15, 2024), pp. 858–863.

    7. Developing the Ecological Competence of Future Primary Education Teachers through the STEAM Approach. – Proceedings of the Scientific-Practical Conference “Prospects for the Development of Scientific Literacy in Students and the Organization of the Study of the Digital World” (October 15, 2024), pp. 403–407.

    Учебник

    1. Тилавова С.Б. Педагогика начального образования. – Ташкент: Зебо Принтс, 2025.

    Монография

    1. Тилавова С.Б. Совершенствование экологических знаний будущих учителей начальных классов на основе концептуальных принципов. – Ташкент: Зебо Принтс, 2023. – 123 с.

    Статьи

    1. Тилавова С.Б. Совершенствование экологической компетентности будущих учителей через цифровые технологии на основе STEAM-подхода в начальном образовании. – Научно-методический журнал «Mug‘allim Hǝm Yzliksiz Bilimlendirio‘», № 5, 2024, с. 400–405.

    2. Тилавова С., Матупаева Ш. Специфические возможности достижения эффективности в практике инклюзивного образования. – Научно-методический журнал «Mug‘allim Hǝm Yzliksiz Bilimlendirio‘», № 5, 2024, с. 366–370.

    3. Тилавова С.Б. Совершенствование экологической компетентности будущих учителей начальных классов посредством STEAM-подхода. – Международный научный журнал Academic Journal of Educational Research (AJER), № 6, ноябрь 2024, с. 20–24.

    4. Тилавова С.Б. STEAM-подход в совершенствовании экологической компетентности будущих учителей начальных классов. – Педагогика: научно-методический журнал, 2023, с. 147–149.

    5. Р. Мухиддинова. Дидактические возможности использования методов и мультимедиа при организации учебного процесса у учащихся начальных классов. – Pedagogical Cluster: Journal of Pedagogical Developments (PCJPD), Т. 2, Вып. 4, апрель 2024. Online: ISSN 2956-896X. Доступhttps://euroasianjournals.org/index.php/pc/index

    6. Совершенствование экологической компетентности будущих учителей через цифровые технологии на основе STEAM-подхода. – Материалы научно-практической конференции «Перспективы развития естественно-научной грамотности у учащихся и организации изучения цифрового мира» (15 октября 2024 г.), с. 858–863.

    7. Развитие экологической компетентности будущих учителей начального образования на основе STEAM-подхода. – Материалы научно-практической конференции «Перспективы развития естественно-научной грамотности у учащихся и организации изучения цифрового мира» (15 октября 2024 г.), с. 403–407.

2025 yilda “Boshlang‘ich ta’lim pedagogikasi” fani nomli darslik nashr ettirildi. Ushbu darslikda pedagogik faoliyatning nazariy va amaliy asoslarini, o‘qituvchi va o‘quvchi o‘rtasidagi ta’lim-tarbiya jarayonining o‘ziga xos xususiyatlarini yoritadi. Mazkur fan bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida kasbiy kompetensiyalarni shakllantirish, zamonaviy pedagogik yondashuvlardan samarali foydalanish, dars va tarbiya jarayonini samarali tashkil etish ko‘nikmalarini rivojlantirishga xizmat qiladi.

Fan ikki asosiy yo‘nalishda olib boriladi.

Boshlang‘ich ta’limning pedagogik asoslari – bu yo‘nalishda ta’lim nazariyasi, metodikasi, didaktika va o‘qituvchilik faoliyatining fundamental tamoyillari o‘rganiladi.

Boshlang‘ich ta’limda tarbiya jarayoni – bu yo‘nalishda esa tarbiyaning maqsadi, metodlari, milliy va xorijiy tajribalari, shuningdek, o‘quvchilar rivoji va ularni baholash masalalari yoritiladi.

Here’s the English translation of your text:


In 2025, the textbook entitled “Pedagogy of Primary Education” was published. This textbook highlights the theoretical and practical foundations of pedagogical activity and the specific features of the educational process between teacher and student. The subject serves to develop professional competencies in future primary school teachers, to make effective use of modern pedagogical approaches, and to improve their skills in organizing lessons and the educational process effectively.

The subject is carried out in two main directions:

Pedagogical foundations of primary education – this direction covers the theory of education, methodology, didactics, and the fundamental principles of teaching activity.

The educational process in primary education – this direction addresses the goals and methods of education, national and international practices, as well as issues of student development and assessment.

Mana matningizning ruscha tarjimasi:


В 2025 году был издан учебник под названием «Педагогика начального образования». В данном учебнике освещаются теоретические и практические основы педагогической деятельности, а также особенности учебно-воспитательного процесса между учителем и учеником. Данный предмет служит формированию профессиональных компетенций у будущих учителей начальных классов, эффективному использованию современных педагогических подходов, развитию умений по организации уроков и воспитательного процесса.

Дисциплина ведётся по двум основным направлениям:

Педагогические основы начального образования – в этом направлении изучаются теория обучения, методика, дидактика и фундаментальные принципы педагогической деятельности.

Воспитательный процесс в начальном образовании – в этом направлении раскрываются цели и методы воспитания, национальный и зарубежный опыт, а также вопросы развития учащихся и их оценивания.

2023 yilda “Bоʼlаjаk boshlang'ich sinf оʼqituvchilаrining ekolоgik bilimlarini kоnseptuаl tаmоyillаr аsоsidа tаkоmillаshtirish” mavzusida monografiya nashr ettirildi. Mazkur monografiyada bо‘lаjаk boshlang’ich sinf о‘qituvchilаrning ekаlоgik bilimlarini kоnseptuаl tаmоyillаr аsоsidа tаkоmillаshtirish va tashkil etilishining pedagogik - psixologik xususiyatlari, o‘qituvchilarning ekologik tarbiyalash jarayonida foydalanadigan tamoyillar, usullar va ko‘nikmalarning barchasini o‘rganish va amalga oshirishga, didaktik materiallar bilan ishlash metodikasi ishlab chiqqan.

Monografiya o’quvchilar, boshlangʻich sinf oʻqituvchilari, pedagogika mutaxassisligi magistrantlari hamda oliy taʼlim muassasasida faoliyat yuritayotgan professor-oʻqituvchilar va mazkur yoʻnalishda izlanishlar olib borayotgan tadqiqotchilar uchun moʻljallangan.